مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آخرین یافته‌ها درباره آلزایمر

جام‌جم‌سرا: «دیل بردسن»، مدیر مرکز تحقیقات بیماری آلزایمر از مرکز مطالعات آلزایمر «ماری اس. ایستون» در دانشگاه کالیفرنیای آمریکا در رابطه با عوامل موثر در بروز این بیماری می‌گوید: هرچند این استدلال مطرح می‌شود که این بیماری قابل پیشگیری‌ نیست اما شواهدی وجود دارد مبنی بر این که تغییر در سبک زندگی از احتمال بروز آلزایمر در فرد می‌کاهد. به طور مثال ورزش کردن یکی از ضروریات در پیشگیری از آلزایمر است. همچنین کیفیت خواب، داشتن استرس، و التهاب بدن از جمله عوامل مهم در بروز آلزایمرند که می‌توان با یک رژیم غذایی مناسب و داشتن فعالیت جسمی کافی از ابتلا به آن پیشگیری کرد. البته نمی‌توان فاکتور ژنتیک را در این زمینه نادیده گرفت به طوری که در برخی افراد زمینه‌های ژنتیکی قوی در ابتلا به این بیماری مشاهده می‌شوند.

این متخصص در رابطه با نقش ویتامین D در بروز آلزایمر گفت: بسیاری از افراد معتقدند شیوه‌ درمانی مناسب برای آلزایمر و ضعف ادراکی نمی‌تواند تنها مبتنی بر یک فاکتور باشد بلکه ترکیبی از چند عامل در زمینه درمان موثر است که می‌توان ویتامین D را یکی از این فاکتورها عنوان کرد.

«دیل بردسن» همچنین در مورد دلایل بیماری آلزایمر اظهار داشت: ژنتیک نکات مهمی را در این رابطه برای ما آشکار کرده است. اما علاوه بر ژنتیک نقش همه التهاب در بروز آلزایمر نیز از سال‌ها پیش شناخته شده و اکنون اطلاعات بیشتری در مورد نقش التهاب در افزایش خطر ابتلا به این بیماری به دست آمده است. از سوی دیگر پروتئین «آمیلوئید بتا» که از فاکتورهای تشخیص آلزایمر است، خود در ایجاد این التهاب نقش دارد.

به گزارش جام جم سرا، «دیل بردسن» همچنین در مورد کشفیات جدید در تحقیقات مرتبط با بیماری آلزایمر و تاثیر آنها در ارائه شیوه‌های درمانی گفت: اخیرا مطالعات مفیدی در این زمینه صورت گرفته است. برای مثال جهش ژنتیکی در ژنی موسوم قه Iceland که محافظ در برابر آلزایمر است موضوع مهم و مورد بحث در مطالعات مربوط به این بیماری است که نه تنها با کاهش خطر آلزایمر بلکه با پایین آوردن احتمال ابتلا به سایر اختلالات ادراکی مرتبط است.

وی همچنین بیان کرد: معتقدم این دهه مهم‌ترین سال‌ها برای مطالعات در زمینه آلزایمر بوده و می‌توان شاهد تغییرات واقعی به خصوص طی یک تا دو سال آینده بود.

به نقل از وب‌ام‌دی، «دیل بردسن» در توضیح تشخیص زودهنگام آلزایمر اظهار داشت: با تصویربرداری از پروتئین «آمیلوئید» و روش‌های دیگر می‌توان علامت‌های بیشتری از بروز این بیماری در فرد مشاهده کرد. همچنین اخیرا آگاهی عمومی در مورد این بیماری افزایش یافته و این امر کمک می‌کند تا افراد نسبت به سلامت ذهن و حافظه خود توجه بیشتری داشته باشند. (ایسنا)



لینک منبع :آخرین یافته‌ها درباره آلزایمر

آخرین یافته‌ها درباره آلزایمر - ایسنا www.isna.ir/news/93060502812/آخرین-یافته-ها-درباره-آلزایمر‎Cached27 آگوست 2014 ... تاکنون مطالعات متعددی در سرتاسر جهان در رابطه با آلزایمر انجام گرفته که از هر یک نتایج مختلف و البته مفیدی به دست آمده است. آخرین یافته‌ها درباره آلزایمر – پزشکان ایران www.pezeshkan.org/?p=34873‎Cachedآخرین یافته‌ها درباره آلزایمر. تاکنون مطالعات متعددی در سرتاسر جهان در رابطه با آلزایمر انجام گرفته که از هر یک نتایج مختلف و البته مفیدی به دست آمده است. به گزارش ... نتیجه آخرین تحقیقات درباره آلزایمر: واگیردار است tici.info/default.aspx?dir=Learn_min&file=139104141.htm‎Cached Similarنتیجه آخرین تحقیقات درباره آلزایمر: واگیردار است ... خود را در این زمینه ادامه داد و نتیجه گرفت ماده‌ عفونی از راهی نامشخص راه خود را در بدن موش‌ها به سوی مغز یافته است. آخرین یافته ها درباره "آلزایمر" در همایش لندن /هر تجربه بد، چهارسال عقل ... www.payesh8523.ir/.../آخرین-یافته-ها-درباره-آلزایمر-در-همایش-لندن-هر-تجربه-بد-چهارسال-عقل-را-پیر-می-کند-‎Cached5 روز پیش ... محققان در همایش بین المللی آلزایمر در لندن یافته های خود را منتشر کردند. آخرین یافته ها درباره آلزایمر - ایمپریا imperia.ir/medicine-and-health/.../latest-findings-on-alzheimers‎Cachedدیل بردسن همچنین در مورد دلایل بیماری آلزایمر اظهار داشت: ژنتیک نکات مهمی را در این رابطه برای ما آشکار کرده است. اما علاوه بر ژنتیک نقش همه التهاب در بروز آلزایمر ... آلویز آلزایمر - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/آلویز_آلزایمر‎Cached Similarآلویز آنالیز و یافته‌های مشابهی را در سال ۱۹۱۱ از بیماری دیگر منتشر نمود. ... بخش روان‌پزشکی مونیخ پس از تایید یافته‌های آلویز درباره بیماری زوال عقل، پیشنهاد داد ... یافته های تازه پزشکی در مورد درمان آلزایمر و عوارض یائسگی - ممتاز نیوز www.momtaznews.com/یافته-های-تازه-پزشکی-در-مورد-درمان-آلزا/‎Cached Similar8 ژوئن 2015 ... به گزارش راسخون آزمایش خون احتمال ابتلا به آلزایمر را پیش‌بینی می‌کند. محققان موفق به شناسایی شاخصی در خون شده اند که قادر به پیش‌بینی ... رابطه بین استاتین‌ها و آلزایمر براساس آخرین تحقیقات - سیمرغ seemorgh.com/health/.../366864-رابطه-بین-استاتین‌ها-و-آلزایمر/‎Cached31 جولای 2017 ... محققان با ارایه آخرین یافته‌های خود، مدعی شدند مصرف استاتین‌ها، عموما با کاهش خطر بیماری ... ارتباط میان استاتین‌ها و بیماری آلزایمر براساس نژاد/قومیت و جنسیت بیماران، ... یافته های جدید در باره آلزایمر و روش های پیشگیری از آلزایمر ... ایرنا - یافته های جدید محققان در باره آلزایمر www.irna.ir/fa/News/82500869/‎Cached21 آوریل 2017 ... تهران - ایرنا - محققان دانشگاه ملی استرالیا دریافتند در استریلیزه کردن به شیوه UHT دو نوع پروتئین درون شیر باقی می‌مانند که در طول چند ماه حالت ... آمیلوئید بتا و تائو: از فیزیولوژی تا پاتولوژی در بیماری آلزایمر ... shefayekhatam.ir/browse.php?a_code=A-10-28-2&sid=1...‎Cachedآمیلوئید بتا و تائو: از فیزیولوژی تا پاتولوژی در بیماری آلزایمر ... در این مطالعه ما به بررسی جدیدترین یافته‌ها در مورد پاتوفیزیولوژی آمیلوئید بتا و پروتئین‌های ...