مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

گونه‌های مختلف عسل

1ـ عسل طبیعی که از طریق فرآیند کاملا طبیعی حاصل از فعالیت زنبورهای عسل پدید می‌آید و ماده‌ای مغذی است. خواصی که برای عسل ذکر می‌شود فقط مربوط به این‌گونه است؛ البته به شرطی که حرارت غیرمجاز ندیده باشد. قیمت متعارف این نوع عسل‌ها حتی به کیلویی 300 هزار تومان و بیشتر هم می‌رسد که عمدتا به صورت محدود و با شناسایی تولیدکنندگان قابل خرید است.

2ـ عسل تغذیه‌ای عبارت است از ماده شیرینی که از طریق زنبور عسل منتها با استفاده از شربت و شکر و شیره انگور و.... که به خورد زنبورها می‌دهند، به دست می‌آید. این‌گونه عسل‌ها قطعا کیفیت و خواص عسل طبیعی را ندارد و ساکارز (قند آن) بالای 5 درصد است. متاسفانه این نوع عسل به‌وفور در فروشگاه‌های مواد غذایی یافت می‌شود. قیمت این عسل از هرکیلو 5000 تومان تا 20 هزار تومان و بالاتر در نوسان است.

3ـ عسل تقلبی که مایعی شیرین شبیه عسل است. این ماده از ترکیب گلوکز تجاری، شکر، اسیدسیتریک، اسانس و... پس از پختن به دست می‌آید. قیمت این ماده تقلبی هر کیلو 3000 تا 5000 تومان است.

4ـ عسل تک‌گل به عسلی می‌گویند که زنبور عسل آن را فقط از شهد یک نوع گل جمع‌آوری کرده است. این نوع عسل بسیار کمیاب و گران است.

5ـ عسل چهل گیاه به عسلی می‌گویند که زنبور عسل شهد را از روی انواع گل‌ها جمع‌آوری می‌کند؛ این گونه عسل کاربرد درمانی دارد.

6ـ عسل موم‌دار: این عسل سرشار از گرده گل بر موم است و بهتر است به دلیل رسوب داروهای درمان زنبورها در موم از مصرف مدام آن جلوگیری کرد.



لینک منبع :گونه‌های مختلف عسل

Images for گونه‌های مختلف عسل گونه‌های مختلف عسل - روزنامه جام جم press.jamejamonline.ir/Newspreview/1645768123313576987‎Cachedاگر قصد خرید عسل دارید، ابتدا سعی کنید انواع آن را بشناسید؛ هرچند به گفته دست‌اندرکاران این حرفه، تشخیص عسل تقلبی از غیر تقلبی کار ساده‌ای نیست، اما در ... نسخه چاپی - گونه‌های مختلف عسل tehranpress.com/fa/print/64362/گونه‌های-مختلف-عسل/‎Cached16 سپتامبر 2014 ... به گزارش تهران پرس، اگر قصد خرید عسل دارید، ابتدا سعی کنید انواع آن را بشناسید؛ هرچند به گفته دست‌اندرکاران این حرفه، تشخیص عسل تقلبی ... انواع مختلف عسل | | توصیه tosiye.ir/انواع-مختلف-عسل/‎Cached30 نوامبر 2014 ... رنگ، طعم و حتی عطر گونه‌های خاصی از سل منوط به منبع شهد گلی است که زنبور از آن تغذیه می‌کند. تنوع رنگ عسل تقریبا از طیف بی‌رنگ تا قهوه‌ای ... عسل و گونه های مختلف آن - شفاسنتر www.shefacenter.ir/pharmacy/all-about-bee/.../varieties-of-honey‎Cachedدسته بندی: دانستنی های زنبور عسل. عسل و گونه های مختلف آن. موادی که زنبور عسل داخل کندو می‌آورد عبارت است از: 1. شهد گل (عسل). 2. مدفوع شپشک‌هایی که شیره ساقه را ... عسل و گونه های مختلف آن - شفاسنتر www.shefacenter.ir/en/pharmacy/all-about-bee/.../varieties-of-honey‎Cachedبرچسب ها: باکتری عسل بره موم مرغوب بره موم کندو بیماری عسل تقویت با عسل دارو عسل دارو گیاهی دارو گیاهی عسل درمان با عسل رطوبت عسل زنبور عسل زنبور غیر ... گونه های مختلف عسل - ایران عسل www.iranasal.com/index.php?route=pavblog/blog&id=39‎Cachedگونه های مختلف عسل. انواع عسل ازلحاظ میزان خلوص: 1- عسل 100%طبیعی: توسط زنبور از شهد گلهای طبیعت جمع آوری می شود.رنگ عسل بسته به نوع گل های منطقه ... گونه های مختلف عسل - میدیا عسل آلان کردستان (عسل میدیا) msbd.ir/blog/15-anava-asal‎Cached11 سپتامبر 2014 ... گونه های مختلف عسل. عسل طبیعی؛ از ماده شیرینی که زنبورعسل تنها از شهد گل ها و گیاهان جمع آوری کرده و پس از دگرگونی های لازم، در سلول های مومی شان ... چگونه عسل طبیعی را از تقلبی تشخیص دهیم؟ - پارسی طب fa.parsiteb.com/چگونه-عسل-طبیعی-را-از-تقلبی-تشخیص-دهیم؟/‎Cachedگونه‌های مختلف عسل. – عسل طبیعی؛ از ماده شیرینی که زنبورعسل تنها از شهد گل‌ها و گیاهان جمع‌آوری کرده و پس از دگرگونی‌های لازم، در سلول‌های مومی‌شان در کندو ذخیره کرده ... عسلکده - گونه‌های مختلفِ عسل asalkade.blogfa.com/post/10‎Cachedعسلکده - گونه‌های مختلفِ عسل - فروش عسل %100 طبیعی - عسلکده.