مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دردهای قفسه سینه و دلایلش

جام جم سرا: دکتر منوچهر قارونی با اشاره به این مطلب که برخی از مشکلات گوارشی و دردهای اعضای سیستم گوارش علایمی مشابه مشکلات قلبی دارند، گفت: دردهای ناشی از مشکلات گوارشی عوارض متفاوتی از درد قلب را به دنبال دارند.

وی در ادامه بیان کرد: دردهایی در قفسه سینه که با تنفس عمیق تشدید شود و به هنگام فعالیت صورت گیرد، تنگی نفس، سرگیجه و تعریق سرد را به دنبال داشته باشد، می‌تواند از علایم ناشی از التهاب پرده قلب باشد که در صورت مشاهده این علایم مراجعه به پزشک الزامی است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، خاطرنشان کرد: در دوره جوانی دردهایی در قفسه سینه وجود دارد که مرتبط با فشار روانی افراد است. اضطراب و تنش در دوره جوانی می‌تواند باعث بروز فشار در عضلات یا بی‌نظمی ضربان قلب شود و دردهایی را ایجاد کند که با درد قلب اشتباه گرفته می‌شود. افرادی که از اضطراب رنج می‌برند هم، اغلب به سرعت تنفس می‌کنند که این خود موجب احساس ناراحتی در قفسه سینه، بی‌حسی و درد در پهلو می‌شود.

به نقل از ایسنا، قارونی با اشاره به اینکه افراد در دوره جوانی ناراحتی‌هایی در قفسه سینه مانند تیر کشیدن و سوزش احساس می‌کنند، اظهار کرد: تیرکشیدن و سوزش در قفسه سینه اغلب مرتبط با حالت روحی و روانی جوانان است و جای نگرانی ندارد، اما می‌تواند با کاهش خواب شبانه، مصرف چای با غلظت بالا، نوشابه‌های گازدار، غذای چرب و کشیدن سیگار و قلیان تشدید شود.

به گزارش جام جم سرا: این متخصص قلب گفت: با توجه به شیوع مصرف قلیان میان جوانان کشور که موجب بروز عوارضی مانند تنگی عروق و بروز سکته‌های قلبی در سن میانسالی می‌شود، توصیه آن است که از استعمال آن خودداری شود.



لینک منبع :دردهای قفسه سینه و دلایلش

درد قفسه سینه , و علل آن :: - بیمارستان امام خمینی الشتر alih.lums.ac.ir/index.php?module=web_directory&wd_id...‎Cached Similarپارگی ناگهانی کیسه‌های هوایی و ایجاد هوا در قفسه سینه به صورت غیرطبیعی نیز موجب بروز دردهای ناگهانی در طرف درگیر قفسه سینه شده که تنگی نفس را نیز به دنبال ... درد قفسه سینه را جدی بگیرید - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/47897/درد-قفسه-سینه-را-جدی-بگیرید‎Cached Similar20 جولای 2008 ... پارگی ناگهانی کیسه‌های هوایی و ایجاد هوا در قفسه سینه به صورت غیرطبیعی نیز موجب بروز دردهای ناگهانی در طرف درگیر قفسه سینه شده که تنگی ... دلایل درد قفسه سینه - 7 علت درد قفسه سینه که حمله قلبی نیست www.majalesalamat.com/causes/chest-pain-reasons/‎Cached23 فوریه 2017 ... یکی از دردهای رایجی که ممکن است برای هرکسی رخ دهد درد قفسه سینه است که در ... خواهید شد اما دلایلی وجود دارد که به این بیماری سوزش سر دل می‌گویند. درد قفسه سینه از چه خبر می دهد؟ - بیماری - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../درد-قفسه-سینه-از-چه-خبر-می-دهد-‎Cached Similar22 فوریه 2015 ... به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ،البته درد قفسه سینه بیماری نیست، بلکه صرفا یک علامت هشداردهنده محسوب می‌شود که ممکن است ناشی از دردهای ... آیا درد قفسه سینه امانتان را بریده؟ درباره دلایلش ... - دکتر مزارعی drmazarei.ir/heart_disease_angina/‎Cached7 مه 2017 ... اگر در ناحیه قفسه سینه خود احساس درد ، فشار یا سنگینی می‌کنید ممکن است به مشکلی تحت عنوان “آنژین قلبی” مبتلا شده باشید. این احساس ممکن ... دردهای قفسه سینه و دلایلش - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/1633036207452347544‎Cached5 سپتامبر 2014 ... یک متخصص قلب با برشمردن دلایل بروز برخی دردهای قفسه سیه گفت: چنین نیست که تمام دردهای قفسه سینه با قلب مرتبط باشند و باید برای ... آیا درد قفسه سینه امانتان را بریده؟ درباره دلایلش بیشتر ... - LinkedIn https://www.linkedin.com/.../آیا-درد-قفسه-سینه-امانتان-را-بریده-درباره-دلایلش-بیشتر-asghar-mazarei‎Cached7 مه 2017 ... اگر در ناحیه قفسه سینه خود احساس درد ، فشار یا سنگینی می‌کنید ممکن است به مشکلی تحت عنوان “آنژین قلبی” مبتلا شده باشید. این احساس ممکن ... علل شایع و درمان درد زیر دنده ها - سلامتی salamati.ir/2017/04/26/علل-شایع-و-درمان-درد-زیر-دنده-ها/‎Cached26 آوریل 2017 ... دلایلی که برخی از افراد سوزش دل را تجربه می کنند خوردن غذاهای اسیدی، ... لطفا توجه داشته باشید که درد قفسه سینه ناشی از سوزش سر دل شدید شبیه ... درد قفسه سینه Chest pain - پزشک شما www.yourdoctor.ir/sign-sympton/درد-قفسه-سینه‎Cached Similarشدت درد قفسه سینه می تواند از یک درد ضعیف تا یک درد تیز تیر کشنده متفاوت باشد. بعضی از انواع این درد به صورت احساس سوزش یا فشار است. در بعضی موارد درد ... درد قفسه صدری - ویستا vista.ir/article/234132/درد-قفسه-صدری‎Cached Similar11 سپتامبر 2006 ... درد قفسه یکی از شایعترین دلایلی است که افراد برای گرفتن کمک، به ... اغلب ناشی از مشکلات قلبی عروقی نمی باشد حتی اگر درد قفسه سینه شما ...