مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چگونه یائسگی را به تأخیر بیندازیم؟

جام جم سرا: زنانی که در آستانه یائسگی هستند، این باور غلط را دارند که به اواخر عمر خود نزدیک شده‌اند و افسردگی بر آنها غلبه می‌کند. این باور اشتباه عموم زنان ایرانی است و باید بدانند که با تغذیه سالم ٥٠ سالگی اواسط عمرشان است و جای نگرانی ندارد.

یائسگی می‌تواند در سن ٤٥ تا ٥٠ سالگی و حتی در افرادی در ٥٥ سالگی اتفاق بیفتد به صورتی که در افراد مختلف، متفاوت است ولی یائسگی پیش از ٥٠ سالگی مضر است و باید درمان شود. در ٧٠‌درصد زنان بعد از ٤٥ سالگی علایم گرگرفتگی (احساس گرمای دایمی) که به اصطلاح سوختن از سرما می‌گویند، دیده می‌شود که با توجه به دست و پای کاملا سرد، احساس سوزش سرما را به اشتباه از گرما می‌دانند و این به دلیل کمبود استروژن بعد از ٤٥ سالگی است.

یائسگی علایم زیادی را به وجود می‌آورد. وجود تعریق زیاد شبانه به علت کاهش متابولیسم سلولی است که برخی از متخصصان طب سنتی به اشتباه داروهای گیاهی سردی مانند عرق کاسنی، شاه تره و آبغوره را تجویز می‌کنند که باعث تشدید این علایم می‌شود.

یکی از عوارض مهم یائسگی پوکی استخوان است. بی‌نظمی عادت‌ماهانه، کاهش میل جنسی، قرمزشدن صورت و بالاتنه، سرگیجه، حالت‌تهوع، کاهش وزن یا برعکس جمع‌شدن چربی در پهلوها، بی‌اختیاری ادراری همچنین کاهش انرژی بدن، درد پستان‌ها، بدطعمی و بوی بددهان، سردردهای شدید و افزایش درد مفصل از علایم دیگر بروز یائسگی در زنان است که اغلب به دلیل اختلالات هورمونی و ترشح نامنظم استروژن رخ می‌دهد.

افزایش حساسیت به بو و تغییر بوی بدن از عوامل رنجش زنان در دوره یائسگی است. به علت اختلال در سیستم ایمنی بدن و تغییرات هورمونی در دو غدد اکرین و آپوکرین بوی عرق بدن تغییر و تشدید می‌شود که بسیار باعث رنجش زنان می‌شود.

کاهش انرژی در این دوره باعث افسردگی می‌شود و یکی از وظایف مهم مردان نسبت به همسران خود در این دوره حمایت عاطفی و حفظ بیشتر احترام آنهاست.

زنان برای داشتن یائسگی موفق و دیرهنگام باید به تغذیه خود اهمیت دهند و با دریافت استروژن گیاهی انرژی کافی روزمره خود را کسب کنند. مصرف روزانه یک لیوان رازیانه به صورت دم‌نوش به همراه عسل یا خرما غیراز روزهای عادت ماهانه و مصرف داروهای گیاهی دیگر مانند عرق بیدمشک، بهار نارنج، پونه و نعناع می‌تواند عوارض یائسگی را بسیار کاهش دهد.

بهتر است برای تنظیم عادت ماهانه از داروهای گیاهی به جای قرص‌های شیمیایی که عوارضی بر سیستم مغز و به‌خصوص هیپوتالاموس دارد، استفاده شود.(دکتر حسن اکبری - محقق طب سنتی/شهروند)



لینک منبع :چگونه یائسگی را به تأخیر بیندازیم؟

چگونه یائسگی را به تأخیر بیندازیم؟ - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../چگونه-یائسگی-را-به-تأخیر-بیندازیم؟‎Cached8 سپتامبر 2014 ... یائسگی یکی از مراحل تکامل زنان است که با اقدامات مناسب می‌توان آن را به تأخیر انداخت و دوره جوانی را طولانی‌تر کرد. البته یائسگی زودرس در زنان ... چگونه عوارض یائسگی را به تاخیر بیندازیم؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../چگونه-عوارض-یائسگی-را-به-تاخیر-بیندازیم‎Cached Similar13 جولای 2015 ... چگونه عوارض یائسگی را به تاخیر بیندازیم؟ خانم‌ها در اواسط زندگی‌شان معمولا تغییراتی را احساس می‌کنند که به دلیل پایین بودن سطح استروژن اتفاق ... راهکاری برای به تعویق انداختن یائسگی زنان تا ۶۰ سالگی - سلامت ... salamatonline.ir/.../راهکاری-برای-به-تعویق-انداختن-یائسگی-زنان-تا-۶۰-سالگی‎Cached17 ژانویه 2016 ... سلامت آنلاین- به گفته یکی از مسئولان مرکز تحقیقات سلولی صارم، به کمک هورمون‌درمانی می‌توان یائسگی در زنان را تا ۶۰ سالگی آنها به تاخیر ... چگونه یائسگی را به تأخیر بیندازیم؟ - پرشین وی persianv.com/.../چگونه-یائسگی-را-به-تأخیر-بیندازیم؟.html‎Cached12 سپتامبر 2014 ... یائسگی یکی از مراحل تکامل زنان است که با اقدامات مناسب می‌توان آن را به تأخیر انداخت و دوره جوانی را طولانی‌تر کرد. البته یائسگی زودرس در زنان ... غذاهایی برای به تاخیر انداختن و ساده کردن یائسگی - تبیان article.tebyan.net/.../غذاهایی-برای-به-تاخیر-انداختن-و-ساده-کردن-یائسگی‎Cached15 دسامبر 2014 ... یائسگی بخشی از زندگی طبیعی تمام خانم ها است که به معنای واقعی قابل پیشگیری هم نیست. در حقیقت کاهش سطح استروژن در بدن اولین علامت ... چگونه یائسگی را به تاخیر بیاندازیم؟ - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../چگونه-یائسگی-را-به-تاخیر-بیاندازیم‎Cached Similar20 دسامبر 2014 ... چگونه یائسگی را به تاخیر بیاندازیم؟ مصرف روزانه یک لیوان رازیانه به صورت دم نوش به همراه عسل یا خرما غیر از روزهای عادت ماهانه و مصرف داروهای ... پنج راه برای به تاخیر انداختن پیری - بیتوته www.beytoote.com/psychology/.../path-subsequence-senility.html‎Cached Similarچند تغییر ساده در شیوه زندگی می‌تواند سال‌ها پیری ما را به تاخیر بیندازد و موجب شود که ... تحقیقات نشان می‌دهد انجام روابط جنسی سبب به تاخیر افتادن پیری می‌شود. چگونه می توان یائسگی را تأخیر یا جلو انداخت؟ - پارسینه www.parsine.com/.../چگونه-می-توان-یائسگی-را-تأخیر-یا-جلو-انداخت‎Cached Similar30 ا کتبر 2013 ... یائسگی به تغییرات عمده‌ای در بدن زن گفته می‌شود که طی آن ترشح برخی هورمون‌های زنانه و تخمگذاری متوقف می‌شود. یائسگی زنان، به تاخیر انداختن و زودرس شدن از دیدگاه طب چینی و طب ... www.parsi1.com/9783_یائسگی-زنان،-به-تاخیر-انداختن-و-زودرس-ش.html‎Cachedتفاوت دیدگاههای طب غربی و طب چینی در مورد یائسگی یائسگی در دیدگاه طب غربی : در طب غربی یائسگی را به تخمکهایی که در تخمدان یک زن وجود دارند می گویند. چگونه پیری پوست را به تاخیر بیندازیم - آفتاب www.aftabir.com/.../چگونه-پیری-پوست-را-به-تاخیر-بیندازیم‎Cached Similar21 ژوئن 2011 ... پرسشی از دکتر پروین منصوری متخصص پوست و مو. سوار تاکسی مخصوص بانوان شدم و توجهم به دست‌های خانم راننده جلب شد. خودش خیلی جوان بود اما ...