مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سبزی‌کاری با فاضلاب تمامی ندارد

در منطقه شهرری در جنوب تهران که این مقام مسئول به آن اشاره کرده، زمین‌های زراعی زیادی را می‌بینید که با انبوه محصولات متنوع کشاورزی، سرسبز شده‌اند، اما فقط این وسط انگار یک نکته مهم در بین این همه سرسبزی فراموش شده است و دیگر کسی را متعجب نمی‌کند؛ «اغلب زمین‌های زراعی این منطقه با فاضلاب آبیاری می‌شود.»

به طور مثال، وقتی از جاده امامزاده ابوالحسن در منطقه شهرری دور می‌شوید، به هکتارها زمین کشاورزی می‌رسید که در آن انواع و اقسام محصولات کشاورزی، کشت می‌شود.

بوی نامطبوع فاضلاب در مزارع سبزی‌کاری هم مشهود است؛ به‌گونه‌ای که این بوی فاضلاب مانع از آن می‌شود که حتی در این زمین‌های سرسبز، بوی نعناع و انواع سبزی‌ها را بدرستی تشخیص دهید.

به گفته اهالی، تا همین هشت سال قبل هم کشاورزان جنوب تهران می‌توانستند از آب قنات این منطقه استفاده کنند، ولی هم‌اکنون آب قنات این منطقه را به سمت مناطق مسکونی مرقد مطهر کشانده‌اند و دیگر آبی برای کشاورزی سالم در جنوب پایتخت باقی نمانده است.

در این منطقه از شهرری، مزارع لبو، بامیه، گوجه‌فرنگی، بادمجان، خیار، گندم و بسیاری از محصولات کشاورزی دیگر نیز به‌وفور دیده می‌شود که اغلب این زمین‌ها هم با آب فاضلاب آبیاری می‌شود.

با وجود برخوردهای گاه و بی‌گاه مسئولان با مزارع آلوده به فاضلاب، باز هم کشاورزان بسیاری از مناطق جنوبی پایتخت از آب فاضلاب استفاده می‌کنند؛ طوری که فاضلاب در همه نقاط کشاورزی این منطقه وجود دارد و کشاورزان نمی‌گذارند حتی یک قطره آن هم هرز برود.

در چنین شرایط نامطلوبی، انگار تنها چیزی که فراموش شده است، نظارت بر سلامت تولید محصولاتی است که هر روز آنها را به عنوان فرآورده‌های سالم و طبیعی مصرف می‌کنیم، در حالی که انبوه آلودگی‌ها در همین محصولات بظاهر سالم موج می‌زند.

امین جلالوند - گروه جامعه



لینک منبع :سبزی‌کاری با فاضلاب تمامی ندارد

Images for سبزی‌کاری با فاضلاب تمامی ندارد سبزی‌کاری با فاضلاب تمامی ندارد - روزنامه جام جم press.jamejamonline.ir/newspreview/1647261776609334180‎Cachedآنقدر واضح است که نه مصرف‌کننده، نه کشاورز و نه مقام مسئول نمی‌تواند آن را انکار کند. روز گذشته نیز رئیس اداره کل محیط‌زیست استان تهران به فارس اعلام کرد که ... سبزی‌کاری با فاضلاب تمامی ندارد - نظام سلامت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../سبزی‌کاری-با-فاضلاب-تمامی-ندارد‎Cached17 سپتامبر 2014 ... آنقدر واضح است که نه مصرف‌کننده، نه کشاورز و نه مقام مسئول نمی‌تواند آن را انکار کند. روز گذشته نیز رئیس اداره کل محیط‌زیست استان تهران به فارس ... سبزی‌ کاری با فاضلاب شهری در همدان تمامی ندارد | پایگاه خبری ... sobhealvand.ir/.../سبزی‌-کاری-با-فاضلاب-شهری-در-همدان-تمامی-ندارد‎Cached30 جولای 2015 ... سبزی‌ کاری با فاضلاب شهری در همدان تمامی ندارد. بازی با جان مردم همدان، آنقدر واضح و روشن است که نه شهروندان به عنوان مصرف‌کننده، نه کشاورزان و ... سبزیکاری با فاضلاب تمامی ندارد - جام جم - صفحه نخست mailpars.com/post.php?...سبزیکاری%20با%20فاضلاب%20تمامی%20ندارد%20...‎Cachedسبزیکاری با فاضلاب تمامی ندارد - جام جم آنلاین سبزیکاری - جام جم آنلاین سبزی و صیفی در کشور همچنان با فاضلاب آبیاری میشود - جام جم آنلاین سبزیکاری - جام جم ... آبیاری مزارع سبزی همدان با فاضلاب/ برخی فاضلاب آلوده را سرقت می‌کنند! hamedan.farsnews.com/news/13960321001436‎Cached11 ژوئن 2017 ... *در راستای مقابله با سبزیکاری با آب فاضلاب از لحاظ فکر و دیدگاه مسوولان ... متاسفانه اجرای تمام این موضوعات به صورت یکجا در کشور وجود ندارد. سبزیکاری های جنوب تهران با آب فاضلاب آبیاری می‌شوند . – سایت ... www.pezeshk.us/?p=17696‎Cached Similarخانه / اخبار اجتماعی / سبزیکاری های جنوب تهران با آب فاضلاب آبیاری می‌شوند . ... سبزیجاتی که در سفره خانواده های ما از تمام تهران تا شمال ایران مورد استفاده قرار می گیرد . ... هر کشاورزی سهم فاضلاب دارد و گویا حق فاضلاب نیز پرداخت می کند .( بجای حق ... هیچ‌گونه برداشتی از شبکه فاضلاب شهری برای آبیاری مزارع ... hamedannews.com/.../29199-هیچ‌گونه-برداشتی-از-شبکه-فاضلاب-شهری-برای-آبیاری-مزارع-سبزی‌کاری-همدان-انجام-نمی‌شود.html‎Cached22 ژوئن 2017 ... معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: با پیگیری های ... از شبکه های فاضلاب شهری همدان وجود ندارد و هیچ گونه سبزی کاری از این ... بازگشت فاضلاب به مزارع سبزی‌کاری جنوب تهران/ چه کسی مسئولیت ... www.khabaronline.ir/detail/499779/society/environment‎Cached Similar17 ژانویه 2016 ... به گفته او تمام مزارع سبزیکاری جنوب تهران با آب فاضلاب آبیاری نمی‌شود، ... جنوب تهران با فاضلاب تا زمان اتمام احداث شبکه فاضلاب تهران ادامه دارد. غالب سبزیجات همدان با فاضلاب آبیاری می‌شود/مسئولان بهداشتی اعلام ... www.isna.ir/.../غالب-سبزیجات-همدان-با-فاضلاب-آبیاری-می-شود-مسئولان-بهداشتی-اعلام‎Cached11 ژوئن 2017 ... گلستانی تصریح کرد: آبیاری زمین‌های سبزی‌کاری با فاضلاب موجب ... وی با بیان اینکه حل مشکل آلودگی سبزیجات نیاز به برنامه بلندمدت دارد، ...