مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شما بگویید، با این پسر ناسازگار چه کنم؟

جام جم سرا: نگرانی شما را کاملا درک می‌کنم، امیدوارم مطالب ذیل کمک کننده باشد.

-پسر شما در دوران بلوغ و تحت تاثیر شدید هورمون‌ها و کروموزوم ۶ قرار دارد، پس رفتارهایی مثل عصبانیت، هیجان خواهی، انتقاد کردن و ایراد گرفتن، درگیری با خواهر و برادر و... از ویژگی‌های خاص این دوره سنی است.

-عوامل دیگری غیر از این‌ها نیز ممکن است در ایجاد رفتارهای ناسازگارانه موثر باشد؛ مثل استرس‌های دوران بارداری و زایمان سخت در مادر و سابقه تشنج، کم خونی، کم کاری یا پرکاری تیروئید، کمبود کلسیم و... در نوجوان که باید توسط متخصص بررسی و درمان شود.

-وقتی با خواهرش درگیر است، لطفا قضاوت نکنید آن‌ها را محاکمه نکنید و علیه هر کدام از آن‌ها حکمی صادر نکنید؛ مثلا به پسر یا دخترتان نگویید تو مقصری، تو کوتاه بیا و... آن‌ها را‌‌ رها کنید، بگذارید خودشان موضوع را حل و فصل کنند، اما به صورت جداگانه می‌توانید با هر کدام به اختصار صحبت کنید، توجه داشته باشید او را با خواهرش مقایسه نکنید، در حضور او به خواهرش توجه و محبت نکنید و...

-لطفا رفتارهای خودتان را بررسی کنید که چه زمانی به شما بی‌احترامی می‌کند، مثلا اگر زمانی که او را نصیحت یا از او انتقاد می‌کنید این اتفاق می‌افتد، پس هرگونه امر و نهی، مقایسه، تهدید و... را به سرعت قطع کنید.

-وقتی عصبانی می‌شود و سر و صدا می‌کند، توهین می‌کند و... فقط و فقط گوش کنید، جواب ندهید، بحث یا به اصطلاح کل کل نکنید و او را‌‌ رها کنید، در عوض نکات مثبتش را مطرح و تقویت کنید.

-شما و همسرتان رابطه عاطفیتان را بدون شرط با او تقویت کنید، یعنی ابراز علاقه کنید، عشق بورزید، بگویید دوستش دارید...، اما نگویید هر وقت رفتارش خوب شد ما هم این کار‌ها را خواهیم کرد.

- رفتارهای گذشته و حال خودتان را بررسی کنید آیا او این رفتار‌ها را از شما و همسرتان نیاموخته است؟! اگر این گونه است، رفتارتان را اصلاح کنید.

-مسلما این رفتار‌ها ریشه در گذشته او دارد و برای بررسی دقیق‌تر آن‌ها نیازمند ادامه جلسات مشاوره هستید. مباحث مشاوره‌ای و راهکارهای تربیتی سریع جواب نمی‌دهد. پس لطفا شما و همسرتان در ابتدا بدون حضور فرزندتان جلسات را ادامه دهید تا زمینه برای حضور او در جلسات بعدی فراهم شود.

-رفتار مناسب شما و همسرتان می‌تواند فضای خانه را گرم و عاطفی کند و در ایجاد رفتارهای مثبت فرزندتان نقش زیادی دارد، پس این روابط را تقویت کنید. (حسین سلیمان‌پور - کار‌شناس ارشد روان‌شناسی تربیتی/خراسان)



لینک منبع :شما بگویید، با این پسر ناسازگار چه کنم؟

شما بگویید، با این پسر ناسازگار چه کنم؟ - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../شما-بگویید،-با-این-پسر-ناسازگار-چه-کنم؟‎Cached18 سپتامبر 2014 ... تصویر شما بگویید، با این پسر ناسازگار چه کنم؟ جام جم سرا: نگرانی شما را کاملا درک می‌کنم، امیدوارم مطالب ذیل کمک کننده باشد. -پسر شما در دوران ... familweb.com - شما بگویید، با این پسر ناسازگار چه کنم؟ familweb.com/.../2266-شما+بگویید،+با+این+پسر+ناسازگار+چه+کنم؟.php‎Cachedشما بگویید، با این پسر ناسازگار چه کنم؟ شما بگویید، با این پسر ناسازگار چه کنم؟ پسری ۱۶ساله دارم، خیلی پرخاشگر شده است و به من بی‌احترامی می‌کند و اصلا با ... شما بگویید، با این پسر ناسازگار چه کنم؟ - پرتال فرهنگی اطلاع ... tnews.ir/news/566530640898.html پسری ۱۶ساله دارم، خیلی پرخاشگر شده است و به من بی احترامی می کند و اصلا با خواهرش که ۶ ساله است، سازگاری ندارد و دائم او... شما بگویید، با این پسر ناسازگار چه کنم؟ | پسری 16ساله دارم، - قطره www.ghatreh.com/news/.../شما-بگویید-این-پسر-ناسازگار-کنم‎Cached18 سپتامبر 2014 ... پسری 16ساله دارم، خیلی پرخاشگر شده است و به من بی احترامی می کند و اصلا با خواهرش که 6 ساله است، سازگاری ندارد و د. چگونه با ناسازگاری نوجوانان دختر و پسر برخورد کنیم ؟ فرزندپروری mehcom.com/چگونه-با-ناسازگاری-نوجوانان-دختر-و-پسر/‎Cached Similar5 سپتامبر 2015 ... با نوجوانان سرکش و ناسازگار چگونه رفتار کنیم ؟ ... این نکته ای بسیار مهم است که اجازه دهید دختر و پسر نوجوان و جوان شما به طور کامل ... برای مثال اگر به فرزندتان بگویید باید امشب اتاقت را تمیز کنی، هیچ عذری را هم نمی‌پذیرم. با نوجوانان سرکش و ناسازگار چگونه رفتار کنیم؟ - بیتوته www.beytoote.com/psychology/.../rebellious4-teens-behave.html‎Cached Similarبا نوجوانان سرکش و ناسازگار چگونه رفتار کنیم دوران نوجوانی,تمرد و سرکشی نوجوان ,علل اصلی سرکشی نوجوان,دربند کشیدن ... حرف های مردانه پدر و پسری که باید به پسرتان بگویید ... پسر یا دختر نوجوان شما از دوران کودکی قدم به دوران بلوغ می گذارد . ... از این رو شما به عنوان والدین نباید فورا نوجوان خود را در زمره گروه سرکش بدانید . چگونه با فرزند نوجوان خود صحبت کنیم؟ - بلاگ موتن رو | آرایشی ... blog.mootanroo.com/چگونه-با-فرزند-نوجوان-خود-صحبت-کنیم؟/‎Cached Rating: 4.7 - Review by admin 22 آوریل 2017 ... مثلا اگر مستقیم بگویید : “من می خواهم شما رابطه تان با دوست پسر خود را قطع کنید. ... بنابراین آنها احساس نخواهند کرد که تحت فشار هستند و ناسازگاری نخواهند کرد. ... این زمانی است که شما می خواهید آنها را به زور وادار به صحبت در مورد ... چگونه با پسر نوجوان در خانه برخورد کنیم - قم فردا www.qomefarda.ir/news/1814‎Cached Similarچگونه با پسر نوجوان در خانه برخورد کنیم ... در مواجهه با این گونه مسائل، شما نباید با پرخاشگری و توهین فرزندتان را از تغییر ظاهرش منع کنید، بلکه باید با زبانی ... اوتیسم و زندگی‌های همیشه متحول شده - BBC Persian www.bbc.com/persian/science/.../141001_l45_autism_kambiz_tavana‎Cached Similar3 ا کتبر 2014 ... خیلی جدی گفتیم نه این طور نیست و شما نمی‌دانید با او چطور رفتار کنید. .... اگر بگویید حالا چرا یک پزشک اطفال خوب، جوابش این است که باید با پزشکی کار ... ما زمانی همه جا مخلوط کن با خودمان می‌بردیم چون پسر کوچکمان جویدن بلد نبود. ..... و آن را " ناسازگار" با قطعنامه شورای امنیت در تایید توافق هسته‌ای دانسته‌اند. چگونه با کودکان حسود برخورد کنیم؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/4270526/چگونه-با-کودکان-حسود-برخورد-کنیم‎Cached Similar15 فوریه 2013 ... اگر کودک دو ساله شما نوزادتان را زد، دست او را به حالت نوازش بگیرید و بگویید «او تو را ... با این حال این موضوع سبب سرخوردگی نمی‌شود. .... و به او اطمینان ببخشید که شما همچنان او را دوست دارید و او واقعا پسر یا دخترخوبی است. ... کند، او را در آغوش بگیرید و بگویید: می‌دانم گاهی تو چه طور احساس می‌کنی، آرزو می کنی ...