مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بچه‌دار شوید

جام جم سرا: بدون شک پدر و مادر‌شدن یکی از بهترین لذت‌های دنیاست، اما باورتان می‌شود اگر بگوییم بچه‌دار شدن باعث افزایش طول عمر زوج‌ها می‌شود؟ بررسی‌های محققان دانمارکی نشان می‌دهد اضافه‌شدن نقش والدین در زندگی مشترک زوج‌ها پنج تا هفت سال به طول عمرشان می‌افزاید.

بر اساس این مطالعه چهارده ساله، احتمال مرگ زودرس ناشی از امراض عروقی، سرطان و حتی حادثه بین خانم‌هایی که بچه ندارند چهار برابر بیشتر از مادرانی است که صاحب فرزند هستند.

همچنین این احتمال در زوج‌هایی که بچه‌دار نمی‌شوند، اما کودکی را به فرزندی قبول کرده‌اند 55 درصد کمتر از همسرانی است که تمایلی به بچه‌دار شدن ندارند.

این در حالی است که احتمال مرگ زودرس در مردانی که پدر شده‌اند هم تا 50 درصد کمتر می‌شود البته این روزها کم نیستند زوج‌هایی که به دلایل مختلف بچه‌دار شدن را به تاخیر می‌اندازند.

بد نیست بدانید به گفته محققان انگلیسی به تاخیر انداختن بچه‌دار‌شدن و افزایش سن بارداری نه‌تنها می‌تواند باعث بروز نازایی شود، بلکه مانع از صد‌ساله شدنتان خواهد شد.

بر اساس نتایج تحقیقات اخیر پژوهشگران دانشگاه نیوکاسل، میزان باروری خانم‌ها به دلیل مشکلات هورمونی و کم شدن ذخیره تخمک‌ها پس از سی و پنج سالگی به طور چشمگیری کاهش می‌یابد بنابراین اگر حداقل دو تا سه سال از زمان ازدواجتان گذشته و مشکلی با همسرتان ندارید، بهتر است تا دیر نشده درباره بچه‌دارشدن تصمیم بگیرید و فراموش نکنید بهترین سن باردار شدن پیش از ورود به دهه 30 زندگی است. نکته جالب این‌که یک نوزاد دختر با حدود دو میلیون تخمک متولد می‌شود.

از بین این دو میلیون تخمک نابالغ، فقط 300 تا 400 تخمک بالغ می‌شوند به طوری که بعد از سن بلوغ در هر ماه فقط یکی از این تخمک‌ها بالغ و آزاد خواهد شد بنابراین خانم‌ها با تعداد مشخصی تخمک در تخمدان به دنیا می‌آیند و بتدریج و با بالا‌رفتن سن از تعداد تخمک‌های ذخیره شده کاسته می‌شود تا در دوران یائسگی به صفر می‌رسد.

دختر می‌خواهید یا پسر؟ حتما می‌پرسید این موضوع چه ربطی به افزایش طول عمر دارد، اما چندان هم بی‌ربط نیست، چرا که نتایج یک پژوهش که در دانشگاه میسوری انجام شده است، نشان می‌دهد احتمال پسر‌دار‌شدن خانم‌هایی که غذاهای پرکالری مصرف می‌کنند بیشتر است، اما پیروی از این رژیم غذایی می‌تواند سلامت‌تان را به خطر بیندازد و افزایش چربی خون، دیابت، بیماری‌های قلبی ـ عروقی و دیگر مشکلات ناشی از چاقی جلوی طول عمرشان را بگیرد در حالی که رژیم‌های غذایی کم‌کالری احتمال دختردارشدن را افزایش می‌دهد.

می‌پرسید چرا؟ علت اصلی مشخص نیست، اما متخصصان دنبال جواب قانع‌کننده‌ای می‌گردند و ما به محض اطلاع از این موضوع شما را آگاه می‌کنیم.



لینک منبع :بچه‌دار شوید

Images for بچه‌دار شوید بهترین سن برای بارداری، قبل از 35 سالگی بچه دار شوید - نی نی بان niniban.com/.../بهترین-سن-برای-بارداری-قبل-از-35-سالگی-بچه-دار-شوید‎Cached Similar30 جولای 2017 ... بهترین سن برای بارداری، قبل از 35 سالگی بچه دار شوید. بی‌دلیل نیست که پزشکان مدام به زنان توصیه می‌کنند که در سنین کمتر از 35 سال باردار ... با ۵۰ میلیون تومان بچه‌دار شوید! - فرارو fararu.com/fa/news/290011/با-۵۰-میلیون-تومان-بچه‌دار-شوید‎Cachedبا ۵۰ میلیون تومان بچه‌دار شوید! تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵. پ. ناباروری خودتان را پنهان نکنید. خبرهای خوشی در راه است. دیگر ناباروری ننگ نیست، چرا که دنیا ... جهان نیوز - نترسید و بچه‌دار شوید! www.jahannews.com/analysis/414283/نترسید-بچه-دار-شوید‎Cachedنترسید و بچه‌دار شوید! چهارشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۹. طبیعت خسیس نیست و در ایران جا برای زندگی حداقل ۱۵۰ میلیون نفر وجود دارد. طبیعت خسیس نیست و ... اگر بچه دار نمی شوید، بخوانید - بیتوته www.beytoote.com/wedlock/bardari/children1-not.html‎Cached Similarنحوه بچه دار شدن علت بچه دار نشدن راههای بچه دار شدن,دلایل بچه دار نشدن,بچه دار شدن, بچه دار نشدن,بچه داری,روش بچه دار شدن,چگونگی بچه دار شدن,طریقه بچه دار شدن. به چه قیمت بچه دار می شوید؟ - تبیان article.tebyan.net/150051/به-چه-قیمت-بچه-دار-می-شوید-‎Cached16 ژانویه 2011 ... تا به حال فکر کردید که چرا می خواهید بچه دار شوید؟ آیا برای بچه دار شدن همین کافی است که بگوییم دلمان بچه می خواهد یا دیگر از سکوت خانه خسته شده ... اگر دیرتر بچه‌دار شوید، نوه‌دار نخواهید شد - دیجی کالا https://www.digikala.com/.../به-دلایل-ژنتیکی-پدران-سن‌بالا-نوه‌دا/‎Cached27 مارس 2016 ... مردانی که دیرتر صاحب بچه می‌شوند، نوه‌های کمتری خواهند داشت. فرزندانی که از پدران سن‌بالاتر متولد می‌شوند معمولا جهش‌های ژنتیکی مضر بیشتری ... بچه‌دار شوید - سلامتی salamati.ir/2016/11/03/بچه‌دار-شوید/‎Cached3 نوامبر 2016 ... بدون شک پدر و مادر‌شدن یکی از بهترین لذت‌های دنیاست، اما باورتان می‌شود اگر بگوییم بچه‌دار شدن باعث افزایش طول عمر زوج‌ها می‌شود؟ بررسی‌های محققان ... این ها را بدانید بعد بچه دار شوید - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/27799/این-ها-را-بدانید-بعد-بچه-دار-شوید‎Cached Similar8 آگوست 2012 ... این ها را بدانید بعد بچه دار شوید. تولد هر فرزند شور و شوق زیادی را به خانواده می‌بخشد اما اینکه چه مدت بعد از تشکیل زندگی مشترک، بچه وارد زندگی ... 10 دلیل اشتباه برای بچه دار شدن! - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../10-دلیل-اشتباه-برای-بچه-دار-شدن‎Cached Similarبرای رد فرضیه خاله خان باجی های فامیل در مورد این که چرا شما بچه دار نمی شوید و اشکال از کدام یکی تان است، لازم نیست یک بچه بیاورید. اجازه دهید آن ها هم موضوعی برای ...