مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مسمومیت غذایی را جدی بگیرید

جام جم سرا:پیش از صرف غذا دست​ها، ظروف و سطوحی که غذا روی آن قرار می‌گیرد را تمیز کنید و بشویید. دست‌ها را باید با آب گرم و صابون شست و از این محلول همچنین می‌توان برای شست‌وشوی ظروف و سطوح استفاده کرد.

مواد غذایی خام را از پخته جدا نگه دارید. بسیاری از سازواره‌های مضر مواد غذایی را می‌توان با پختن در دمای مناسب از بین برد. بهترین دما برای پخت گوشت گاو 71 درجه سانتی‌گراد و گوشت مرغ و بوقلمون نیز بهتر است در دمای73/9 درجه سانتی‌گراد پخته شوند؛ به​این ترتیب دمای حدود​​70 درجه، دمای مناسب برای پخت و پز گوشت گاو، مرغ و بوقلمون است.

غذاهای فاسدشدنی را سریع داخل یخچال بگذارید و فریز کنید. همچنین مواد غذایی را به طور صحیح یخ‌زدایی کنید. مواد غذایی یخ‌زده را برای یخ‌زدایی در دمای اتاق قرار ندهید. بهترین روش قرار دادن آنها داخل یخچال است. اگر از مایکروویو برای یخ‌زدایی استفاده می‌کنید، باید بلافاصله آنها را طبخ کنید.

در صورت بروز مسمومیت باید از مصرف هرگونه مواد غذایی یا دارو پیش از ملاقات پزشک، خودداری کرد. پس از بهبود نسبی، وعده‌های سبک بخورید و تا زمانی که احساس بهبود نکرده‌اید، از مصرف حجم بالای غذا خودداری کنید. (ضمیمه سیب)

مترجم: ندا اظهری

منبع: مایوکلینیک



لینک منبع :مسمومیت غذایی را جدی بگیرید

مسمومیت غذایی را جدی بگیرید - روزنامه جام جم press.jamejamonline.ir/newspreview/1973352033887713131‎Cachedمسمومیت غذایی با شروع فصل گرما بسیار شایع می‌شود. بویژه در بسیاری از مسافرت‌ها یا پیک‌نیک‌های خانوادگی و دوستانه، سالاد الویه یکی از غذاهای پرطرفدار است و به ... مسومیت غذایی در مسافرت را جدی بگیرید/ بهترین غذاهای سفر ... www.mehrnews.com/.../مسومیت-غذایی-در-مسافرت-را-جدی-بگیرید-بهترین-غذاهای-سفر‎Cached13 مارس 2017 ... مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، در خصوص مسمومیت غذایی در سفر نوروزی هشدار داد و گفت: غذاهایی همچون کباب کوبیده، الویه و غذاهای آبکی، ... مسمومیت‌ها را جدی بگیرید - بیتوته www.beytoote.com/health/.../poisoning-seriously-sickness.html‎Cachedیکی از مهم‌ترین علائم مسمومیت، بروز اسهال و استفراغ با هم است. آیا شما هم از آن دسته افراد هستید که گمان می‌کنید مسمومیت با غذا فقط در فصول گرم سلامتی شما را تهدید ... مسمویت های غذایی را جدی بگیرید dashtestanhc.bpums.ac.ir/Fa/news/Printnews.aspx?id=8131‎Cached18 فروردین 1395 مسمومیت غذایی که در اصطلاح به آن بیماری ناشی مصرف از مواد غذایی نیز می‌گویند، یک بیماری است که در نتیجه خوردن غذای آلوده ایجاد می‌شود. مسمومیت غذایی را جدی بگیرید - روزنامه دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/news/549640 مسمومیت غذایی را جدی بگیرید. روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 1456 تاریخ چاپ:1386/ 11/21 بازدید:7349بار کد خبر: DEN-549640. رعایت نکردن درجه نگهداری و پخت غذا ... روزنامه ابتکار - مسمومیت غذایی را درسفرهای نوروزی جدی بگیرید ebtekarnews.com/?newsid=71889 مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت درباره مسمومیت غذایی درسفرهای نوروزی هشدار داد و گفت: غذاهایی همچون کباب کوبیده، الویه و غذاهای آبکی بسیار فساد ... مسمومیت غذایی را جدی بگیرید - شفا آنلاین shafaonline.ir/fa/news/33217/مسمومیت-غذایی-را-جدی-بگیرید‎Cached3 سپتامبر 2014 ... شفاآنلاین-احتمال مسمومیت ناشی از مصرف غذا در گرمای تابستان افزایش می‌یابد. بیرون از یخچال ماندن مواد غذایی به‌خصوص غذاهایی که سریع فاسد ... مسمومیت غذایی در مسافرت را جدی بگیرید | مدیر دفتر بهبود تغذیه - قطره www.ghatreh.com/news/.../مسمومیت-غذایی-مسافرت-جدی-بگیرید 20 مارس 2017 ... مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، در خصوص مسمومیت غذایی در سفر نوروزی هشدار داد و گفت: غذاهایی همچون کØ. خطر مرگ در کمین شما است/ مسمومیت های غذایی در ایام عید را جدی بگیرید ... khabarfarsi.com/u/35362282 21 مارس 2017 ... مسمومیت غذایی یکی از مشکلات سلامتی بسیار جدی و خطرناک است و حتی می ... یا رفتن به مهمانی و مسافرت از خطر بروز مسمومیت غذایی غافل نشوید. خطر مرگ در کمین شما است/ مسمومیت‌های غذایی در ایام عید را جدی بگیرید www.yjc.ir/.../خطر-مرگ-در-کمین-شما-است-مسمومیت‌های-غذایی-در-ایام-عید-را-جدی-بگیرید‎Cachedمسمومیت غذایی یکی از مشکلات سلامتی بسیار جدی و خطرناک است و حتی می‌تواند باعث مرگ در افراد شود، پس در ایام عید هنگام برگزاری یا رفتن به مهمانی و مسافرت از ...