مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مسافر آبشار سنگان شوید +عکس

جام جم سرا: اگر تهرانی هستید یا سفرهای متعددی به این شهر داشته‌اید حتی از جمله علاقه‌مندان به دیدنی‌های طبیعی و تاریخی به شمار می‌روید شاید نام این آبشار را شنیده باشید. اگر هم در این زمینه اطلاعاتی ندارید باید بگویم که این منظره زیبای طبیعی که تاکنون گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است، در فاصله حدود ۲۰‌کیلومتری شمال غرب پایتخت قرار دارد. به عبارتی در باره موقعیت جغرافیای آن باید گفت، سنگان در دامنه‌های قله پهنه‌حصار جاری بوده و میزبان بازدیدکنندگان خود است.

اگر قصد کرده‌اید سری به این آبشار زیبا بزنید و دنبال مسیرهای دسترسی به آن هستید باید بگویم که برای دسترسی به آبشار سنگان باید مسیرتان را به سمت غرب پایتخت تغییر دهید و از طریق بزرگراه‌ها و اتوبان‌هایی که در این محدوده قرار دارد خود را به نزدیکی میدان دهکده المپیک برسانید، سپس به سمت شرق در اتوبان همت حدود ۳ کیلومتر پیش بروید. به میدان دوم شهران که برسید باید به طرف کن تغییر مسیر دهید و در ادامه از طریق خیابان کوهسار به سمت امامزاده داوود بروید.

عجله نکنید هنوز هم بخشی از راه باقی ماننده تا شما موفق به مشاهده این شاهکار طبیعی شوید. دراین لحظه باید حدود ۱۰‌کیلومتر دیگر نیز پیش بروید و در سه راهی که با آن مواجه می‌شوید به سمت چپ جاده که تابلو جهت سنگان را نشان می‌دهد حرکت کنید. در ادامه مسیر به روستای سنگان پایین و بعد از آن به روستای سنگان بالا خواهید رسید.

نگران نباشید، زمان زیادی در مسیر نخواهید ماند زیرا که فاصله تهران تا سنگان با خودرو تنها حدود یک ساعت است. این را هم بگوییم که در طول مسیر اگر با دقت اطرافتان را برانداز کنید متوجه خواهید شد که شیب مسیر پس از عبور از باغ‌ها، به تدریج زیاد شده و روی یالهای متعددی امتداد می‌یابد که دیواره‌ای سنگی تمام این یالها را نصف کرده‌است. درست حدس زده‌اید این دیواره بلند باعث به وجود آمدن آبشار معروف سنگان شده است که بر بالای این دره خودنمایی می‌کند.

نکته دیگر اینکه آبشار زیبای سنگان حدود ۳۰ متر بلندی دارد و دارای محوطه‌ای مسطح و مناسب برای اطراق و استراحت مسافران و گردشگرانی است که از آن دیدن می‌کنند. توضیح بیشتر اینکه این آبشار ۲۵۷۵ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و همانطور که گفته شد در شمال آن قله پهنه حصار واقع شده است.

پیشنهاد می‌کنیم اکنون که این مسیر را برای بازدید طی کرده‌اید گشتی هم دراطراف آبشار بزنید تا بیشتر از جذابیت‌ها و زیبایی‌های این مکان دیدن کرده و اطلاعاتتان دراین زمینه نیز تکمیل شود. اگر گشتی در این محدوده بزنید متوجه خواهید شد که در طرف چپ آبشار سنگان با کمی فاصله غارهایی وجود دارد که اگر قصد داشته باشید با استراحت در آن خستگی راه را از تن خود بیرون کنید می‌توانید نسیم دلنشینی را که روی گونه‌‌هایتان می‌نشیند به خوبی احساس کنید. نسیمی نمدار که صورتتان را نوازش می‌دهد. زیبایی‌های این آبشار تنها به فصل تابستان محدود نمی‌شود و اگر زمستان نیز گذرتان به این محدوده بیفتد با تصویری زیبا از زمستان یخ زده و منظره‌ای زیبا د ر آن روبه‌رو می‌شوید.

البته توجه داشته باشید که اگر در فصل سرد سال راهی بازدید از این آبشار شدید باید خودروی شخصیتان را جایی نزدیک روستا پارک کنید. توصیه مهم دیگر این که به هیچ عنوان باقیمانده این مسیر را با ماشین طی نکنید. زیرا در اثر سرمای هوا جاده پرشیب در بعدازظهر خیلی زود یخ می‌زند و با تاریک شدن هوا، بالا آمدن از آن سخت حتی ممکن است غیرممکن باشد.

در باره روستای سنگان که در مجاورت این آبشار قرار دارد نیز باید گفت آبادی مورد نظر از توابع بخش کن و شهر تهران بوده که در شمال غربی تهران بزرگ و در میان کوه‌های البرز میانی واقع است. ارتفاع این روستا از سطح دریا ۲۱۰۰ متر است. جالب است بدانید که سنگان خود ۶ محله دارد که به نام‌های ده پایین (سنگان پایین)، ده میان (سنگان میانی)، ده سر (سنگان بالا)، باغ‌دره، دره‌تک و سنگان نو نامگذاری شده است. قدیمی‌ترین محله روستا هم سنگان پایین است. البته ورود به سنگان نیز از طریق همین روستا امکان پذیر خواهد بود.

شما در این محدوده با آثار تاریخی دیگری نیز مواجه می‌شوید. به عنوان مثال آرامگاه امامزاده‌های سه گانه سنگان که نشانگر قدمت طولانی این روستاست. جالب است بدانید که به استناد نوشته‌های برخی از سنگ قبر‌ها قدمت این روستا به بیش از ۵۰۰ سال پیش می‌رسد.

درصورتی که دراین فصل گرم به هر دلیلی نمی‌توانید مسافر آبشار سنگان باشید می‌توانید این بازدید را به ماه‌های پایانی سال به ویژه اسفندماه موکول کنید. اگر دراین ماه به این منطقه بروید، یکی از زیبا‌ترین صحنه‌های طبیعت را خواهید دید. قندیل‌های بزرگی از یخ و برف که سرتاسر آبشار را پوشانده است. در فصل زمستان قطره‌های آبی که از آبشار فرو می‌ریزند، به محض برخورد به زمین یخ می‌زنند و به مرور زمان، تپه‌ای از قطرات یخ زده زیر آبشار درست می‌شود که شبیه تونلی توخالی است.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که رودخانه فصلی سنگان به طول دوازده کیلومتر از دامنه‌های شرقی کوه کرکو در ۳۵ کیلومتری شمال غربی تهران سرچشمه گرفته و پس از سیراب کردن روستاهای سنگان بالا، سنگان پایین و ده باغ به رود کن یا‌‌ همان سولقان می‌ریزد. بنابراین اگر اهل سفرهای کوتاه و کشف دیدنی‌های جدید هستید پیشنهاد می‌کنیم سری هم به آبشار سنگان بزنید و خستگی را از تن خود بیرون کنید. (الهام صادقی/حمایت)



لینک منبع :مسافر آبشار سنگان شوید +عکس

مسافر آبشار سنگان شوید +عکس - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../مسافر-آبشار-سنگان-شوید-عکس‎Cached Similar27 آگوست 2014 ... آبشار سنگان کن و سولقان پیشنهاد ما برای این روزهاست. تصویر مسافر آبشار سنگان شوید +عکس. جام جم سرا: اگر تهرانی هستید یا سفرهای متعددی به ... Images for مسافر آبشار سنگان شوید +عکس مسافر آبشار سنگان شوید +عکس - جام جم آنلاین 188.75.89.4/sara/.../مسافر-آبشار-سنگان-شوید-عکس‎Cached27 آگوست 2014 ... آبشار سنگان کن و سولقان پیشنهاد ما برای این روزهاست. تصویر مسافر آبشار سنگان شوید +عکس. جام جم سرا: اگر تهرانی هستید یا سفرهای متعددی به ... مسافر آبشار سنگان شوید +عکس - تبیان www.tebyan.net/newmobile.aspx/index.aspx?pid=934&articleID...‎Cached28 آگوست 2014 ... مسافر آبشار سنگان شوید +عکس. توسط : mo_1443. پیشنهاد ویژه برای گردشگران. سفر به مکان های دیدنی و تاریخی یا تفریحی همه و همه از جمله ... مسافر آبشار سنگان شوید +عکس | سفر به مکان های دیدنی و تاریخی - قطره www.ghatreh.com/news/nn21697499/مسافر-آبشار-سنگان-شوید-عکس 27 آگوست 2014 ... سفر به مکان های دیدنی و تاریخی یا تفریحی همه و همه از جمله انتخاب های افراد خواهد بود اما شاید برخی ها ترجیح بده. آبشار سنگان - YJC www.yjc.ir/fa/tag/1/آبشار%20سنگان‎Cachedمسافر آبشار سنگان شوید +عکس. داریم به آن اشاره کنیم آبشار سنگان کن و سولقان... روید شاید نام این آبشار را شنیده باشید اگر هم... گفت سنگان در دامنه های قله پهنه ... آبشار سنگان - طبیعت گردی با ماناسلو - تور طبیعتگردی - تور دوچرخه ... manaslo.com/travel/آبشار-سنگان/‎Cachedآبشار سنگان، آبشاری است در نزدیکی روستای سنگان، در فاصلهٔ حدود ۲۰ کیلومتری شمال ... استان / شهر: تهران / تهران; نوع سفر: طبیعتگردی; خدمات: بیمه حوادث مسافر ... ۷ آبشار زیبای ایران برای روز سیزده به در [+عکس] | جام جم vista.ir/news/20769284‎Cached2 آوریل 2015 ... جام جم سرا- آبشار‌ها معمولا در مناطق خوش آب و هوا قرار دارند و هم کوهستانی و خنکند ... ارتفاع: ۶۰ متر - نشانی: نزدیکی روستای سنگان، حدود ۲۰ کیلومتری شمال غرب تهران و در دامنه‌های قله پهنه حصار .... تصویر مسافر آبشار سنگان شوید +عکس ... آبشارهای دیوانه کننده ایران! +عکس - بیتوته www.beytoote.com/iran/tafrihi/waterfalls1-iran-maddening.html‎Cached Similarاگر مسافر این آبشار هستید، از مسیر رشت، 13 کیلومتر مانده به شهر آستارا باید وارد شهر ... برای داشتن چنین تجربه هیجان انگیزی باید وارد جاده شوید، حدود 15 کیلومتر پس از ... کمتر آبشاری را می توان یافت که همچون «سنگان» در بهار پر آب باشند و در ... سنگان عکس - رزبلاگ va-ama-bad2.rozblog.com/tag/سنگان-عکس آبشار سنگان، آبشاری است در نزدیکی روستای سنگان، در فاصلهٔ حدود ۲۰ کیلومتری .. . برچسب ها: تهران. 15 . مسافر آبشار سنگان شوید +عکس - جام جم آنلاین 27 آگوست ...