مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پله‌های برقی مترو را خاموش نکنیم

جام جم سرا: قطعا بخشی از این مشکل به خرابی‌های گاه و بیگاه پله‌های برقی برمی‌گردد که معمولا نیز تا زمان رسیدن اعتبارات برای تعمیر فنی آن، این دستگاه‌ها بی‌استفاده رها می‌شود.

اما شاید برایتان جالب باشد که بخش عمده این مشکل به خود مسافران برمی‌گردد؛ یعنی در بسیاری از موارد این خود مسافران مترو هستند که پله‌های برقی را خاموش می‌کنند و به همین دلیل، تا زمان روشن شدن دوباره آن، مسافر باید قید استفاده از پله‌برقی را بزند.

احتمالا برایتان این پرسش پیش آمده است که چرا باید مسافر مترو با دست خود، پله‌های برقی را خاموش کند، اما اگر شما هم مثل ما از ماموران مترو بپرسید و پیگیر این قضیه باشد، می‌شنوید که برخی مسافران به دلیل ترس از پله‌برقی، آن را خاموش می‌کنند و سپس آرام‌آرام از پله‌های برقی بالا می‌روند!

عده‌ای دیگر از مسافران هم که عمدتا نوجوان هستند، به دلیل بازیگوشی یا هر علت دیگری، پله‌برقی‌های مترو را خاموش می‌کنند و مثلا به صورت برعکس، از پله‌های برقی پایین می‌آیند.

مشکل دیگر اینجاست که خاموش کردن پله‌های برقی مترو، فقط با فشار دادن دکمه قرمز کنار این دستگاه انجام می‌شود، ولی برای روشن شدن دوباره آن، دیگر دکمه قرمز به کار نمی‌آید و باید حتما مامور مترو با کلید مخصوص آن را روشن کند که معمولا این کار هم زمان زیادی می‌برد.

با توجه به این‌که دکمه قرمز خاموش کردن پله‌برقی باید فقط برای استفاده از موارد اضطراری مثل زمین خوردن مسافر روی این پله‌های مکانیزه استفاده شود، در این شرایط جای فرهنگ‌سازی مسئولان مترو و دیگر رسانه‌ها وجود دارد تا از مسافران بخواهند که بی‌خود و بی‌جهت، پله‌های برقی مترو را خاموش نکنند و با این کارشان، اسباب مزاحمت را برای مسافران دیگر به وجود نیاورند.

آوید طالبیان - گروه جامعه



لینک منبع :پله‌های برقی مترو را خاموش نکنیم

Images for پله‌های برقی مترو را خاموش نکنیم پله‌های برقی مترو را خاموش نکنیم - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../پله‌های-برقی-مترو-را-خاموش-نکنیم‎Cached7 سپتامبر 2014 ... اگر شما هم مسافر هر روزه مترو باشید، احتمالا بارها با صحنه پله‌برقی‌های خاموش روبه‌رو شده‌اید.گرچه در بسیاری از ایستگاه‌های مترو، اصلا پله‌ برقی یا ... خبرگزاری تسنیم - پله‌های برقی مترو را خاموش نکنیم https://www.tasnimnews.com/fa/.../پله-های-برقی-مترو-را-خاموش-نکنیم 7 سپتامبر 2014 ... خبرگزاری تسنیم: در بسیاری از موارد این خود مسافران مترو هستند که پله‌های برقی را خاموش می‌کنند و به همین دلیل، تا زمان روشن شدن دوباره آن، مسافر ... پله های برقی مترو را خاموش نکنیم | اگر شما هم مسافر هر روزه - قطره www.ghatreh.com/news/nn21893425/پله-های-برقی-مترو-خاموش-نکنیم 7 سپتامبر 2014 ... اگر شما هم مسافر هر روزه مترو باشید، احتمالا بارها با صحنه پله برقی های خاموش روبه رو شده اید.گرچه در بسیاری از. از قربانی کردن پسر جلوی قالی‌باف تا پله‌‌برقی‌های خراب مترو! www.seratnews.ir/.../از-قربانی-کردن-پسر-جلوی-قالی‌باف-تا-پله‌‌برقی‌های-خراب-مترو‎Cached25 مه 2015 ... قالی باف و همراهان از پله های برقی مترو پایین می روند، در میان فلاش دوربین ها ... به پله های خاموش می کنند و راهش را به طرف راه پله می کشند، پله ها خاموش ... پله‌هایی که نوبتی مرخص می‌شوند - ایسنا www.isna.ir/news/.../پله-هایی-که-نوبتی-مرخص-می-شوند‎Cached21 آگوست 2014 ... شهروندان تهرانی معمولا با صحنه غم‌انگیزی از پله‌های برقی خاموش، سر جایشان ... به گونه‌ای نیست که بتوانیم از چنین نقصی در شهرمان چشم‌پوشی کنیم و آن را بی‌اهمیت بدانیم. ... پل‌های عابرپیاده مکانیزه، ایستگاه‌های مترو و جدیدا زیرگذر ... دنس واژه هـ ـا dance1001.blogfa.com/‎Cached15 فوریه 2014 ... در هر جمع به زبان و گویشی صحبت کنیم که برای همه ی افراد قابل درک باشد ... هنگام غذا خوردن ملَـچ مولــوچ نکنیــــم :| ... پله برقی مترو را خاموش نکنیم :|. افتتاح دو ایستگاه مترو معطل پله برقی - جام جم آنلاین - تی نیوز tnews.ir/جام-جم-آنلاین/ee9e31378127.html با وجود اتمام عملیات عمرانی دو ایستگاه متروی عبدل آباد و شریعتی واقع در خط 3 مترو ، اما هنوز مسئولان مربوطه نسبت به بازگشایی ... پله‌های برقی مترو را خاموش نکنیم. پله نوردی در ایستگاه‌های مترو - سایت خبری تحلیلی تابناک|اخبار ... www.tabnak.ir/fa/news/425967/پله-نوردی-در-ایستگاه‌های-مترو‎Cached16 آگوست 2014 ... گاه دیده شده​ در برخی ایستگاه‌های اصلی و پر مسافر پله‌های برقی به دلیل ... پله‌های برقی حرکت نمی‌کند، مسافران مترو باز هم محکوم شده‌اند به یک پله نوردی اجباری. .... فقط یکی از پله‌ها روشن بوده است که الان مدتهاست همان یکی هم خاموش است. ..... باید به همراه عربستان به تهران حمله کنیم/ناسزاگویی شاهزاده سعودی به ولی عهد ... مترو تهران، پله‌هایی که نوبتی مرخص می‌شوند puyesh.net/fa/news/.../مترو-تهران-پله‌هایی-که-نوبتی-مرخص-می‌شوند‎Cached22 آگوست 2014 ... مترو تهران، پله‌هایی که نوبتی مرخص می‌شوند ... شهروندان به گونه‌ای نیست که بتوانیم از چنین نقصی در شهرمان چشم‌پوشی کنیم و آن را بی‌اهمیت بدانیم. ... شهروندان تهرانی معمولا با صحنه غم‌انگیزی از پله‌های برقی خاموش، سر جایشان خشک ...