مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کم غر بزنیم

پس از این برهه از تاریخ بتدریج شهرهای بزرگ بیشتری به‌وجود آمد و انسان‌ها برای این‌که بیشتر از خدمات زندگی اجتماعی بهره ببرند به زندگی در شهرهای بزرگ روی آوردند.

در این مرحله رعیت‌ها جای خود را به شهرنشین‌ها دادند، هر چند این افراد به حکومت ارباب‌ها پایان دادند، اما هنوز از حق و حقوق خود آن‌طور که باید و شاید آگاه نبوده و از قوانین و مقررات شهرنشینی نیز چیزی نمی‌دانند، به همین علت تا رسیدن به مرحله شهروندی فاصله زیادی دارند؛ چون براساس تعریف شهروند، شهرنشینانی را می‌توان شهروند خواند که در کنار آگاهی کامل نسبت به حق و حقوق خود، به حقوق انسان‌های دیگر نیز احترام گذاشته و به وظایف خود در برابر شهر و اجتماع عمل می‌کنند.

نکته اینجاست که گذر از مرحله شهرنشینی تا شهروندی شاید بیشتر از عبور از دوره رعیت و اربابی زمان ببرد، زیرا شهرنشین‌ها با این تصور که همه چیز را می‌دانند گامی برای به دست آوردن حقوق خود، احترام به حقوق دیگران و بهبود وضع جامعه برنمی‌دارند.

در واقع این اشخاص به‌جای تلاش برای حل مساله به قول معروف ترجیح می‌دهند غرولند کنند؛ غرهایی که شاید نشانه‌ای از وضع نامناسب باشد، اما هرگز به بهبود شرایط کمک نمی‌کند.

در مثال ساده‌ای می‌توان به برخی از شهرنشین‌ها اشاره کرد که همیشه از دیر رسیدن اتوبوس و وضع نامناسب وسایل حمل و نقل عمومی گله دارند، اما با وجود این‌که سامانه‌هایی برای رسیدگی به چنین مشکلاتی وجود دارد، این افراد به جای ارائه شکایت خود به سامانه‌هایی مانند 1888 (مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران) ترجیح می‌دهند غرولند کرده یا در نهایت گریبان راننده اتوبوس را بگیرند.

نکته اینجاست که شاید چنین سامانه‌هایی نیز پاسخگو نباشند، اما باید تاکید کرد تا زمانی که شهرنشینان نتوانند مشکلات خود را درست و بجا مطرح کنند، گرهی از کار آنها باز نشده و هیچ مقام یا مسئولی برای حل آنها اقدام نمی‌کند؛ بنابراین به نفع خود ماست که با تلاش برای بالا بردن سطح آگاهی خود، از شهرنشینی به شهروندی برسیم.

مهدی آیینی - گروه جامعه



لینک منبع :کم غر بزنیم

کم غر بزنیم - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/1636691049812948374/کم-غر-بزنیم‎Cachedکم غر بزنیم. دوشنبه 17 شهریور 1393 ساعت 09:28. رعیت، شهرنشین و شهروند؛ این سه واژه بیانگر سیر تکاملی انسان‌ها در زندگی اجتماعی است. با توجه به این سه مرحله ... چطور عادت غر زدن را ترک کنیم؟ - سلامت روان - اعصاب و روان - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../چطور-عادت-غر-زدن-را-ترک-کنیم-‎Cached Similar18 ژانویه 2016 ... اما به راستی چه چیز باعث می‌شود که ما اینطور غر بزنیم و روی سیاهی‌های اطرافمان متمرکز شویم و این‌همه زیبایی را نادیده بگیریم؟ روانشناسان معتقدند 2 ... متنفران از ورژن جدید ،بیاید باهم باشیم.. یه کم غر بزنیم | تبادل نظر ... www.ninisite.com/.../متنفران-از-ورژن-جدید-بیاید-باهم-باشیم-یه-کم-غر-بزنیم‎Cached21 آوریل 2017 ... تنبلا . حالتون چطوره. فکر کنم کلا با تغییر حال نمیکنید. برید بچرخید یه کم از سایت سر دربیارین. ایراداش رو هم بگین بهشون رفع کنن. جای غر ... کمتر غر بزنیم! - شبکه گسترده widenet.ir/2011-09-12-08-27-59/2244-کمتر-غر-بزنیم.html 7 فوریه 2012 ... ... از آرد های تصفیه شده تهیه شده اند. این میان وعده ها ممکن است کم کالری باشند اما ارزش غذایی کمی نیز . ... کمتر غر بزنیم! توضیحات: دسته: دین و قرآن ... چگونه از غر زدن دست برداریم؟ - کلوب دانشجویان daneshju-club.com/چگونه-از-غر-زدن-دست-برداریم؟.html‎Cached Similarبرترین ها: اعتراض کردن و دایم غر زدن یکی از بدترین عادت های انسانی است. بسیاری از کارشناسان ... بیا همش غر بزنیم Khansariha (262). چه آسان تماشاگر سبقت ... با کسی که مدام غر می‌زند چگونه برخورد کنیم؟ | چطور chetor.com/44390-با-کسی-که-غر-می‌زند-چگونه-برخورد-کنیم/‎Cached Rating: 94% - 187 votes وقتی با آدمی که دائما غر می‌زند برخورد می‌کنید ممکن است به اشتباه فکر کنید که آنها مانند یک فرد ... متأسفانه همه مجبوریم روزانه با این آدم‌ها سروکله بزنیم. ..... تونستم میزانش رو با، بیشتر کردن صبر وتحملم ،کم کنم و الان خیلی کم پیش میاد غر بزنم. مژده لواسانى on Instagram: “. اینکه فقط بشینیم و غر بزنیم،هیچوقت ... https://www.instagram.com/p/BRbkxaRjkRr 9 مارس 2017 ... اینکه فقط بشینیم و غر بزنیم،هیچوقت مشکلی رو حل نمیکنه. ... از دوچرخه را مثل خارج فراهم کنه من مطمئنم این فرهنگ میتونه کم کم بین مردم بیش از هر ... چه کنیم غر نزنیم - ویستا vista.ir/article/280028/چه-کنیم-غر-نزنیم‎Cached Similar20 ا کتبر 2007 ... با این جملات می توان درمحیط خانه مدام روی اعصاب دیگران راه رفت، قدم زد و حتی دوید و حس عصبانیت، کم حوصلگی و لج بازی را تقویت کرد! تا جایی که ... کمتر حرف بزنیم - اقتصاد ایرانی www.ireconomy.ir/fa/page/2978/کمتر+حرف+بزنیم+.html‎Cached Similarاتفاقا چون بسیاری از ما برای خود کم وقت می گذاریم و خود را کشف نمی کنیم، به بیرون از خودمان و توجه دیگران نیازمند می شویم. به همین دلیل، نمایش دادن در میان ما بسیار ... اینو بدونید که هرچقدر هم غر بزنیم، هرچقدر هم شاکی - کلوب www.cloob.com/.../اینو_بدونید_که_هرچقدر_هم_غر_بزنیم،_هرچقدر_هم_شاکی 25 مه 2016 ... اینو بدونید که هرچقدر هم غر بزنیم، هرچقدر هم شاکی. ... آزادگی و از خود گذشتگی شما، و مدیون نفس های پاک شما که کم کم به شماره میفته، هستیم ای شهید.