مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دمنوش‌های مفرح و نشاط‌آور گیاهی

جام جم سرا: حال اگر می‌خواهید با خواص شگفت‌انگیز انواعی از دمنوش‌های نشاط‌آور و مفرح آشنا شوید این نوشتار را بخوانید.

دمنوش برگ و میوه به: این نوشیدنی طبیعت گرم و معتدل دارد و یکی از معطر، خوشبو و دلچسب‌ترین دمنوش‌هاست. آرامبخش است و به تقویت قوای مغزی کمک می‌کند. مقوی قلب، مفرح و نشاط‌آور است.

دمنوش به‌لیمو: طبیعت معتدلی دارد. آرامبخش و رفع‌کننده خستگی و مناسب برای درمان بی‌خوابی‌های شبانه است. میگرن، سردرد و تپش قلب را بهبود بخشیده و ضمن تقویت معده، مقوی حافظه است و به تنظیم گردش خون کمک می‌کند.

دمنوش بهارنارنج: طبیعت گرمی دارد. آرامبخش، شاداب‌کننده و اشتهاآور است. به تقویت نیروی جنسی کمک می‌کند و سردردهای عصبی را تسکین می‌دهد و تا حدودی کاهنده کلسترول خون است.

دمنوش چای ترش: این دمنوش به چای مکه یا چای قرمز نیز معروف است و به دلیل طبع سرد و خشکی که دارد نوشیدن آن در روزهای گرم و ملتهب تابستان توصیه می‌شود. چراکه با کاهش فشار خون و کاهش حرارت کبدی سبب خنکی و تهویه بدن می‌شود و می‌تواند قند خون را کنترل کرده، موجب تمدد اعصاب و جریان بهتر خون شود، اما مصرف زیاد آن سبب رخوت و سستی می‌شود.

دمنوش چای کوهی: طبیعت گرم دارد. این گیاه را به همراه سبزی‌های صحرا در فصل بهار از کوه جمع‌آوری و خشک می‌کنند. آرامبخش، مفید برای اعصاب، ضدحساسیت و بازکننده گرفتگی‌های روده بوده و بدن را مقاوم می‌کند.

دمنوش رازیانه: طبیعت گرم و خشکی دارد و آرام‌بخش بوده و نقش پررنگی در تسکین دل‌درد قاعدگی، افزایش شیر مادران شیرده و رفع اختلالات عادت ماهانه دارد.

دمنوش زعفران: طبیعت گرمی دارد و افزاینده توان جنسی و رفع‌کننده سردمزاجی است. مفرح و نشاط‌‌آور است و مصرف زیاد آن می‌تواند خطرناک باشد.

دمنوش دارچین: طبیعت گرم و خشک دارد و چون این ادویه چاشنی بیشتر غذاهای خانگی است، در دسترس‌ترین دمنوش محسوب می‌شود. کاهنده درد کمر، پا و مفاصل است و از میزان دلهره و بوی بد دهان می‌کاهد و موجب افزایش فشار خون می‌شود. این دمنوش محرک اعصاب است و فوق‌العاده مقوی میل و نیروی جنسی است. ضمن این‌که انواع دمنوش زیره سیاه، گزنه، سنبل‌الطیب، نعناع، زنجبیل و همچنین دمنوش هل نیز در تقویت میل و قوای جنسی کارآمدند.

از دیگر دمنوش‌های مفرح، آرامبخش و افزاینده نیروی جسمانی نیز می‌توان به دمنوش گل بابونه، گل گاوزبان، گل میخک، پونه، اسطوخدوس، بادرنجبویه، چای سبز و زیرفون اشاره کرد.

برای تهیه دمنوش آب داغ را روی برگ، ساقه یا میوه خشک گیاه بریزید و اجازه دهید چند دقیقه‏ ای این نوشیدنی درون ظرف در بسته‌ای به دور از منبع حرارتی باقی بماند.

فاخره بهبهانی - گروه سلامت



لینک منبع :دمنوش‌های مفرح و نشاط‌آور گیاهی

دمنوش‌های مفرح و نشاط‌آور گیاهی - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../دمنوش‌های-مفرح-و-نشاط‌آور-گیاهی‎Cached4 سپتامبر 2014 ... انگار بدنمان نیاز به ترکیبات نشاط‌آور و آرامبخشی دارد که در دل این دمنوش‌ها نهفته است. تصویر دمنوش‌های مفرح و نشاط‌آور گیاهی. جام جم سرا: حال اگر ... گیاهان دارویی نشاط آور و آرامش بخش - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../گیاهان-دارویی-نشاط-آور-و-آرامش-بخش‎Cached Similarاین گیاه به‌ویژه تخم آن را مفرح و مقوی قلب می‌دانند ضمن آنکه در کاهش برخی انواع سردرد، ... «به» را می‌توان به‌صورت میوه تازه، مربا، شربت، رب و دمنوش استفاده کرد ولی ... برخی از نوشیدنی ها و دمنوش های نشاط آور و انرژی زا • گیاهان دارویی • همراه ... https://baelm.net/برخی-از-نوشدنی-ها-و-دمنوش-های-نشاط-آور-و/‎Cachedدمنوش گیاهی نشاط آور, دمنوش های مفرح و نشاط آور گیاهی,. *********. دمنوش برگ و میوه به می توان گفت دمنوش برگ و میوه ی به خوشرنگ تر و دلچسب تر از چای و نسبت به ... دمنوش‌های مفرح و نشاط‌آور گیاهی - مادربانو madarbanoo.com/18614/دمنوش‌های-مفرح-و-نشاط‌آور-گیاهی/‎Cached8 سپتامبر 2014 ... دمنوش‌های مفرح و نشاط‌آور گیاهی. به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، با این‌که هوا گرم است و مصرف شربت و آبمیوه خنک و تگری می‌چسبد، اما ... روزنامه جام جم93/6/13: دمنوش های مفرح و نشاط آور گیاهی - Magiran www.magiran.com/npview.asp?ID=3019721‎Similar4 سپتامبر 2014 ... آشپزخانه سلامت دمنوش های مفرح و نشاط آور گیاهی نویسنده: فاخره بهبهانی* با این که هوا گرم است و مصرف شربت و آبمیوه خنک و تگری می چسبد، اما ... دمنوش های مفرح و نشاط آور گیاهی | خبر فارسی khabarfarsi.com/n/10409080‎Similar4 سپتامبر 2014 ... دمنوش های مفرح و نشاط آور گیاهی. عرش نیوز: با این که هوا گرم است و مصرف شربت و آبمیوه خنک و تگری می چسبد، اما نزدیک غروب که می شود، میل مان به ... دمنوش های مفرح و نشاط آور گیاهی | طبیعت گرم دارد. این گیاه - قطره www.ghatreh.com/news/.../دمنوش-های-مفرح-نشاط-آور-گیاهی‎Cached4 سپتامبر 2014 ... طبیعت گرم دارد. این گیاه را به همراه سبزی های صحرا در فصل بهار از کوه جمع آوری و خشک می کنند. آرامبخش، مفید برای Ø. دمنوش های مفرح و نشاط آور گیاهی | با این که هوا گرم است و مصرف - قطره www.ghatreh.com/news/.../دمنوش-های-مفرح-نشاط-آور-گیاهی‎Cached3 سپتامبر 2014 ... با این که هوا گرم است و مصرف شربت و آبمیوه خنک و تگری می چسبد، اما نزدیک غروب که می شود، میل مان به نوشیدن یک استÚ. نشاط آور | بوعلی boalii.ir/tag/نشاط-آور‎Cached Similarدمنوش بهارنارنج · دمنوش بهارنارنج. بهار نارنج: طبیعت گرم خواص:آرامبخش، مفرح، نشاط آور، اشتها آور؛ تقویت: قلب، اعصاب، نیروی جنسی؛ رفع دل پیچه ... گلپر و خواص آن گلپر گیاهی است معطر که می‌ توان از تمام بخش های آن در صنعت غذا و دارو استفاده کرد. تعدادی از دمنوش های جایگزین چای - طب سنتی و اسلامی hakimmehr.blogsky.com/1392/.../تعدادی-از-دمنوش-های-جایگزین-چای‎Cached Similarخواص:تقویت قلب و اعصاب،خواب آور،نشاط آور،آرامبخش،خونساز،ضد بوی بد دهان،خواب های ... خواص:ادرارآور،مفرح،محرک اعصاب،تقویت معده،کبد،قوه باه،قلب وعروق؛کاهش درد کمر و .... خواص: گیاه معجزه گر قوی مقوی اعصاب، ادرادآور، پاک کننده ریه ها، بادشکن، ...