مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خواب بهتر است از ثروت

جام‌جم‌سرا: با این حساب تپش قلب و خستگی صورت و در خود فرورفتگی پوست و ریزش مو و طره‌های سفید، دیگر چیز عجیبی نیست. تازه اضافه کنید اینها را بر دغدغه‌هایی که به اندازه ثانیه‌های بیدار ماندن از زمین و زمان می‌بارد.

آدم بیدار مجبور به دویدن مداوم است، تازه اگر کاری داشته باشد، اگر نداشته باشد که بدتر هم هست، حوصله‌اش سر می‌رود و مگر سرگرمی‌ها در شهر ما و شما چندتاست که بخواهد به آنها مشغول باشد؟ آن هم برای یک عمر. خواب سرسلسله آرامش و بنیان معنای زندگی است. خواب آدم را از جهان پرت می‌کند بیرون و اگر خوب بخوابی، با آرامش و تغذیه‌ای متناسب و معطوف به خواب، کابوس که نمی‌بینی هیچ، تازه رویاهای نرم و سفید سراغت می‌آید.

اگر خواب را هدف قرار دهی، براساسش بخوری و بیاشامی، بهترین هدیه زندگی نصیبت می‌شود. خواب خوب و مفصل حتی از خوشمزه‌ترین غذای مفصل ایرانی هم بهتر است و برای سلامتی نیکوتر. حال این تقدیس بیدار بودن و کم خوابیدن که هنگام سپیده‌دم و نوحه خروس سحری بیدار شو و عمر را از دست نده، تا کامروا باشی و زرنگ، دیگر نمی‌دانم چه صیغه‌ای است! اصلا جهان مگر مسابقه است که در زود بیدار شدن آدم‌ها از هم سبقت بگیرند؟

می‌دانم که برای شما هم هیچ کابوسی بدتر از بی‌پولی نیست، پولدار هم که شدی ترس از کم‌پولی ول کن نیست.

در زمانه ما هم که هرچه بدوی، نوبل هم که بگیری، باز هم این‌که تهش چقدر می‌ماند مهم است و باقی خربزه‌ای است که جز آب نیست! پس اتفاقا به نظر من خوب و زیاد بخوابید؛ برای سرحالی و رهایی از این شر پول (خواب اصولا مجانی است) و اضطراب بیداری که ممکن است ضدقهرمان را خلافکار هم بکند. خواب چشم‌های شما را باز می‌کند.

اصلا آدمی که زیاد می‌خوابد سکوت را جوری دیگر می‌شنود، تصاویر و رنگ‌ها را با وضوحی دیگر می‌بیند و دنیا را ساده‌تر و رهاتر می‌گذراند.

الان که از خواب بیدار شدم اندر مزیت خواب و نکوهش بیداری مقاله‌ای نوشتم؛ البته بعیدالذهن که چه عرض کنم، حتما قریب‌الذهن خواهد بود که همین فردا صبح زود بیدار شوم و آن‌گاه قصیدتی غّرا در مدح بیداری بسرایم. (ضمیمه چمدان)

سهراب شکیب



لینک منبع :خواب بهتر است از ثروت

خواب بهتر است از ثروت press.jamejamonline.ir/Newspreview/1614715359796094971 خواب بهتر است از ثروت. این کامروایی ناشی از سحرخیزی به چه درد می‌خورد آخر؟ کجا خبری خوش است که به خاطرش زود بیدارشی و تا دیروقت بیدار بمانی؟ تازه رخوت و ... Images for خواب بهتر است از ثروت خواب بهتر است از ثروت! | اگر خواب را هدف قرار دهی، براساسش - قطره www.ghatreh.com/news/nn21578044/خواب-بهتر-است-ثروت 21 آگوست 2014 ... اگر خواب را هدف قرار دهی، براساسش بخوری و بیاشامی، بهترین هدیه زندگی نصیبت می شود. خواب خوب و مفصل حتی از خوشمزÙ. خواب بهتر است از ثروت | این کامروایی ناشی از سحرخیزی به چه - قطره www.ghatreh.com/news/nn21577715/خواب-بهتر-است-ثروت 21 آگوست 2014 ... این کامروایی ناشی از سحرخیزی به چه درد می خورد آخر؟ کجا خبری خوش است که به خاطرش زود بیدارشی و تا دیروقت بیدار ب. کسب درآمد در خواب - آکادمی ثروت و سلامتی و موفقیت الماسیان https://almasiyan.com/کسب-درآمد-خواب/‎Cachedبا توجه به این مسئله، در اینجا ۱۱ روش مختلف برای به دست اوردن پول در خواب، معرفی می .... شما بهتر است هر چیزی به جز بودن یک واسطه برای شرکت ها برای انجام چنین ... علم بهتر است یا ثروت یا خواب - چت تصویری chatpersian.madareto.com/elm-servat-khab/‎Cachedبحث آزاد علم بهتر است یا ثروت ؟ خواب. در چت روم آزاد چت دیشب بحث و گفتمانی بود که کدام یکی از سه گزینه را شما انتخاب می فرمایید. برچسب ها: چت به چت نوشته شده ... خواب کافی: اگر می‌خواهید شاد، سالم و ثروتمند زندگی کنید - سبز روشن ... sabzeroshan.com/2017/07/21/خواب-کافی/‎Cached21 جولای 2017 ... خواب کافی: اگر می‌خواهید شاد، سالم و ثروتمند زندگی کنید.بر اساس ... بنابراین اگر می‌خواهید زیبا به نظر برسید، بهتر است کمی بیشتر بخوابید ... تعبیر خواب فقر و ثروت | تعبیرستان www.tabirestan.com/index.php?id_title=10&id_content=52268‎Cached Similar(اگر در تعبیرستان مطلبی پیدا نکردی بپرس))) اگر در خواب ببینی ثروتمند شده‌ای ، ... ابن سیرین می‌گوید: تعبیر خواب فقیر بودن بهتر از ثروتمندی می‌باشد، ... shoeib on Twitter: "_علم بهتر است یا ثروت +خواب (ب روایت تصویر ... https://twitter.com/sh_shoeib/status/882967792760356865/.../1‎Cached_علم بهتر است یا ثروت +خواب (ب روایت تصویر)pic.twitter.com/d8LgQ3GJCY. 7: 21 AM - 6 Jul 2017. 42 Retweets; 384 Likes; فسفات بی انرژی ᴅɪʏᴀᴋᴏ - دیاکو ... صبح زود بیدار شدن و نقش آن در جذب ثروت و جوان ماندن - دوره پاکسازی ... raze4fasl.com/صبح-زود-بیدار-شدن-نقش-جذب-ثروت-ج/‎Cached2 نوامبر 2016 ... خود من در آخر شب بسیار سرخوش و پرانرژی هستم و سطح ارتعاشات بالایی دارم ولی بهتر است در این ساعت در خواب باشم. پیشنهادی که در این ویدیو به ...