مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ماهیگیری از شیر پالم آلوده

جام جم سرا: به گفته آنها، بسیاری از شیرها و ماست‌های پرچرب به کارخانه‌ها مرجوع شده است، زیرا مردم دیگر آگاه شده‌اند و می‌دانند برخی تولیدکنندگان بی‌انصاف، تا همین چند روز پیش هم روغن ارزان و غیرمجاز پالم را به‌جای چربی طبیعی لبنیات، جا می‌زدند و به عنوان لبنیات پرچرب به مردم می‌فروختند؛ آن هم روغن‌هایی که به گفته رییس سازمان غذا و دارو، از عوامل اصلی بروز سکته قلبی است.

گرچه وزارت بهداشت و سازمان استاندارد اعلام کرده‌اند که اجازه توزیع لبنیات غیرمجاز از کارخانه گرفته می‌شود و مردم دیگر نگران محصولات فعلی بازار نباشند، اما در همین وضع، اتفاق نامبارک دیگری هم در حال شکل‌گیری است که در مقام بی‌انصافی، دست‌کمی از اتفاق اول ندارد.

در حالی که شیرها و ماست‌های پرچرب، دیگر خواهان چندانی ندارد و حتی خود وزیر بهداشت هم توصیه کرده بود مردم برای حفظ سلامتی‌شان از لبنیات کم‌چرب استفاده کنند، حالا خبرهای تازه حاکی است برخی تولیدکنندگان، دقیقا از همین مساله، نهایت سوءاستفاده را برده و قیمت محصولات لبنی کم‌چرب خود را افزایش داده‌اند.

یعنی در وضعی که همه نگران سلامت محصولات لبنی هستند و از آن طرف، دولت و فعالان صنایع لبنی هم در تلاشند تا اعتماد از دست رفته مشتریان را دوباره جلب کنند، اما عده‌ای از تولیدکنندگان، باز مشغول پرکردن جیبشان در همین فضای ملتهب هستند.

آن‌گونه که فارس گزارش داده است، مثلا همین روز گذشته، قیمت شیر کم‌چرب یکی از شرکت‌های صنایع لبنی از 2000 به 2200 تومان افزایش یافته است.

اگر با چنین اتفاقی برخورد نشود، تلاش برای احیای اعتماد مردم به صنایع لبنی نیز بی‌نتیجه خواهد ماند و در نهایت این‌گونه برداشت می‌شود که برخی تولیدکنندگان غیرمجاز، ضرر فروش نرفتن لبنیات پرچرب و مضرشان را با افزایش قیمت لبنیات کم‌چرب، جبران می‌کنند.

امین جلالوند - گروه جامعه



لینک منبع :ماهیگیری از شیر پالم آلوده

ماهیگیری از شیر پالم آلوده - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../ماهیگیری-از-شیر-پالم-آلوده‎Cached13 آگوست 2014 ... تصویر ماهیگیری از شیر پالم آلوده. جام جم سرا: به گفته آنها، بسیاری از شیرها و ماست‌های پرچرب به کارخانه‌ها مرجوع شده است، زیرا مردم دیگر آگاه شده‌اند ... Images for ماهیگیری از شیر پالم آلوده ماهیگیری از شیر پالم آلوده - خبرگزاری تسنیم - Tasnim www.tasnimnews.com/fa/news/1393/.../ماهیگیری-از-شیر-پالم-آلوده‎Cachedماهیگیری از شیر پالم آلوده. شناسه خبر: 460205 سرویس: رسانه ها. ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵ . روغن پالم. خبرگزاری تسنیم: اگر این روزها پای حرف فعالان صنایع لبنی ... آلودگی شیر در ایران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/آلودگی_شیر_در_ایران‎Cached Similar"تاکنون گزارشی از وجود روغن پالم در شیر و ماست در کشور نداشته‌ایم اما وزارت بهداشت مجوز استفاده از این روغن را ... ماهیگیری "کارخانجات لبنی" از استخر گل‌آلود "روغن پالم"/ مسئولان چه ... snn.ir/.../ماهیگیری-کارخانجات-لبنی-از-استخر-گل‌آلود-روغن-پالم-مسئولان-چه-کردند‎Cached25 آگوست 2014 ... ماهیگیری "کارخانجات لبنی" از استخر گل‌آلود "روغن پالم"/ مسئولان چه کردند؟ ... در بازار آلوده به روغن پالم نیست و اگر هم باشد مربوط به تولیدات گذشته است. ... در حاشیه همایش تغذیه با شیر مادر در جمع خبرنگاران وجود روغن پالم در شیر را ... ماهیگیری کارخانجات لبنی از استخر گل‌آلود روغن پالم / مسئولان چه کردند؟ https://www.eghtesadtimes.com/.../88934-ماهیگیری-کارخانجات-لبنی-از-استخر-گل-آلود-روغن-پالم-مسئولان-چه-کردند 25 آگوست 2014 ... اقتصادتایمز: افشا شدن خبر استفاده از روغن گیاهی پالم در برخی از مواد لبنی ... لبنی توسط کارخانجات معتبر کشور باعثشد تا مصرف سرانه شیر و لبنیات ... بازار آلوده به روغن پالم نیست و اگر هم باشد مربوط به تولیدات گذشته است. ماجرای روغن پالم مثل «آب خوردن» حل شد! - جام جم آنلاین 77.104.65.15/online/.../ماجرای-روغن-پالم-مثل-آب-خوردن-حل-شد ماجرای پرسروصدای "روغن پالم" که هفته گذشته و به دنبال واکنش وزیر بهداشت به استفاده از این روغن در برخی ... مربوطه گزارشی در رابطه با مصرف روغن در شیر ارائه نکردند اما در ماست های پرچرب مواردی مشاهده شده است. .... ماهیگیری از شیر پالم آلوده. افزایش خودسرانه قیمت شیر کم‌چرب +عکس - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../افزایش-خودسرانه-قیمت-شیر-کم‌چرب-عکس‎Cached12 آگوست 2014 ... بر این ساس، قیمت شیر کم‌چرب یکی از شرکت‌های صنایع لبنی از 2 هزار ... برچسب‌ها : پالم گرانی شیر کم چرب ... تصویر ماهیگیری از شیر پالم آلوده ... پالم؟ کو؟ کجا؟ با خیال راحت شیرتان را بخورید - جام جم آنلاین 188.75.89.4/sara/.../پالم؟-کو؟-کجا؟-با-خیال-راحت-شیرتان-را-بخورید ماجرای پرسروصدای «روغن پالم» که هفته گذشته و به دنبال واکنش وزیر بهداشت به استفاده از این روغن در برخی محصولات لبنی، ... تصویر ماهیگیری از شیر پالم آلوده ... روغن پالم در شیر؛ ناپالم در محیط زیست؟ - BBC Persian - BBC.com www.bbc.com/persian/science/2014/08/140805_me_palm_oil_iran‎Cached Similar6 آگوست 2014 ... وزیر بهداشت ایران با اعلام اینکه "وجود روغن پالم در شیر به اثبات رسیده و بخش قابل توجهی از چربی موجود در فراورده‌های لبنی به خاطر روغن پالم است نه ...