مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

توصیه‌هایی برای جلوگیری از یبوست در نوزادان

جام جم سرا: دکتر عباس شکری افزود: یبوست در دوران نوزادی که یک تا دو ماه اول تولد است، بیشتر به دلیل عدم توجه به تغذیه با شیرمادر و تغذیه از شیر گاو یا شیر خشک است. نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند روزی 3 تا 4 نوبت دفع مدفوع دارند.

این متخصص اطفال تصریح کرد: شیر مادر بهترین تغذیه نوزاد است که منجر به بهتر کار کردن شکم نوزاد می‌شود. البته نحوه کارکردن شکم نوزاد به نوع تغذیه مادر نیز بستگی دارد. بنابراین مصرف سالاد و سبزیجات برای مادران شیرده توصیه می‌شود؛ چراکه این امر سبب می‌شود نوزاد نیز با مصرف شیر مادر روزی 5 تا 6 مرتبه دفع مدفوع داشته باشد که البته این موضوع نشان از اسهال نیست.

وی یادآور شد: استفاده بیشتر از پروتئین و گوشت و مصرف کمتر سبزیجات از سوی مادران شیرده منجر به آن می‌شود که نوزادان آنها هر دو روز یکبار دفع مدفوع داشته باشند که البته این نیز نشان از یبوست نیست. (ایسنا)



لینک منبع :توصیه‌هایی برای جلوگیری از یبوست در نوزادان

توصیه‌هایی برای جلوگیری از یبوست در نوزادان - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../توصیه‌هایی-برای-جلوگیری-از-یبوست-در-نوزادان‎Cached6 سپتامبر 2014 ... یک متخصص اطفال با بیان این که یبوست نوزادان طی یک تا دو ماه اول تولد رخ می‌دهد و بیشتر به دلیل عدم توجه به تغذیه با شیر مادر است، تغییر رژیم ... یبوست نوزادان و ماساژ برای رفع آن | کودک آنلاین www.koodakonline.com/.../fbcb9903f47445babc86057da3a200d6‎Cached Similarیبوست نوزادان و ماساژ برای رفع آن :ممکن است کودک شما در طول مدت زمانی معین و یا در فواصل زمانی از یبوست رنج ببرد. ماساژ ناحیه شکم او می‌تواند راهی موثر باشد هم ... توصیه‌هایی برای جلوگیری از یبوست در نوزادان - تبیان www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=954172‎Cached23 آگوست 2016 ... یک متخصص اطفال با بیان این که یبوست نوزادان طی یک تا دو ماه اول تولد رخ می‌دهد و بیشتر به دلیل عدم توجه به تغذیه با شیر مادر است، تغییر رژیم ... درمان یبوست در نوزادان - بیتوته www.beytoote.com/baby/.../treatment2-constipation-babies.html‎Cached Similarداروی یبوست در نوزادان علل یبوست در نوزادان درمان گیاهی یبوست در نوزادان,داروی گیاهی یبوست در نوزادان,درمان یبوست در نوزادان,یبوست در نوزادان,علت یبوست در ... درمان یبوست کودکان - بیتوته www.beytoote.com/baby/.../curing-constipation-children.html‎Cached Similarیبوست، مشکلی آزاردهنده است که کودکان و حتی شیرخواران را هم درگیر می‌کند. در حقیقت ... در این گونه موارد بهترین کار مراجعه به پزشک و انجام توصیه‌های متخصص است. چطور یبوست را در کودکمان رفع کنیم؟ - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/133940‎Cached Similar7 مه 2011 ... یبوست در کودکان همچنین ممکن است هنگامی که نوزاد را از شیر پستان یا ... کارهایی که می‌توانید برای رفع یبوست کودک‌تان انجام دهید، اینها هستند:. دلیل و درمان یبوست شیرخواران | | روزنامه پزشکی ایران www.iran.pezeshk.us/archives/27377‎Cached Similarشاید این موضوع به نظر خنده‌دار بیاید اما سفت یا شل‌شدن مدفوع شیرخوار یکی از دغدغه‌های والدین است. ایجاد مشکل در دفع باعث بی‌قراری و از‌بین‌رفتن آرامش شیرخوار. توصیه هایی برای درمان یبوست نوزادان - سایت سرگرمی و سبک زندگی ... www.javaniha.com/توصیه-هایی-برای-درمان-یبوست-نوزادان/‎Cachedتوصیه هایی برای درمان یبوست نوزادان شاید این موضوع به نظر خنده‌دار بیاید اما سفت یا شل‌شدن مدفوع شیرخوار یکی از دغدغه‌های والدین است. ایجاد مشکل در دفع باعث ... یبوست در نوزادان - دانشنامه فرزند farzand.net/illness/334-constipation-in-babies‎Cached Similarدانشنامه فرزند: برای پیدا کردن راه حل برای درمان یبوست نوزادان، ابتدا لازم است علایم این ناراحتی را شناسایی کنید و سپس برای مقابله با آن اقدام کنید. مقاله زیر به ... توصیه هایی جهت رفع یبوست - دانشنامه فرزند farzand.net/article/244-recommendations-to-resolve-constipation‎Cached Similarیبوست به تنهایی می تواند موجب درد و ناراحتی شود و اگر ادامه پیدا کند و درمان نگردد منجر به بواسیر می شود. در زیر توصیه هایی برای جلوگیری و بهبود این بیماری آمده ...