مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چرا دست و پایمان مورمور می‌شود؟

جام جم سرا: این حالت «پارکستیژیا» (Parqesthesia) نام دارد. حالت ناراحت کننده سوزن سوزن شدن در قسمت‌هایی چون دست، پا، کف دست و کف پا به علت نشستن طولانی مدت و نادرست ایجاد می‌شود.

به نقل از سایت «Web MD»، موقع حرکت، عضو بدن یا بی‌حس است یا اینکه سوزن سوزن می‌شود.

علت سوزن سوزن شدن چیست؟

در بیشتر موارد، این حالت موقت است و بر اثر فشار وارد شده روی برخی قسمت‌ها ایجاد می‌شود. روند خون رسانی به اعصاب آن منطقه کاهش می‌یابد و پیامی به مغز ارسال نمی‌شود. به طور معمول، وزن بخشی از اعضا روی قسمت دیگر از بدن یا پوشیدن لباس‌های تنگ می‌تواند باعث ایجاد این حالت شود.

اما اگر دچار کمبود آب هستید یا به نفس نفس افتاده‌اید، احتمال بروز این حالت زیاد است. برحسب مدت زمان قطع شدن جریان خون، حالت خواب رفتگی می‌تواند خفیف، شدید، ناراحت کننده یا کمی دردناک باشد.

چگونه این حالت را از بین ببریم؟

اولین کاری که باید کرد، تغییر دادن حالت نشستن و تکان دادن دست یا پایی است که بی‌حس شده است. در صورت تنگ بودن لباس، آن را شل کنید، کفش را از پا در بیاورید تا جریان خون دوباره سرعت پیدا کند. در صورت ادامه پیدا کردن این حس، قسمت مذکور را به آرامی با انگشت ضربه بزنید.

آیا این حالت می‌تواند یک مشکل جدی باشد؟

در اغلب موارد این حالت موقتی است و پس از چند دقیقه از بین می‌رود. اما گاهی نیز اگر بیماری دیابت داشته باشد یا اینکه اخیرا شیمی درمانی کرده است، این حالت مزمن می‌شود. در صورت ادامه پیدا کردن این حالت به پزشک مراجعه کنید.

گاهی این بیماری می‌تواند علایم بیماری‌های جدی مانند سندروم تونل کارپل، سیاتیک،‌ام اس، سوءتغذیه، کمبود ویتامین B، سکته، تومور مغزی، آسیب دیدگی عصبی و... باشد. (خراسان)



لینک منبع :چرا دست و پایمان مورمور می‌شود؟

چرا دست و پایمان مورمور می‌شود؟ - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../چرا-دست-و-پایمان-مورمور-می‌شود؟‎Cached4 سپتامبر 2014 ... آیا تا به حال از خود سوال کرده‌اید که نام علمی حالت سوزن سوزن شدن یا خواب رفتگی چیست و چرا دست و پا سوزن سوزن یا مورمور می‌شود؟ چرا دست و پایمان گزگز می کند - نمناک namnak.com/چرا-دست-پایمان-گزگز-می-کند.p332‎Cachedقرار گرفتن در حالتی یکنواخت به مدت زیاد سبب وارد آمدن فشار به عضلات، عصب ها یا عروق ناحیه تحت فشار می شود و خون کافی به عروق نمی رسد و موجب خواب رفتگی، ... مورمور شدن دست ها و پاها - تبیان article.tebyan.net/272086/مورمور-شدن-دست-ها-و-پاها‎Cached27 فوریه 2014 ... مور مور شدن دست ها و پاها یک مشکل بسیار شایع و البته آزاردهنده است. این مورمور شدن ... در نوروپاتی دیابتی، مورمور شدن و سایر علائم معمولا ابتدا در کف پا و مچ پا و به مرور در نواحی ساق پا دیده می شود. در ادامه، معمولا ... چرا دستم خواب می‌رود؟ دلایل مور مور شدن و گزگز کردن دست و پا چیست؟ www.behpu.com/.../دلایل-مور-مور-شدن-و-گزگز-کردن--دست-و-پا-چیست؟‎Cachedگزگز، مورمور و یا سوزن سوزن شدن یا سوزش توصیفاتی هستند از یک احساس ناخوشایند که معمولا در دست ها و یا پاها ایجاد شده و فرد احساس میکند که پوست او را با سوزن ... علل گزگز و یامورمور ویا سوزن‌سوزن شدن دست و پاها چیست ؟ - سایت ... saberiali.blogsky.com/1391/02/20/post-609/‎Cached Similarاعصاب محیطی دست و پا دارای رشته‌های حسی و حرکتی‌اند که اعصاب حسی، حس اندام‌ها و ... صورت بروز اختلالات حسی در پاها تظاهر می‌کند که بیمار از گزگز پا شکایت می‌کند، که .... چرا که کم آبی باعث افزایش غلظت خون شده و گردش خون را دچار اشکال می کند. دیگر علل گزگز، مورمور شدن و سوزن سوزن شدن دست و پا کدامند www.iranorthoped.com/.../دیگر-علل-گزگز-مورمور-شدن-و-سوزن-سوزن-شدن-دست-و-پا-کدامند‎Cachedبه چه عللی دست و پای ما گزگز و مور مور میشود. بیحسی و سوزن سوزن ... میگرن میتواند همراه با گزگز یک طرفه در دست و یا پا باشد. اختلالات ... شروع یائسگی میتواند موجب مورمور شدن دست و پا شود. بیماری های ... چرا ساییدگی مفصلی در زنها شایعتر است ... علت گزگز، مورمور و سوزن سوزن شدن یا سوزش اندام چیست - ایران ارتوپد www.iranorthoped.com/.../علت-گزگز-مورمور-و-سوزن-سوزن-شدن-یا-سوزش-اندام-چیست‎Cachedبه چه علت دست و پای ما گزگز میکند. علت مور مور شدن و سوزش دست و پا چیست. بیحسی و سوزن سوزن شدن دست و پا به چه علت است. چرا دست و پایمان مورمور می شود؟ - شفا آنلاین shafaonline.ir/fa/news/149791/چرا-دست-و-پایمان-مورمور-می-شود‎Cachedچرا دست و پایمان مورمور می شود؟ حالت نامطلوب خوابیدن یا آسیب‌های جزئی حین ورزش می‌تواند باعث گرفتگی عضلات گردن یا پشت شود. شفا آنلاین:حتما برای شما هم پیش ... چرا دست و پاهام سوزن سوزن میشه؟ www.ekshefkarbi133.ir/Showkhandani.aspx?KID=195‎Cached Similar11 ا کتبر 2014 ... خواب رفتن مداوم دست و پا: احساس سوزن سوزن شدن ، گزگز ، مورمور شدن یا خواب رفتگی را اصطلاحا پارستزی می نامند که میتواند به صورت موقت یا مزمن ... گزگز، مورمور، سوزش، سوزن سوزن شدن و خواب رفتن پا - کلینیک پیشگام darmanedard.ir/.../علت-داغ-شدن-و-گز-گز-و-مورمور-دست-و-پاهایم-چیست‎Cachedداغ شدن کف پا که با نام های مور مور شدن پا و یا احساس خارش پا و خارش ساق و داغی کف .... داغ شدن کف پا ، بی حسی انگشتان می شود و فرکانس خواب رفتگی دست و پا و بی ...