مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خوردنی‌هایی برای محافظت از پوست و جوانی

جام جم سرا: دکتر علی اکبر سهیلی آزاد با اشاره به اینکه فشار اکسیژن در گلبول قرمز خون بیشتر از سایر سلول‌ها است، گفت: ویتامین E هم به عنوان اکسیدان نقش مهمی در جلوگیری از پیری زودرس سلول‌ها دارد و در صورت کمبود این ویتامین سلول خونی دچار اختلال و آسیب پذیری می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه محل ذخیره ویتامین E در گلبول قرمز است در صورت کمبود شدید ویتامین E غشای سلول خونی از بین می‌رود و در نتیجه منجر به کم خونی می‌شود که می‌توان این کمبود را از طریق مصرف جوانه گندم، حبوبات، جوانه غلات، گندم بو داده، شاه دانه، ذرت و کنجد جبران کرد.

به نقل از خرداد، این متخصص با بیان اینکه ویتامین A در تشکیل بافت بدن مانند پوست، مجاری تنفسی و گوارشی اثرات مفیدی دارد، گفت: در صورت کمبود و یتامین A بافت پوستی نازک می‌شود و تغییر شکل می‌یابد بنابراین پوست بدن شادابی و طراوت خود را از دست می‌دهد.

سهیلی آزاد افزود: همچنین کمبود ویتامین A منجر به پهن شدن سلول بافت پوستی و کمبود ترشح عرق می‌شود که در نتیجه باعث خشکی پوست بدن می‌شود.

نقش موثر آب در حفظ جوانی پوست

به گزارش جام جم سرا، این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه عدم دریافت کافی آب منجر به خشکی، عدم طراوت پوست، کسالت و بی‌حوصلگی می‌شود، گفت: از عوامل بسیار موثر در جوان ماندن پوست مصرف آب به مقدار کافی در روز است. همچنین دفع به موقع مواد زاید از طریق کلیه موجب سرحالی افراد نیز می‌شود.

وی افزود: ویتامین‌ها و مواد معدنی نقش موثری در اعمال حیاتی و فیزیولوژیکی بدن ایفا می‌کند و کمبود این مواد منجر به پیری زودهنگام در افراد می‌شود.



لینک منبع :خوردنی‌هایی برای محافظت از پوست و جوانی

خوردنی‌هایی برای محافظت از پوست و جوانی - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../خوردنی‌هایی-برای-محافظت-از-پوست-و-جوانی‎Cached11 آگوست 2014 ... یک متخصص تغذیه با اشاره به اینکه برای محافظت از پوست و حفظ جوانی باید به تغذیه توجه ویژه شود، گفت: تندرستی با تغذیه مناسب امکان پذیر ... سی و سه ماده غذایی برای جوان ماندن - بیتوته www.beytoote.com/attire/.../poniter-res-alimentary-young.html‎Cached Similar1- آوکادو: روغن موجود در آوکادو باعث سفت و مرطوب ماندن پوست می شود. ... 8- هویج و گوجه فرنگی: این سبزی ها پوست شما را در برابر تخریب های نورخورشید محافظت ... غذاهایی که پوستی شگفت‌انگیز را برای شما تضمین می‌کنند - بیتوته www.beytoote.com/attire/cuticle/foods1-wonderful-skin.html‎Cached Similarمی‌خواهیم به شما بگوییم چه مواد غذایی را چگونه مصرف کنید تا پوستی جوان، شاداب و ... به بدن‌تان با این رادیکال‌های آزاد بجنگید و پوست‌تان را از آسیب دیدن محافظت کنید. خوردنی‌هایی برای محافظت از پوست و جوانی - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../خوردنی‌هایی-برای-محافظت-از-پوست-و-جوانی‎Cached11 آگوست 2014 ... یک متخصص تغذیه با اشاره به اینکه برای محافظت از پوست و حفظ جوانی باید به تغذیه توجه ویژه شود، گفت: تندرستی با تغذیه مناسب امکان پذیر ... چه خوردنی هایی به جوان ماندن پوست کمک میکند؟ • دونفره https://www.2nafare.com/خوردنی-جوان-ماندن-پوست/‎Cachedمیوه ها و سبزی جات و ای های عالی برای جوان ماندن پوست. ... سیاه حاوی آنتی اکسیدانی به نام پلی فنول هستند که از سلول های بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت میکنند. 11 ماده غذایی جوان کننده پوست - نمناک namnak.com/جوان-کننده-پوست.p13606‎Cachedساردین مملو از ویتامین B12 برای بازسازی سلولی و سلنیوم است که از پوست انسان در برابر آسیب های نور خورشید محافظت می کند. ساردین همچنین دارای فسفر، اسیدهای ... جوانی پوست با خوردن پوست چند میوه - نمناک namnak.com/جوانی-پوست-با-خوردن-پوست-چند-میوه.p4238‎Cachedجوانی پوست و خواص پوست میوه ها و تاثیر پوست میوه ها روی جوانی پوست را در نمناک ... پوست میوه ها در برابر اشعه ماوراء بنفش از پوست محافظت می کنند و احتمالا ... پوستی جوان با تغذیه ای مناسب - تبیان article.tebyan.net/163409/پوستی-جوان-با-تغذیه-ای-مناسب‎Cached1 مه 2011 ... میوه، سبزی و مواد غذایی تازه کلید جوانی است و از پیری زودرس پوست .... اخته از پوست شما در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند؛ ... 20 توصیه برای شادابی پوست - شفاف www.shafaf.ir/fa/news/107871/20-توصیه-برای-شادابی-پوست‎Cached Similarاز پوست به دلیل تماس دائم آن با محرک های بیرونی باید با دقت زیادی محافظت شود. هنگام شب، پوست فرصت پیدا می کند تا سلول های تازه را جایگزین سلول های مرده کند؛ ... 11 غذای کلاژن ساز برای جوان سازی پوست - آفتاب aftabnews.ir/fa/news/.../11-غذای-کلاژن-ساز-برای-جوان-سازی-پوست‎Cached Similar15 ا کتبر 2014 ... آفتاب: در واقع در درم ( زیر خارجی ترین لایه پوست)، کلاژن پایه و اساس ... است از پروتئین های ساختاری پوست به طور خاص کلاژن محافظت نماید اعتقاد ...