مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پرستار، جوان مبتلا به گلودرد را تا مرز مرگ پیش برد

جام جم سرا: پسر 25 ساله‌ای به نام «محمد» که از گلودرد شکایت داشت، به اورژانس یکی از بیمارستان‌های خصوصی مراجعه کرد. پس از معاینه پزشک اورژانس، سرم و داروهای تجویز شده را از داروخانه تهیه کرد و تحویل پرستار داد. دقایقی پس‌از تزریق سرم بود که وی دچار تب و لرز شدید و افزایش فشار خون شد به‌طوری که با تشنج وی، پزشکان برای نجات او را به سی‌سی‌یو منتقل کردند.

مادر محمد در این باره گفت: یکشنبه دوم شهریور ماه پسرم برای درمان گلودرد به اورژانس بیمارستان مراجعه کرد، چند ساعت بعد از آنجا با من تماس گرفتند و اطلاع دادند حال پسرم خوب نیست و دچار تشنج شده است. بسرعت خودم را به بیمارستان رساندم. پزشک معالج وی گفت که پزشک اورژانس برای وی سرم تجویز کرده ولی متأسفانه سرم تهیه شده با توجه به بخشنامه وزارت بهداشت، باعث بروز عوارض ناخواسته دارویی می‌شود و پرستار بدون بررسی سرم، اقدام به تزریق این سرم فاسد کرده است.
محمد پس از دریافت 600 سی‌سی از سرم دچار تب و لرز، افزایش فشار خون و سرانجام تشنج شده است و پزشکان برای نجات وی و اقدام‌های بیشتر پزشکی او را به سی‌سی یو منتقل کردند.
مادر بیمار در ادامه گفت: هیچ یک از پرسنل بیمارستان مسئولیتی را برعهده نمی‌گیرند و می‌گویند ما وظیفه نداریم سری ساخت سرم را بررسی کنیم و تنها به تاریخ انقضای آن توجه می‌کنیم و داروخانه نباید این سرم را در اختیار بیمار قرار می‌داد.
این اظهارات در حالی است که بخشنامه معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی با دستور «زمان تزریق سرم 3/1 و 3/2 به تاریخ و سری ساخت سرم توجه شود» روی تابلوی اعلانات بیمارستان نصب شده است و با رنگ قرمز روی آن نوشته شده «قابل توجه پرستاران».

«تهرانی متین» افزود: وقتی به داروخانه مراجعه کردم پرسنل داروخانه از وجود چنین بخشنامه‌ای ابراز بی‌اطلاعی کردند و بررسی سلامت پسرم را با توجه به اطلاع‌رسانی معاونت درمانی دانشگاه علوم پزشکی به بیمارستان‌ها برعهده مسئولان بیمارستان دانستند و از خود سلب مسئولیت کردند. من نیز برای اینکه مقصر ماجرا مشخص شود و حداقل افراد دیگری مانند پسرم دچار عوارض ناشی از اشتباه داروخانه یا پرستاران بیمارستان نشوند راهی دادسرای جرایم پزشکی و ناحیه 19 تهران شدم.
بنابر این گزارش، پرونده شکایت از سوی شعبه اول دادسرای ناحیه 19 تهران در حال بررسی و رسیدگی است. (ایران)



لینک منبع :پرستار، جوان مبتلا به گلودرد را تا مرز مرگ پیش برد

Images for پرستار، جوان مبتلا به گلودرد را تا مرز مرگ پیش برد پرستار، جوان مبتلا به گلودرد را تا مرز مرگ پیش برد - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../پرستار،-جوان-مبتلا-به-گلودرد-را-تا-مرز-مرگ-پیش-برد‎Cached13 سپتامبر 2014 ... پسر جوانی که برای درمان گلودرد خود به یکی از بیمارستانهای تهران رفته بود با تزریق سرم فاسد تا یک‌قدمی مرگ پیش رفت. به گفته نزدیکان وی، ... پرستار، جوان مبتلا به گلودرد را تا مرز مرگ پیش برد! - آخرین نیوز www.akharinnews.com/.../65972-پرستار،-جوان-مبتلا-به-گلودرد-را-تا-مرز-مرگ-پیش-برد.html‎Cached13 سپتامبر 2014 ... پسر جوانی که برای درمان گلودرد خود به یکی از بیمارستانهای تهران رفته بود با تزریق سرم فاسد تا یک‌قدمی مرگ پیش رفت. به گفته نزدیکان وی، ... پرستار، جوان مبتلا به گلودرد را تا مرز مرگ پیش برد! - سایت خبری ... tnews.ir/news/932D30380550.html‎Cachedبه گفته نزدیکان وی، سایه مرگ در حالی بر سر جوان مبتلا به گلودرد افتاد که روی ... ای مبنی بر التزام پرستاران به بررسی تاریخ انقضا و اطمینان از سلامت آن پیش از ... پرستار ایتالیایی متهم به قتل 38 بیمار - جام جم آنلاین 188.75.89.4/online/.../پرستار-ایتالیایی-متهم-به-قتل-38-بیمار 14 ا کتبر 2014 ... به گزارش تایم آف ایندیا، پلیس ایتالیا پس از اینکه این پرستار به تزریق دوز کشنده ... پرستار، جوان مبتلا به گلودرد را تا مرز مرگ پیش برد. سرماخوردگی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سرماخوردگی‎Cached Similarعلائم بیماری معمولاً به واکنش دستگاه ایمنی بدن بیشتر مرتبط هستند تا به بافت‌هایی که ... آن را از بین برد و برخی شواهد استفاده از ماسک‌های بینی و دهان را نیز مؤثر می‌دانند. ... شامل سرفه، آبریزش بینی، گرفتگی بینی و گلودرد است و علائم دیگر شامل درد .... همچنین بزرگسالان در مقابل ویروسی که خردسالان به آن مبتلا می‌شوند ، مصونیت ... آبله‌ مرغان‌ chickenpox – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=15596‎Cached Similarایزوله های ویروسی بدست آمده از وزیکول های بیماران مبتلا به آبله مرغان یا زونا از نظر ژنتیکی ... ویروس واریسلا در نوزادان اغلب بطور وسیعی منتشر شده و میزان مرگ و میر بیماری گاهی به .... آبله مرغان از دو روز پیش از پیدایش دانه های تاولی تا پنج روز پس از آن سرایت می کند ..... دارو،درمان،بیماری ها، پرستاری،مامایی،تغذیه،بهداشت،سلامت و. گلودرد - کلوب www.cloob.com/result/گلودرد 11 دسامبر 2016 ... وقتی ترشحات و خلط بینی از پشت آن به گلو می ریزد، خلط پشت بینی یا خلط گلو نامیده می .... پرستار، جوان مبتلا به گلودرد را تا مرز مرگ پیش برد. قصور پزشکی؟ مرگ تکان‌دهنده یک مادر و فرزند در سردشت | جام جم vista.ir/.../قصور-پزشکی؟-مرگ-تکان‌دهنده-یک-مادر-و-فرزند-در-سردشت‎Cached... را از دست داد. شنیده‌ها حکایت از قصور پزشکی و تأخیر در تشخیص علت خونریزی منجر به مرگ دارد. ... تصویر پرستار، جوان مبتلا به گلودرد را تا مرز مرگ پیش برد ... مقاله ای در مورد ایدز - بیمارستان امام حسین (ع) سپیدان sepidanhp.sums.ac.ir/hiv.html‎Cached Similar19 ژوئن 2014 ... توصیه های پزشکی به مبتلایان به ایدز/ ابعاد اجتماعی و روانی ابتلا به ایدز ... عفونت HIV در بالغین جوان آنها به حد خطرناکی افزایش یافت هاست . ... ایدز مرز نمی شناسد . ... در طی یک سال این بیماری بدون نام، گسترش زیادی داشت تا سرانجام در ۱۹۸۲ ... ایدز در حال حاضر چهارمین علت مرگ و میر بشر است که پیش بینی می‌شود ...