مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نان و برنج تیره بخورید

لیلا رضازاده گفت: مواد غذایی گروه کربوهیدارت از جمله نان و برنج هرچه رنگ تیره‌تری داشته باشند، حاوی سبوس بیشتری هستند.

وی احساس سیری را یکی از فواید سبوس دانست که باعث می شود فرد کمتر غذا مصرف کرده و دچار افزایش وزن، چربی، کلسترول و قند خون نشود.

به گفته این کارشناس تغذیه، کربوهیدرات‌های حاوی سبوس پس از مصرف، قند خون را آهسته بالا می‌برند؛ این درحالیست که نان و برنج سفید به صورتی سریع قند خون را افزایش می‌دهند. بر این اساس مصرف کربوهیدرات‌های تیره و حاوی سبوس برای افراد دیابتی بسیار مفید است.

وی به نقش فیبر موجود در سبوس در پیشگیری از یبوست اشاره کرد و افزود: توصیه می‌شود افراد نان‌های تیره از جمله نان سنگک و «جو» که سبوس بیشتری دارند، استفاده کنند.

رضازاده معتقد است، نان‌های سفید اشتها را بالا نگاه داشته و به چاقی منجر می‌شوند. میزان سیری یک کف دست نان سنگک چهار برابر نان لواش است.(ایسنا)



لینک منبع :نان و برنج تیره بخورید

نان و برنج تیره بخورید - ایسنا www.isna.ir/news/93060905258/نان-و-برنج-تیره-بخورید‎Cached31 آگوست 2014 ... یک کارشناس تغذیه گفت: بهتر است از نان و برنج‌های تیره سبوس‌دار استفاده شود. Images for نان و برنج تیره بخورید نان و برنج تیره بخورید - دکتر کرمانی https://kermany.com/نان-و-برنج-تیره-بخوریدi/‎Cachedیک کارشناس تغذیه گفت: بهتر است از نان و برنج‌های تیره سبوس‌دار استفاده شود. لیلا رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مواد غذایی گروه کربوهیدارت از جمله نان و ... نان و برنج تیره بخورید - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/353146/نان-و-برنج-تیره-بخورید‎Cached31 آگوست 2014 ... نان و برنج تیره بخورید. وی احساس سیری را یکی از فواید سبوس دانست که باعث می شود فرد کمتر غذا مصرف کرده و دچار افزایش وزن، چربی، ... نان و برنج تیره بخورید تا سالم بماند . - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../نان-و-برنج-تیره-بخورید-تا-سالم-بماند-‎Cached30 آگوست 2014 ... یک کارشناس تغذیه گفت: بهتر است از نان و برنج های تیره که همراه با سبوس هستند استفاده شود. نان و برنج تیره بخورید | پایگاه خبری نسل جوان - نسل جوان ایران www.njiran.com/news/نان-و-برنج-تیره-بخورید/‎Cached1 سپتامبر 2014 ... به گفته این کارشناس تغذیه، کربوهیدرات‌های حاوی سبوس پس از مصرف، قند خون را آهسته بالا می‌برند؛ این درحالیست که نان و برنج سفید به صورتی ... نان و برنج تیره بخورید - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/1409553840294401 1 سپتامبر 2014 ... همشهری آنلاین: یک کارشناس تغذیه گفت: بهتر است از نان و برنج‌های تیره سبوس‌دار استفاده شود. همشهری آنلاین - نان و برنج تیره بخورید - صاحب‌خبر sahebkhabar.ir/news/1104590/نان-و-برنج-تیره-بخورید‎Cached1 سپتامبر 2014 ... همشهری آنلاین: یک کارشناس تغذیه گفت: بهتر است از نان و برنج‌های تیره سبوس‌دار استفاده شود. نان و برنج تیره بخورید | سلامتیسم www.salamatism.com/news/317/نان-و-برنج-تیره-بخورید‎Cached20 آگوست 2014 ... یک کارشناس تغذیه گفت: بهتر است از نان و برنج های تیره سبوس دار استفاده شود. لیلا رضازاده در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: مواد غذایی گروه ... نان و برنج تیره بخورید - روزنامه شهروند shahrvand-newspaper.ir/News.../Main/.../نان-و-برنج-تیره-بخورید-‎Cached9 سپتامبر 2014 ... لیلا رضازاده | کارشناس تغذیه | بهتر است از نان و برنج‌های تیره سبوس‌دار استفاده شود. مواد غذایی گروه کربوهیدرات ازجمله نان و برنج هرچه رنگ ...