مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شیر خام را جایگزین شیر کارخانه نکنید

آنها شیر خام را مستقیم از دامداری‌ها، اهالی روستا یا مغازه‌های عرضه‌کننده فرآورده‌های لبنی محلی که در سطح شهرهای کوچک و بزرگ پراکنده‌اند، تهیه می‌کنند و بر این باورند که شیرهای خام یا همان فله‌ای، خالص و غلیظ‌تر از شیرهای کارخانه‌ای بوده و به دلیل آن که فرآیندی روی آن انجام نمی‌شود ارزش تغذیه‌ای بیشتری داشته و تقلبی هم در آن صورت نمی‌گیرد.

ابتدا لازم است بدانید عرضه شیرهای خام یا فله‌ای در بیشتر کشورها منع شده است و مصرف این نوع شیرها مورد تائید هیچ یک از متخصصان نیست.

بسیاری از شیرهای خام چون با استاندارد کارخانه‌ها منطبق نیست و از سوی کارخانه‌ مرجوع می‌شود از طریق دامدار به صورت فله‌ای به فروش می‌‌رسد که برای سلامت خریدار زیانبار است. این شیرها اگر آلوده و دام آن بیمار باشد، بر اثر تماس با مخاط دهان و چشم نیز می‌تواند انتقال‌ دهنده بیماری‌های خطرناک باشد.

این نوع شیرها معمولا بیشترین میزان چربی لبنی (3.5 درصد) را داشته و گرچه روغن‌های غیرلبنی جایگزین چربی آن نشده، اما به آن معنا نیست که چربی لبنی خوب است.

چربی‌ های لبنی هم می‌توانند کلسترول خون را بالا ببرند و باعث اختلال در عملکرد عروق خونی شوند.

شیر خام با جوشاندن استریل نمی‌شود

گرچه شیر خام، به دلیل این که فرآیندهای حرارتی رویش انجام نمی‌شود در مقایسه با شیرهای کارخانه‌ای، خواص تغذیه‌ای بیشتری دارد اما اگر شیر طی همین فرآیندهای حرارتی (پاستوریزاسیون یا استریلیزاسیون) میکروب‌زدایی نشود، با جوشاندن در منزل نه‌تنها نمی‌توان عوامل بیماریزای شیر را از بین برد، بلکه چون جوشاندن، در دما و زمان مشخص و تعریف شده‌ای انجام نمی‌شود پروتئین‌ها و ویتامین‌های شیرخام بیشتر از شیرهای کارخانه‌ای دچار تغییر و تخریب خواهند شد.

شیرهای خام پرچرب تا زمانی که جوشانده نشوند ویتامین‌های محلول در چربی همچون ویتامین A و به میزان کمتر ویتامین‌های E، K و D بیشتری دارند و به دلیل چربی زیاد، قدرت سیرکنندگی بالا و احساس دهانی خوبی ایجاد می‌کنند.

بیشتر بیندیشید

نکته مهم دیگر آن که شیرهای خام برخلاف شیرهای کارخانه‌ای، تاریخ تولید و انقضای مشخصی ندارند و زنجیره سرمایی را بخوبی طی نکرده‌اند و از همه مهم‌تر آن که از کجا معلوم این شیرها تقلبی، چرخ شده و حاوی چربی غیرلبنی نباشند؟ از کجا معلوم که به این شیرها آب، نشاسته و جوش شیرین اضافه نشده باشد؟ شیرهای کارخانه این مزیت را دارد که اگر در آن تقلبی صورت گیرد با نظارت سازمان های مربوط قابل پیگیری و رسیدگی است، اما اگر بر اثر مصرف شیرهای خام دچار تب خطرناک و موذی مالت یا دچار مسمومیت‌های گوارشی شدید، یقه چه کسی را خواهید گرفت؟

فاخره بهبهانی - گروه سلامت



لینک منبع :شیر خام را جایگزین شیر کارخانه نکنید

Images for شیر خام را جایگزین شیر کارخانه نکنید شیر خام را جایگزین شیر کارخانه نکنید - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../شیر-خام-را-جایگزین-شیر-کارخانه-نکنید‎Cached14 آگوست 2014 ... بااعلام خبر تخلف برخی کارخانه‌های تولید شیر که روغن پالم را جایگزین چربی شیرهای پرچرب می‌کنند، باعث شده تعدادی از خانواده‌ها به سمت مصرف ... شیر خام را جایگزین شیر کارخانه نکنید – پزشکان ایران www.pezeshkan.org/?p=34432‎Cachedبااعلام خبر تخلف برخی کارخانه‌های تولید شیر که روغن پالم را جایگزین چربی شیرهای پرچرب می‌کنند، باعث شده تعدادی از خانواده‌ها به سمت مصرف شیر و فرآورده‌های ... شیر خام را جایگزین شیر کارخانه نکنید | بااعلام خبر تخلف برخی - قطره www.ghatreh.com/news/.../شیر-خام-جایگزین-شیر-کارخانه-نکنید 13 آگوست 2014 ... بااعلام خبر تخلف برخی کارخانه های تولید شیر که روغن پالم را جایگزین چربی شیرهای پرچرب می کنند، باعث شده تعدادی. شیر خام را جایگزین شیر کارخانه نکنید - پایگاه خبری تحلیلی دزفول ... tnews.ir/news/1BE229086752.html دزفول امروز: شیرهای خام پرچرب تا زمانی که جوشانده نشوند ویتامین های محلول در چربی همچون ویتامین A و به میزان کمتر ویتامین های E، K و D بیشتری دارند و به دلیل ... [PDF] شیر - شرکت صنایع شیر ایران pegahesfahan.pegah.ir/wp-content/.../پاسخ-به-333-سوال-شیری.pdf‎Cachedنسبت به ارزش و جایگاه این ماده غذایی بدون جایگزین است. سرانه مصرف شیر در .... در این روش شیر خام دریافتی پس از گذراندن مراحل کنترل اولیه، عبور از دستگاه. آلودگی شیر در ایران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/آلودگی_شیر_در_ایران‎Cached Similarآلودگی شیر در ایران، شائبه آلودگی شیرهای تولید برخی کارخانجات لبنی ایران است که ... تولید شیر خام در دام‌پروری‌ها، انتقال شیر توسط ناوگان حمل شیر و نهایتاً کارخانجات .... با روغن پالم یا هر روغن گیاهی دیگر جایگزین شده تا مصرف‌کننده مطلع باشد. صحت و سقم وایتکس در شیر کارخانه های تولیدی لبنیات/ تولیدهای زیر ... www.khabaronline.ir/detail/215047/economy/commerce‎Cached21 مه 2012 ... این شرکت ها سه و نیم میلیون تن شیر خام تولیدی گاو داری های صنعتی را ..... عزیزان ، در وجود وایتکس در شیرهای تحویلی درب کارخانه اصلا شک نکنید! .... و از آن روز به بعد شیر دیگری را جایگزین کرده ام اگر به شیر وایتکس اضافه نمی ... 11 دلیلی که شیر دیگر یک غذای جادویی نیست - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/385123/science/medical‎Cached Similar14 نوامبر 2014 ... اینکه کارخانه ای بلایی بر سر شیر خام میاورد صحبتش فرق میکنه. .... برای کسب کلسیم جایگزین خوب ارده و کنجد هست. .... پس اکر می خواهید نتایج تحقیقات علمی منتشر کنید حداقل یک جوری منتشر نکنید که افراد سردرگم بشن. شیر با طعم بمب پالم! - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/1606202430250999222/شیر-با-طعم-بمب-پالم‎Cached15 آگوست 2014 ... البته در این میان، بعضی نیز عقیده داشتند در واقع به شیر، روغن پالم اضافه کرده و از آن ماست .... تصویر شیر خام را جایگزین شیر کارخانه نکنید ...