مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سالمندی، بدون افسردگی

جام‌جم‌سرا: ابراهیم غفاری‌حق، روان‌شناس عمومی، با بیان این مطلب گفت: در سالمندی حوصله فرد کمتر می‌شود و حرف‌ها را چندبار تکرار می‌کنند و ارتباط‌ها محدود‌تر می‌شوند. برای اینکه سالمندان دوران خوشی را طی کنند، خانواده نقش مهمی دارد. افراد خانواده باید از ویژگی‌های این دوران آگاه باشند تا باعث ایجاد ناراحتی و سوء تفاهم برای سالمند نشود، زیرا‌ گاه به‌دلیل ناآگاهی آن‌ها، رفتارهایی می‌کنند که باعث افسردگی در سالمند می‌شود.

وی ادامه داد: از عوامل ایجاد نشاط در سالمندی انجام فعالیت جسمانی منظم مانند ورزش است که باعث دور شدن افسردگی در سالمند می‌شود. همچنین باید احساسات مثبت در آن‌ها ایجاد کنیم تا به شادمانی درونی و سلامت عاطفی دست پیداکنند.

غفاری‌حق افزود: از دیگر عوامل دلخوشی سالمندان، حمایت‌های اجتماعی است. سالمندانی که خانواده‌ای ندارند از حمایت کمتری برخوردارند و این عدم حمایت باعث بروز افسردگی می‌شود، البته این حمایت باید توام با احترام به آن‌ها باشد. مسائل مالی هم در این دوران اهمیت دارد بنابراین، داشتن یک شغل نیمه وقت و سبک کمک زیادی به آن‌ها می‌کند.

این روان‌شناس خاطرنشان کرد: سالمندان باید بکوشند در فعالیت‌های اجتماعی و داوطلبانه شرکت کنند تا باعث ایجاد تحرک و علاوه بر آن گسترش روابط اجتماعیشان شود و با دوری از افسردگی، دوران سالمندی موفقی را طی کنند. (باشگاه خبرنگاران)



لینک منبع :سالمندی، بدون افسردگی

سالمندی بدون افسردگی - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/news/details/.../سالمندی-بدون-افسردگی‎Cached5 آوریل 2017 ... سالمندی بدون افسردگی. زندگی در آسایشگاه‌های سالمندی، یکی از ترس‌های هر کدام از ما می‌تواند باشد. همه ما بارها شاهد برنامه‌های تلویزیونی بوده‌ایم که در آن، ... سالمندی بدون افسردگی - الودکتر - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/149141436048549‎Cached5 آوریل 2017 ... سالمندی بدون افسردگی. زندگی در آسایشگاه‌های سالمندی، یکی از ترس‌های هر کدام از ما می‌تواند باشد. همه ما بارها شاهد برنامه‌های تلویزیونی بوده‌ایم که در آن، ... سالمندی، بدون افسردگی - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../سالمندی،-بدون-افسردگی‎Cached19 آگوست 2014 ... تصویر سالمندی، بدون افسردگی. جام‌جم‌سرا: ابراهیم غفاری‌حق، روان‌شناس عمومی، با بیان این مطلب گفت: در سالمندی حوصله فرد کمتر می‌شود و حرف‌ها را ... Images for سالمندی، بدون افسردگی افسردگی در سالمندان – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=27325‎Cached Similarافسردگی در همه سنین به چشم می‌خورد. این اختلال در دوران سالمندی نیز بسیار شایع است. تقریباً یک چهارم افراد ۶۵سال و بالاتر از افسردگی رنج می‌برند و افسردگی یکی ... شناسایی افسردگی در سالمندان – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=29159‎Cachedافراد سالمند به احتمال بسیار حوادث یا عوامل محیطی را مسئول افسردگی خود می‌دانند، در حالی که مرگ همسر یا دوستان و یا یک بیماری مزمن همگی عوامل مهمی هستند که در ... سالمندی، بدون افسردگی - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../سالمندی،-بدون-افسردگی‎Cachedسالمندی، بدون افسردگی. سه شنبه 28 مرداد 1393 ساعت 08:22. افراد در سالمندی خصوصیاتی دارند که به اقتضای همین خصوصیات نیز عمل می‌کنند اما اگر اطرافیان و خود ... دوران سالمندی، بدون افسردگی - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/4948917/دوران-سالمندی-بدون-افسردگی 19 آگوست 2014 ... دوران سالمندی، بدون افسردگی. افراد در سالمندی خصوصیاتی دارند و به اقتضای آن عمل می کنند که باید قبول کنیم. اطرافیان و خود فرد، اگر بدانند چه ... افسردگی در سالمندان – پرستاری از سالمند افسرده - خدمات پرستاری در mehrparvar.com/depression-in-the-elderly-nursing-of-depressed-elderly/‎Cached4 جولای 2017 ... ... از اجتماع و افسردگی بدون اندوه و دلتنگی. پرستاری از سالمند درمنزل - مراقبت از سالمند در منزل. علائم افسردگی در سالمندان – مراقبت از سالمند ... دوران سالمندی، بدون افسردگی javanonline.ir/fa/news/665473/دوران-سالمندی-بدون-افسردگی‎Cached19 آگوست 2014 ... دوران سالمندی، بدون افسردگی. افراد در سالمندی خصوصیاتی دارند و به اقتضای آن عمل می کنند که باید قبول کنیم. اطرافیان و خود فرد، اگر بدانند چه ...