مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

باورهای غلط در پیشگیری از زردی نوزادان

جام جم سرا: دکتر محمدصادق صبا گفت: حدود ۷۰ درصد نوزادان پس از روز سوم تولد دچار زردی می‌شوند. والدین باید درباره این بیماری آگاهی داشته باشند و به موقع برای درمان اقدام کنند. زردی در نوزادان درصدهای مختلفی دارد و با توجه به عدد زردی، نوزاد مربوطه در زمانی معین تحت درمان قرار می‌گیرد.

وی افزود: به طور معمول زردی در نوزادان از روز سوم به بعد بروز می‌کند و کودکانی که وزن کمتری دارند حساسیت بیشتری به زردی نشان می‌دهند.

صبا ادامه داد: بیماری زردی در کودکان به علت ناسازگاری و عدم همخوانی RH خون مادر و جنین بروز می‌کند. در چنین شرایطی مادران قبل از تولد نوزاد، تزریقی خاص را انجام می‌دهند اما در برخی موارد بدن نوزاد برای دفع مواد سمی آماده نمی‌شود و بنابراین زردی بروز می‌کند. در چنین شرایطی نوزاد باید تحت درمان قرار گیرد.

این متخصص اطفال تاکید کرد: در صورتی که زردی در کودکان بیشتر از ۱۸ باشد باید در بیمارستان مقابل نورهای مخصوص درمان شوند و نورهای معمولی و خانگی هیچ تاثیری در درمان زردی ندارند.

به گزارش جام جم سرا، وی به باورهای غلط جامعه درباره درمان زردی نوزادان اشاره کرد و گفت: برخی افراد غیر متخصص برای جلوگیری از زردی در نوزاد، مادران را به انجام برخی موارد توصیه می‌کنند؛ به عنوان مثال از تاثیر غذاهای سرد و گرم در جلوگیری از زردی می‌گویند؛ درحالی که زردی در نوزادان به هیچ یک از این موارد ارتباط نداشته و مادران باردار بهتر است به افراد متخصص گوش فرا دهند.

این متخصص اطفال گفت: درصورت عدم توجه والدین به درمان زردی در کودکان احتمال بالا رفتن عدد زردی وجود داشته و در صورت افزایش آن احتمال عقب افتادگی ذهنی و تاثیر آن در مغز نوزاد بسیار زیاد می‌شود. در مواردی که زردی بسیار بالا باشد باید خون نوزاد تعویض شده تا بیماری او درمان شود.(ایسنا)



لینک منبع :باورهای غلط در پیشگیری از زردی نوزادان

باورهای غلط در پیشگیری از زردی نوزادان - سلامتی salamati.ir/2016/11/04/باورهای-غلط-در-پیشگیری-از-زردی-نوزادان/‎Cached4 نوامبر 2016 ... یک متخصص اطفال با اشاره به این که برخی افراد غیر متخصص برای جلوگیری از زردی در نوزاد، باورهای غلط خود را به مادران گوشزد و توصیه می‌کنند، ... معجزه خدا - باورهای غلط در پیشگیری از زردی نوزادان beby2015.mihanblog.com/post/406‎Cached14 ا کتبر 2016 ... یک متخصص اطفال با اشاره به این که برخی افراد غیر متخصص برای جلوگیری از زردی در نوزاد، باورهای غلط خود را به مادران گوشزد و توصیه می‌کنند، ... میشه بگید برای جلوگیری از زردی نوزاد چقدر در روز عرق کاسنی و چقدر ... www.ninisite.com/.../میشه-بگید-برای-جلوگیری-از-زردی-نوزاد-چقدر-در-روز-عرق-کاسنی-و-چقدر-خاکشیر-مجازم-ب‎Cachedمیشه خواهشا بگید برای جلوگیری از زردی نوزاد چقدر در روز عرق کاسنی و چقدر ... عزیزم خوردن خنکی علیرغم باور غلط مردم هیچ تاثیری توی زردی نگرفتن بچه نداره حتی ... باورهای غلط در پیشگیری از زردی نوزادان | حدود 70 درصد نوزادان - قطره www.ghatreh.com/news/.../باورهای-غلط-پیشگیری-زردی-نوزادان‎Cached2 سپتامبر 2014 ... به گزارش سایت قطره و به نقل ازجام جم سرا، وی به باورهای غلط جامعه درباره درمان زردی نوزادان اشاره کرد و گفت: برخی افراد غیر متخصص برای جلوگیری ... بررسی باورهای رایج درباره ی زردی نوزاد - ماماسایت https://mamasite.ir/fa/.../بررسی-باورهای-رایج-درباره-ی-زردی-نوزاد-‎Cached4 ژوئن 2016 ... زردی نوزاد هم جزء مسایلی یه که پر از باورهای رایج غلط و درست است و بسیاری ... راجع به درمان و پیشگیری زردی از دید طب سنتی ، مقالاتی را راجع به ... IRANSEDA Network-برنامه-باورهای غلط در زردی نوزادان ... - ایران صدا www.iranseda.ir/Fulldetails?g=1230167&s= راه پیشگیری نیز تغذیه مکرر نوزاد با شیر مادر پس از تولد است. حتی در روزهای اول تولد که شیر مادر کم است نیز تغذیه مکرر نوزاد در پیشگیری از زردی موثر است. زردی نوزادان را جدی بگیرید - بیماری - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/197133/زردی-نوزادان-را-جدی-بگیرید-2 2 نوامبر 2016 ... یک فوق تخصص نوزادان نسبت به پیگیری درمان زردی نوزادان در بدو تولد ... وی به باورهای غلط جامعه اشاره کرد و گفت: برخی افراد غیر متخصص به ... IRANSEDA Network-برنامه-باورهای غلط در زردی نوزادان! برنامه سوم www.iranseda.org/FullDetails?g=1230167 راه پیشگیری نیز تغذیه مکرر نوزاد با شیر مادر پس از تولد است. حتی در روزهای اول تولد که شیر مادر کم است نیز تغذیه مکرر نوزاد در پیشگیری از زردی موثر است. همه چیز راجع به زردی نوزادان؛ از پیشگیری تا درمان - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/.../همه-چیز-راجع-به-زردی-نوزادان-از-پیشگیری-تا-درمان‎Cached Similarنور آفتاب یا نور مهتابی‌های معمولی هیچ گونه تاثیری در کاهش زردی و درمان آن ندارد. همچنین در مورد نوع تغذیه مادر، مصرف غذاهای گرم مانند ادویه یا خرما تاثیری در زردی نوزاد ... زردی نوزادان در بدو تولد، باور های غلط - نی نی بان niniban.com/fa/news/.../زردی-نوزادان-در-بدو-تولد-باور-های-غلط‎Cached7 فوریه 2017 ... دکتر علی‌اصغر متقی، متخصص اطفال و دکتر قدیر محمدی متخصص طب سنتی درخصوص علل بروز زردی در نوزادان و همچنین باورهای عمومی که در این زمینه ...