مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مهریه بالا خوشبختی نمی‌آورد

جام جم سرا: آیت الله علی خاتمی افزود: تعیین مقدار مهریه حقی است که خداوند بر عهده دختر و پسری که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند، گذاشته است. آینده هیچ زندگی مشترکی مشخص و روشن نیست و از این رو مهریه می‌تواند به عنوان تضمینی برای آینده زن محسوب شود.

وی تاکید کرد: مهریه بالا برای تضمین آینده زندگی زن به این معنا نیست که دختران به فکر ساختن زندگی مشترک خوب نبوده و فقط معیارهای مادی را ملاک خوشخبتی قرار دهند. نباید در تعیین مقدار مهریه به صورت احساسی عمل کرد و مردان باید متوجه باشند که پس از عقد مهریه به عنوان طلب به حق زن و بدهی واجب مرد مطرح خواهد بود.

نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه پرداخت مهریه از سوی مردان حتی در صورتی که زنان آن را مطالبه نکنند، ضروری است، تصریح کرد: در صورتی که مردی به آن میزان دارایی داشته باشد که بتواند مهریه همسر خود را بپردازد و چنین کاری را انجام ندهد در حق زن ظلم کرده است. دختران و پسران باید با تعقل در توانمندی و توقعات خود، میزان مهریه را تعیین کنند و بویژه دختران باید متوجه باشند که تعیین مهریه بالا شاید در ابتدا موجب مباهات وی در میان همسن و سالان خود باشد، اما بین وی و همسرش کدورتی پنهان ایجاد می‌کند که در آینده می‌تواند زمینه ساز مشکلات بسیاری باشد.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: از سوی دیگر زمانی که زندگی به کام زوجین نبوده و اختلاف نظری پیش بیاید، بعید به نظر نمی‌رسد که دختر مهریه کلان خود را برای رهایی از چنین زندگی تلخی بخشیده و شیرینی آرامش را به تلخی همراهی با همسر ترجیح دهد.

نماینده ولی فقیه مهریه کم را موجب ایجاد برکت در زندگی و مهریه بالا را زمینه ساز شر و کدورت برشمرد. (ایرنا)



لینک منبع :مهریه بالا خوشبختی نمی‌آورد

مهریه بالا خوشبختی نمی‌آورد - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../مهریه-بالا-خوشبختی-نمی‌آورد‎Cached18 سپتامبر 2014 ... نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه زنجان گفت: مهریه بالا نمی‌تواند به عنوان تضمینی برای خوشبختی زوجین مطرح شود. با این حال، خانواده‌ها نباید در ... Images for مهریه بالا خوشبختی نمی‌آورد مهریه بالا خوشبختی نمی‌آورد - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../مهریه-بالا-خوشبختی-نمی‌آورد‎Cached18 سپتامبر 2014 ... نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه زنجان گفت: مهریه بالا نمی‌تواند به عنوان تضمینی برای خوشبختی زوجین مطرح شود. با این حال، خانواده‌ها نباید در ... جوانان چاهو - آیا مهریه زیاد خوشبختی می آورد؟؟؟ javananechahoo.blogfa.com/post/.../آیا-مهریه-زیاد-خوشبختی-می-آورد-‎Cachedجوانان چاهو - آیا مهریه زیاد خوشبختی می آورد؟؟؟ - ... اختلا ف و جدایی در بین افراد می شود یا اینکه ثروت و مقام خوشبختی نمی آورد و هزار و یک پند و اندرز دیگر از این قبیل. توقعات بالا؛ از عوامل طلاق/ مهریه بالا خوشبختی نمی‌آورد - لرستان - ایسنا lorestan.isna.ir/Default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=58441 توقعات بالا؛ از عوامل طلاق/ مهریه بالا خوشبختی نمی‌آورد. رئیس دادگستری بروجرد مشکلات اقتصادی را از عوامل تأثیرگذار در طلاق برشمرد. به گزارش خبرنگار ... صداقت و محبت به جای مهریه سنگین/ مهریه های نجومی تضمینی برای ... www.dana.ir/.../صداقت-و-محبت-به-جای-مهریه-سنگین--مهریه-های-نجومی-تضمینی-برای-خوشبختی-نیستند‎Cached27 ا کتبر 2015 ... ... به طوری که گفته می شود، مهریه خوشبختی نمی آورد ولی می توان با مهریه کم ... این دختر عیب و نقصی دارد اما هر چه مهریه دختران در هنگام ازدواج بالا باشد ... مهریه‌ی بالا خوشبختی نمی‌آورد - مشهد فرهنگ farnovin.ir/index.php/.../1270-مهریه‌ی-بالا-خوشبختی-نمی‌آورد.html‎Cachedمهریه پیشکشی است که مرد به همسر خود تقدیم کرده است و آن را شانه‌ی صداقت و احترام قلبی‌اش به او در هنگام خواستگاری می‌داند . نه ازدواج یک قرارداد مالی... بایگانی‌ها مهریه بالا خوشبختی نمی‌آورد - زناشویی ، همسرداری www.niksalehi.com/public/tag/مهریه-بالا-خوشبختی-نمی‌آورد/ نوشته هایی با برچسب مهریه بالا خوشبختی نمی‌آورد. مهریه بالا ضامن خوشبختی همسران نیست · مهریه بالا ضامن خوشبختی همسران نیست ... مهریه بالا حرکت با چراغ خاموش جوانان است پای لنگ خوشبختی در مسیر ... www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920715000176‎Cached7 ا کتبر 2013 ... امروزه برخی از خانواده‌ها و جوانان به چشم ‌و هم‌چشمی توجه کرده و نمی‌دانند که گرفتن مهریه بالا هرگز خوشبختی نمی‌آورد. ازدواج یک سکه‌ای/ عروس لرستانی به مهریه بالا «نه» گفت - خبرگزاری مهر www.mehrnews.com/.../ازدواج-یک-سکه-ای-عروس-لرستانی-به-مهریه-بالا-نه-گفت‎Cached Similar17 ژانویه 2016 ... دلفان - سجاد و فاطمه زوج دلفانی معتقدند که سکه طلا خوشبختی نمی‌آورد و باهم تصمیم می‌گیرند که مهریه زندگی‌شان تنها یک سکه طلا و یک جلد کلام‌الله ...