مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سراب بازیگری و فریب دختران جوان

اما این که در هزاره سوم، راه اشتباه پیشینیان را پیمودن و از یک سوراخ به دفعات گزیده شدن، دیگر با حساب و کتاب عقل و منطق جور درنمی‌آید.

سال‌هاست که صفحه حوادث روزنامه‌ها، اخباری را منتشر می‌کنند از دختران و پسران عشق سینمایی که از هول حلیم در دیگ می‌افتند و در دام وسوسه‌انگیزی که شیادان برایشان تدارک دیده‌اند گرفتار می‌شوند و چه هزینه‌ها که از جیبشان نمی‌رود و چه ضربه‌های روحی و روانی که بر جانشان نمی‌نشیند.

خبر آخر اما، ماجرای کلاهبرداری بود که به نام یکی از ستارگان سینمای ایران در شبکه‌های مجازی صفحه‌ای گشوده و با ارتباط برقرارکردن با دختران جوان و وعده و وعید آکتور کردن‌شان، اخاذی می‌کرده و هدایا می‌گرفته و بعد به شیوه همه طراران تاریخ غیبش می‌زده است.

تنها مایه دلخوشی، این‌که سوءاستفاده به مسائل مالی محدود بوده و کار به جاهای باریک نکشیده است.

نکته طنز و درام این ماجرا توامان با هم، نه فکر نه چندان بکر کلاهبردار مذکور که ساده‌لوحی و خوش‌باوری عجیب و غریب این دختران علاقه‌مند به سینما بوده که شوق بازیگر شدن و پول و شهرت در ادامه‌اش، چنان بر سر ذوقشان آورده بوده که کرکره عقل و منطق را یکسره پایین کشیده و حتی برای لحظه‌ای به این فکر نکرده بودند که نظارتی بر شبکه‌های اجتماعی نیست و هر کس می‌تواند به نام فرد دیگری صفحه‌ای برای خود باز کند و عکسی هم بگذارد و پیغامی هم بدهد و بگیرد. احتمال بعید آن است که بانوان مذکور شاید حتی از این موضوع اطلاعی هم نداشته‌اند.

حکایت این روزهای شبکه‌های اجتماعی بسیار شبیه است به روزگاری که تازه تلفن به خانه‌ها راه پیدا کرده بود و خاطرتان هست آن حجم بالای مزاحمت‌های تلفنی را؟ سرخوشان آن دوران به طور تصادفی شماره می‌گرفتند و فوت می‌کردند و مردم را سر کار می‌گذاشتند؛ سرخوش بودند دیگر.

این که می‌گویند فرهنگ استفاده از هر ابزار و امکان و تکنولوژی همراه آن به کشور وارد نمی‌شود گزافه‌گویی و اغراق نیست. حال که خواه ناخواه شبکه‌های اجتماعی اینچنین در دل برخی از جوانان امروزی ریشه دوانیده‌اند خوب است که کاربرانش اطلاعات مقدماتی و حداقلی از آنها داشته باشند.

از این‌که بگذریم، سال‌هاست که به جوانان علاقه‌مند به هنر هفتم گفته و نشان داده شده، مستندوار، که بازیگرشدن راه و رسم دارد و سواد و تحصیلات خودش را می‌خواهد و نشان دادن در باغ سبز برای پیمودن ره صدساله در یک شب، درواقع سرابی است که پایانش راه به ناکجاآباد می‌برد.

زمانی که آموزشگاه‌های بازیگری مجوزدار و معتبر در سراسر کشور وجود دارد و از سوی دیگر، راه دانشگاه و تحصیلات آکادمیک هم باز است، چرا دل‌خوش کردن به وعده و وعیدهایی که اکثرا بوی سوءاستفاده و کلاهبرداری از آن به مشام می‌رسد؟

خوب است گاهی به تجربه و توصیه دیگران هم اعتماد کنیم؛ گزیده شدن‌های متعدد از یک سوراخ شایسته انسان‌های عاقل و دوراندیش نیست.

محسن محمدی - جام‌جم



لینک منبع :سراب بازیگری و فریب دختران جوان

سراب بازیگری و فریب دختران جوان - روزنامه جام جم press.jamejamonline.ir/Newspreview/1637418865612884649‎Cachedسراب بازیگری و فریب دختران جوان. در این‌که انسان موجودی تجربه‌گراست و تمایل دارد تا خود آزمون و خطا کند و کمتر به داشته‌های دیگران اعتماد می‌کند، شکی نیست و ... Images for سراب بازیگری و فریب دختران جوان سراب عشق: حکایت فریب دختران و پسران جوان‌، داستانهای واقعی جذاب از ... vista.ir/.../سراب-عشق-حکایت-فریب-دختران-و-پسران-جوان‌،-داستانهای-واقعی-جذاب-از-عشقهای-خیابانی-امروز‎Cachedسراب عشق: حکایت فریب دختران و پسران جوان‌، داستانهای واقعی جذاب از عشقهای ... موضوع : جوانان - جنبه‌های اخلاقی,جوانان - راه و رسم زندگی,داستانهای اخلاقی - قرن ۱۴ ... مراسم «تولد ماه» به مناسبت سالروز تولد مهرانه مهین‌ترابی، بازیگر سینما و تلویزیون ، ... سراب بازیگری در شبکه ماهواره ای (جم GEM) - صدرا نیوز sadranews.ir/.../44226-سراب-بازیگری-در-شبکه-ماهواره-ای-جم-gem.html‎Cachedسراب بازیگری در شبکه ماهواره ای (جم GEM) ... رفتند نشان می دهد، سرابی بیش نیست و دامی برای جذب دختران و پسران جوان است تا آنها را از فرهنگ و هویت ... پیشنهادهای وسوسه انگیز دلالان این ماهواره ها و نیز مشکلاتی است که خود بازیگران فریب خورده دارند. دام بازیگر قلابی برای فریب دختران در اینترنت - جام جم آنلاین 188.75.89.4/.../دام-بازیگر-قلابی-برای-فریب-دختران-در-اینترنت‎‎Cached21 ا کتبر 2013 ... تصویر دام بازیگر قلابی برای فریب دختران در اینترنت ... رئیس پلیس فتای استان البرز یادآور شد: دختر جوان غافل از این‌که متهم چه نقشه‌ای دارد، با او به باغی در کرج می‌روند و در حالی که منتظر ... سراب بازیگری و فریب دختران جوان. همشهری حوادث | ورود آقایان ممنوع (8) havades.hamshahrilinks.org/Contents/ورود-اقایان-ممنوع-(14)?...1595‎Cached11 ژانویه 2016 ... سراب معروف شدن ... با شکایت دختر جوان، ماموران وارد عمل شدند و توانستند بازیگر قلابی را دستگیر کنند. ... یکی از آنها مردی بود که با تبلیغات اینترنتی، دختران جوان را به بهانه بازیگر شدن فریب می‌داد و از آنان کلاهبرداری می‌کرد. کلاهبرداری از اتباع بیگانه به بهانه آزادی خانواده‌شان - جام جم آنلاین 77.104.65.15/online/.../کلاهبرداری-از-اتباع-بیگانه-به-بهانه-آزادی-خانواده‌شان ... افراد مورد اخاذی قرار گرفته و یا فریب آنها را خوردند بلافاصله با مراجعه به نزدیکترین یگان انتظامی و یا تماس با مرکز فوریت ... سراب بازیگری و فریب دختران جوان. سراب داعش و دختران فریب خورده تاجیک - اساس نیوز :: AsasNews www.asasnews.com/.../7186-سراب-داعش-و-دختران-فریب-خورده-تاجیک.html‎Cached14 مارس 2017 ... سراب داعش و دختران فریب خورده تاجیک ... بود وبه همین خاطر هم در 17 سالگی ترک تحصیل می کند وبا یک جوان ازدواج می کند واکنون صاحب دوفرزنداست. ۱۰۰ ضربه شلاق در انتظار کارگردان معروف | صدای سراب sedayesaraab.ir/24242‎Cachedاین دختر جوان که «عاطفه» نام دارد می‌‌گوید: «سال ۹۳بود که پس از قبول شدن در ... متهم را به اتهام زنا به ۱۰۰ضربه شلاق و به‌دلیل فریب دختری که شور و اشتیاق بازیگر و ... برچسب ها - کلاهبرداری https://tik.ir/fa/tag/39/کلاهبرداری ورود به دنیای بازیگری ده ها میلیون تومان کلاهبرداری کرده. ... به کلاهبرداری چند ده میلیونی از شیفتگان دنیای بازیگری و. ... سراب بازیگری و فریب دختران جوان.