مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فوت‌وفن مقابله با دخالت دیگران در زندگی خود

جام جم سرا: با ازدواج شرایط زندگی افراد تغییر می‌کند و از جمله این شرایط، نقش‌های فرد در زندگی جدید است. فرد علاوه بر نقش‌هایی که در خانواده خود داشته از جمله فرزند، خواهر یا برادر بعد از ازدواج نیز نقش همسر، عروس یا داماد را برعهده دارد و این نقش‌های جدید وظایفی را به همراه می‌گیرد که فرد با مدیریت مناسب می‌تواند از بروز اختلاف جلوگیری کند.
بعد از ازدواج وتشکیل خانواده برقرار کردن تعادل و تعامل مناسب میان والدین و همسریکی از مهم‌ترین تکالیف زوجین است. از طرفی نیز سوء تفاهم و اختلاف با خانواده همسر برای زوجین امری اجتناب ناپذیر است. با ازدواج، زوجین با خانواده‌ای که تا کنون تعاملی با آن‌ها -به عنوان عروس یا داماد- نداشته‌اند وارد ارتباط می‌شوند. واقعیت این است که وقتی افراد ازدواج می‌کنند، به این موضوع توجه نمی‌کنند که با یک خانواده دیگر وصلت کرده‌اند. دقت کنید با یک خانواده نه با یک فرد. ممکن است این خانواده رسم و رسوم، رفتار‌ها، اعتقادات و عادت‌هایی برخلاف شما داشته باشند. زمانی که این اختلاف نظر‌ها یا تفاوت‌ها در زمینه‌های مختلف به شما و همسرتان سرایت کند، کشمکش و درگیری شروع می‌شود.


در ادامه راهکارهایی برای مدیریت بهترارتباط با خانواده همسر و نیز خانواده پدری ارائه می‌شود:
ذهنیت منفی خود را تغییر دهید. اینکه افراد چه نگرشی به خانواده همسر دارند بسیار مهم است؛ مثلا اگرخانم در خانواده‌ای بزرگ شده که خانواده پدر -از جمله مادربزرگ، پدر بزرگ، عمه و...- با دخالت کردن باعث ایجاد تنش و نارضایتی مادر شده‌اند در این حالت احتمالا خانم پیش داوری و نگرش خوبی به خانواده شوهر نخواهد داشت. همین عامل می‌تواند باعث پیشداوری و به وجود آمدن افکار منفی نسبت به رفتارهای خانواده همسرشود که آغاز کننده بسیاری از سوء تفاهم‌ها و تنش‌ها می‌شود.


به خانواده همسر خود احترام بگذارید. احترام به خانواده همسر جزو ضروریات یک ارتباط خوب است. حتی اگر به شما علاقه‌ای ندارند، رفتاری انجام ندهید که ارتباطتان بد‌تر شود. هرگز با آن‌ها با لحن بد صحبت نکنید و به آن‌ها توهین نکنید. به ارتباط با آن‌ها علاقه نشان دهید و به حرفشان توجه کنید.


در پی تغییر خانواده همسر خود نباشید. آن‌ها را همان طور که هستند بپذیرید. سعی کنید به جای اینکه منتظر بمانید آن‌ها رفتارخود را تغییر دهند شما با رفتاری معقول و سنجیده همراه با احترام و محبت شاهد تغییرات مثبتی در ارتباطاتتان باشید.


اختلافات و مشکلات خود را با خانواده‌هایتان در میان نگذارید. دربسیاری از مواقع بیان مشکلات با خانواده‌ها، ضمن اینکه راه رابرای دخالت در زندگی شما باز می‌کند، به علت نداشتن آگاهی و تخصص کافی و همچنین از سر دلسوزی راه حل‌هایی از طرف آن‌ها ارائه می‌شود که ممکن است اوضاع را از آنچه هست بد‌تر کند. دیگر اینکه نگرش منفی نسبت به همسر شما در ذهن خانواده‌ها ایجاد می‌شود که زمینه ساز اختلافات بیشتر خواهد شد.


علاقه خود را به آن‌ها نشان دهید، از صحبت کردن درباره کدورت‌های گذشته، اجتناب کنید وآن‌ها را متوجه این مسئله کنید که ارتباط خوب و صمیمانه به همراه احترام متقابل با آن‌ها یکی ازضروریات زندگی مشترک شماست.


گذشت کنید. گذشت به معنای فراموش کردن مسئله نیست، بلکه گذشت به معنای‌‌ رها کردن خود از خشم است. گذشت نشانه کنترل شما بر احساساتتان است نه ضعف شما. (سارا هجری - روان‌شناس بالینی/خراسان)



لینک منبع :فوت‌وفن مقابله با دخالت دیگران در زندگی خود

فوت‌وفن مقابله با دخالت دیگران در زندگی خود - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../فوت‌وفن-مقابله-با-دخالت-دیگران-در-زندگی-خود‎Cached13 سپتامبر 2014 ... جام جم سرا: با ازدواج شرایط زندگی افراد تغییر می‌کند و از جمله این شرایط، نقش‌های فرد در زندگی جدید است. فرد علاوه بر نقش‌هایی که در خانواده خود ... Images for فوت‌وفن مقابله با دخالت دیگران در زندگی خود دوران عقد دخالت دیگران در زندگی - onvansho onvansho.ir/result/دوران-عقد-دخالت-دیگران-در-زندگی.html فوت وفن مقابله با دخالت دیگران در زندگی خانوادگی پرشین پرشیا ... 3 روش برای جلوگیری از دخالت های مادرشوهر دخالتهای مادر دادن به دوران عقد خود را جدیدی در زندگی در ... دخالت - دانلود | نصب برنامه اندروید | کافه بازار https://cafebazaar.ir/app/golestan.dakhalat/?l=fa‎Cached Rating: 1 - 1 vote - Free - Android - Business/Productivity عطاری ها حق دخالت در امور پزشکی را ندارند زندگی مشترک و دخالت دیگران فوت‌وفن مقابله با دخالت دیگران در زندگی خود دخالت همان فضولی است دخالت والدین در جر و بحث ... روابط درون خانواده - Download | Install Android Apps | Cafe Bazaar https://cafebazaar.ir/.../san.maghalateejtemaeiravabetedaronekhanevade/?...‎Cached Rating: 4.6 - 78 votes - Free - Android - Business/Productivity درگوشی های مادرانه با دختران نوجوان ۸ قانون در برخورد با دانشجویانی که دور از خانه تحصیل می کنند فوت وفن مقابله با دخالت دیگران در زندگی خود در ستایش مادرشوهر چهار راه برای کاهش عوارض دخالت‌های اطرافیان در روابط همسران - بیتوته www.beytoote.com/wedlock/.../around3-couple-relationship.html‎Cached Similarشما که نمی توانید مادر همسر خود را که 50 ، 60 سال با این روش زندگی کرده، هر چند غلط از نظر شما، ... دخالت دیگران در زندگی زناشویی شکایتی شایع بین زوج‌های جوان است. مشاوره خانواده وزوج درمانی دینی | می پاتوق khanevadehdarmani.mepatugh.ir/‎Cachedوالدین باید بدانند خواسته فرد طلاق گرفته این است که دیگران با او همدلی کنند و ناراحتی، غم و اندوه او را درک .... تصویر فوت‌وفن مقابله با دخالت دیگران در زندگی خود. بستن دروازه های دخالت دیگران / زوجین الگوی اسلامی را در زندگی پیاده ... sabrieh.ir/.../بستن-دروازه-های-دخالت-دیگران-زوجین-الگوی-اسلامی-را-در-زندگی-پیاده-کنند‎Cachedمهمترین مساله در اجازه دخالت دیگران ضعف آگاهی زوجین نسبت در زمان برخورد با مشکلات ... صدرا گفت: اگر زوجین الگوی اسلامی را در زندگی خود پیاده کنند بهترین روش و ... پونیلا - فوت وفن مقابله با... ponila.com/post/5594/ فوت وفن مقابله با دخالت دیگران در زندگی خانوادگ. ... زوجینی که زندگی خود را به تازگی شروع کرده اند قاعدتا با مشکلات مختلف مواجه خواهند شد وظیفه والدین آن ها در این ... ۳ روش مقابله با دخالت‌های مادرشوهر و دیگران khabaryab.in/articles/69038-4-روش-مقابله-با-دخالت-های-مادرشوهر-و-دیگران ۳ روش مقابله با دخالت‌های مادرشوهر و دیگران × جام جم جام‌جم سرا ... چنین فردی کاملاً به حس‌های خود آگاه است. در عین این‌که به .... فوت‌وفن مقابله با دخالت دیگران در زندگی خود.