مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مشکلاتی که «سینوزیت» ایجاد می‌کند

جام‌جم‌سرا:علیرضا خواجوی متخصص گوش و حلق و بینی گفت: مادر سینوزیت حساسیت است و کسانی که آلرژی دارند ممکن است به بیماری‌هایی دچار شوند که شایع‌ترین آن‌ها آسم و پولیپ بینی می‌باشد. پس سینوزیت به تنهایی موجب بیماری نمی‌شود اما می‌تواند برای بیمار سردرد، ترشحات چرکی پشت حلق و گرفتاری‌هایی ایجاد کند.


وی افزود: سینوزیت به خودی خود بیماری ارثی نیست اما چون دو عامل مساعده کننده آلرژی و انحراف تیغه‌بینی در ایجاد آن نقش دارند و هر دوی آن‌ها زمینهٔ ارثی دارد در نتیجه سینوزیت می‌تواند به طور غیر مستقیم زمینه ارثی داشته باشد.

به گزارش جام جم سرا، خواجوی تصریح کرد: کسانی که سینوزیت و گرفتگی‌های مداوم بینی دارند شیپوراستاش که ارتباط بین گوش میانی و حلق را برقرار می‌کند و هوادهی گوش را تنظیم می‌کند دچار اختلال شده و احساس سنگینی در گوش و به خصوص در کودکان اختلال شنوایی ایجاد کند. بهترین توصیه در فصل سرما به افرادی که سینوزیت دارند این است که از تنفس باد سرد خودداری کنند زیرا موجب التهاب بینی و سینوس‌ها می‌شود و سعی کنند این محل‌ها را بپوشانند.

این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: برای درمان ابتدا باید علت سینوزیت را از بین برد. اگر علت به آلرژی برگردد باید کنترل شود و بیمار را در جریان آلرژی به غذا آب و هوا و مواد شیمیایی قرار داد. اگر شخص انحراف بینی داشته باشد باید با عمل جراحی آن را اصلاح نمود توصیه می‌شود این افراد شست و شوی مداوم بینی با آب نمک یا سرم همراه با آنتی بیوتیک درمانی طولانی مدت را فراموش نکنند.(باشگاه خبرنگاران)



لینک منبع :مشکلاتی که «سینوزیت» ایجاد می‌کند

مشکلاتی که «سینوزیت» ایجاد می‌کند - سلامتی salamati.ir/2016/11/07/مشکلاتی-که-سینوزیت-ایجاد-می‌کند-2/‎Cached7 نوامبر 2016 ... در کسانی که سینوزیت و گرفتگی‌های مداوم بینی دارند شیپور‌ استاش که ارتباط بین گوش میانی و حلق را برقرار می‌کند و هواد‌هی گوش را تنظیم می‌کند ... سینوزیت - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سینوزیت‎Cached Similarهمچنین آسیب فعالیت مژک‌های ریز حلق و بینی در افرادی که سیگار می‌کشند و یا ... سینوزیت فکی باعث ایجاد درد و احساس فشار در گونه‌ها می‌شود (دندان‌درد و سردرد). : سینوزیت - دانشنامه رشد daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?page=سینوزیت‎Cached Similarدر حالت عادی ترشحات داخل سینوسها به درون فضای بینی تخلیه می‌شود و در هنگام ابتلا به ... عوامل ایجاد کننده سینوزیت دو دسته‌اند: عواملی که موجب انسداد منافذ خروجی ... familweb.com - مشکلاتی که «سینوزیت» ایجاد می‌کند familweb.com/.../1008-مشکلاتی+که+«سینوزیت»+ایجاد+می‌کند.php‎Cachedمشکلاتی که «سینوزیت» ایجاد می‌کند. در کسانی که سینوزیت و گرفتگی‌های مداوم بینی دارند شیپور‌ استاش که ارتباط بین گوش میانی و حلق را برقرار می‌کند و هواد‌هی ... مشکلاتی که سینوزیت ایجاد می‌کند؟! doctoreman.ir/fa/news/10792/مشکلاتی-که-سینوزیت-ایجاد-می‌کند‎Cached21 آگوست 2014 ... در کسانی که سینوزیت و گرفتگی‌های مداوم بینی دارند شیپور‌ استاش که ارتباط بین گوش میانی و حلق را برقرار می‌کند و هواد‌هی گوش را تنظیم می‌کند ... سینوزیت | روشهای تخلیه سینوزیت و درمان خانگی آن - نمناک namnak.com/روشهای-تخلیه-سینوزیت.p14254‎Cachedالتهاب و تورم سینوسها در تخلیه ی ترشحات اختلال ایجاد می کند و موجب افزایش ترشح ... درد و ناراحتی ناشی از مشکلات سینوس وجود دارد که شما می توانید استفاده کنید. از کجا بفهمیم بیماری سینوزیت داریم؟ - سیمرغ seemorgh.com/health/diseases-and-prevention/.../43048-43048/‎Cached Similar3 ا کتبر 2009 ... سینوزیت یکی از بیماری هایی می باشد که افراد زیادی را دچار مشکل می کند بخصوص ... التهاب و تورم سینوسها در تخلیه ی ترشحات اختلال ایجاد می کند و موجب ... مشکلات بینایی : اگر عفونت به حفره ی چشم گسترش پیدا کند ممکن است ... عواملی که باعث سینوزیت می‌شود - بیتوته www.beytoote.com/health/malady.../factors-could-sinusitis.html‎Cached Similarباشد) باعث تجمع ترشحات در سینوس‌ها می‌شود و به‌دنبال آن سینوزیت و عفونی شدن این بخش ... اسید معده نیز زیاد باشد، اسید وارد حفره بینی می‌شود و ایجاد التهاب می‌کند. سینوزیت چیست و چگونه درمان میشود؟ - بیتوته www.beytoote.com/health/malady.../remedy-treatment.html‎Cached Similarسینوسهایی که عفونی می شوند و نمی تواند تخلیه شوند پر از چرک شده و ایجاد علایمی چون ترشحات غلیظ، زرد یا سبز رنگ و درد صورت و دیگر علایم عفونت را می کنند. مرور سینوزیت – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=4957‎Cached Similarآیا تا بحال به سرماخوردگی یا حساسیت شدیدی دچار شده اید که به مدت زیادی طول .... 2- سینوزیت پیشانی: باعث ایجاد درد و احساس فشار در بالای چشمها میشود(سردرد)