مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

قتل‌های خانوادگی، آن روی سکه محبت

جام جم سرا:خشونت در خانواده باید به اعلاترین درجه‌اش برسد که دو فرد که سابقه محبت با هم دارند، رو در روی هم بایستند و با خشن‌ترین روش یکدیگر را از سر راه بردارند.

وجود قاتل باید آن قدر مالامال از خشم و نفرت باشد تا به سمت عضوی از خانواده خویش یورش ببرد و با کشنده‌ترین ابزاری که در خانه موجود است ـ چاقو ـ جانش را بگیرد.

این یعنی نقطه پایان هر خانواده که هر سال از مجموع قتل‌هایی که در کشور رخ می‌دهد نزدیک به یک‌سوم از خانواده‌ها را به این نقطه می‌رساند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر قتل‌های خانوادگی در اثر عصبانیت‌های آنی بروز می‌کند و بخشی از آنها با نقشه قبلی اجرا می‌شود که چه قتل بی‌برنامه باشد و چه با نقشه قبلی، برای کانون خانواده اتفاق ناخوشایندی است.

قتل ناشی از خشونت افسارگسیخته یعنی خشم در یک لحظه بر پیوندهای عاطفی غلبه می‌کند و چشم‌ها بسته می‌شود و آلت قتاله فرود می‌آید، قتل برنامه‌ریزی شده هم یعنی انصراف دادن از محبتی که روزی در جریان بوده و نشاندن حس انتقام و کینه‌ورزی به جای آن، که هم این و هم آن برازنده خانواده نیست.

اگر تحلیل‌های قاضی عزیزمحمدی، پرکارترین قاضی جنایی کشور را ملاک قرار دهیم، مسائل ناموسی، سوءظن، اعتیاد و اختلافات مالی اصلی‌ترین دلایل بروز قتل‌های خانوادگی است که بخوبی نشان می‌دهد روان ما آدم‌ها تا چه اندازه به تیمار محتاج است.

این بدبینی‌ها، سوءظن‌ها و اختلاف‌ها اختلالاتی است که در ذهن برخی از ما لانه کرده و اگر قرار است قتل‌های خانوادگی کنترل شود، درمان این اختلالات چاره اصلی آن است.(مریم خباز /گروه جامعه)



لینک منبع :قتل‌های خانوادگی، آن روی سکه محبت

قتل‌های خانوادگی، آن روی سکه محبت - روزنامه جام جم press.jamejamonline.ir/newspreview/1653382357176684094‎Cachedروزی عاشق هم بودند، خاطرخواه هم، خواهر هم، برادر هم، همسر هم، اما حالا شده‌اند قاتل هم، متنفر از یکدیگر و تشنه به خون هم. خلاصه قتل‌های خانوادگی این است، عصاره ریشه دواندن ... قتل های خانوادگی، آن روی سکه محبت - روزنامه جام جم - تی نیوز tnews.ir/news/D03430761644.html روزی عاشق هم بودند، خاطرخواه هم، خواهر هم، برادر هم، همسر هم، اما حالا شده اند قاتل هم، متنفر از یکدیگر و تشنه به خون هم. خلاصه قتل های خانوادگی این است، عصاره ریشه دواندن ... ۲ جنایت خانوادگی در پی مشاجره لفظی - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../۲-جنایت-خانوادگی-در-پی-مشاجره-لفظی 26 جولای 2014 ... در یکی از این جنایت‌ها دو برادر نوجوان پدر خود را از پا درآوردند و در جنایت دوم مردی خواهرزاده ۱۶ساله‌اش را به قتل ... قتل‌های خانوادگی، آن روی سکه محبت. قتل به خاطر یک زن دیگر - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../قتل-به-خاطر-یک-زن-دیگر‎Cached28 سپتامبر 2014 ... با به دست آمدن این سرنخ‌ها تحقیقات و بررسی از خانواده پریا در دستور کار پلیس قرار گرفت. .... تصویر قتل‌های خانوادگی، آن روی سکه محبت ... حمام خون در قتل عام خانوادگی توسط داماد جنایتکار | قتل عام - قطره www.ghatreh.com/.../حمام-خون-قتل-عام-خانوادگی-توسط-داماد-جنایتکار‎Cached18 مه 2017 ... قتل عام خانوادگی در سلماس , داماد جنایتکار، نیمه های شب دراوج خشم وعصبانیت، اسلحه ... مرد جوان در دادگاه خانواده: همسرم به فرزندانمان زیادی محبت می کند ... قتل عام خانوادگی اینبار در شیراز/ باز هم مادرزن و همسر قربانی شدند ... www.shahrekhabar.com/social/150193464009376‎Cached5 آگوست 2017 ... معاون اجتماعی پلیس فارس گفت: اختلاف خانوادگی در شهرستان شیراز منجر به قتل همسر و مادر زن و مجروح شدن پدر زن در ... قتل عام خانوادگی اینبار در شیراز/ باز هم مادرزن و همسر قربانی شدند .... افزایش قیمت طلا/ سکوت سکه در بازار+نمودار قیمت ... تاکید ظریف و همتای ترکمنستانی‌اش بر توسعه روابط تهران و عشق آباد ... قتل پدر در دسیسه خانوادگی - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/6164516/قتل-پدر-در-دسیسه-خانوادگی‎Cached14 جولای 2017 ... گاهی متهمان یک پرونده قتل، اعضای خانواده مقتول هستند و در تصمیمی دسته‌جمعی نقشه قتل پدر ... عشق یک‌طرفه به زن متأهل انگیزه برای آدم‌ربایی ... همسرم به فرزندانمان زیادی محبت می‌کند - سرپوش سایت خبری شامل اخبار www.sarpoosh.com/society/.../social-damages960504808.html‎Cached Rating: 4.4 - 9 reviews 6 روز پیش ... مرد جوان در این‌باره به قاضی دادگاه گفت: 6 ماه پیش با سارا ازدواج،جنجال بر سر محبت‌های زیادی سارا به فرزندانشان آنها را راهی دادگاه خانواده کرد. قتلهای خانوادگی / حذف همخانه در نیمه راه زندگی - آکا www.akairan.com/khanevadeh/hesadat1/ghatl1.html‎Cachedقتلهای خانوادگی اصفهان,قتلهای خانوادگی,قاتل خانوادگی در اراک,قاتل خانوادگی ... چهره این همخانه را بار دیگر می‌نگرد، یاد روزی که مهر محبت او بر دلش نهادند می‌افتد ، از آن ... همسرکشی؛ مهمترین قتل خانوادگی سال 90 - عصر ایران www.asriran.com/fa/.../همسرکشی-مهمترین-قتل-خانوادگی-سال-90‎Cached Similar21 جولای 2012 ... همسرکشی بیشترین سهم را در قتلهای خانوادگی به خود اختصاص داده است. ... این افراد گاهی در مسیر زندگی با مرد دیگری روبرو می شوند که محبت از دست ...