مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بازار طلا در قرق طلای ایتالیایی

جام جم سرا:طی روزهای اخیر بازار طلا رونق یافته و معاملات این بازار پس از دو ماه رکود جانی تازه به خود گرفته اما گشت و گذاری در بازارهای طلا حاکی از این است که انواع طلا موسوم به ایتالیایی بازار طلا را قبضه کرده است.

به گزارش مهر طلای به اصطلاح ایتالیایی مشتریان زیادی دارد و با توجه به زیبایی و ظرافتی که در ساخت آن به کار رفته است، جذابیت بیشتری برای مشتریان به همراه دارد. در حالی مصنوعات طلای ایتالیایی و حتی هندی در بازار به وفور وجود دارد که براساس بخشنامه مربوطه واردات طلای خارجی به کشور ممنوع است و قاچاق محسوب می شود.

البته ناگفته نماند که بخشی از این طلاها که به اسم ایتالیایی هستند، در اصل در بازار داخلی کشورمان تولید شده اند و بخش دیگری نیز خارجی هستند و با توجه به سودهای بالای آن توسط برخی ها به صورت قاچاق وارد کشور می شود و در بازار طلا به فروش می رسند.

نکته دیگر اینکه بین طلای ساخت داخل با طلای خارجی در برخی کشورها تفاوت هایی در عیار است و فروشندگان این طلاها، طلا با عیار پائین را به اسم طلای 18 عیار به مشتریان با قیمت های بالا می فروشند و در زمان خرید از مشتری نیز با قیمت های بسیار کمتر آن را می خرند.

از سوی دیگر زمانی که مشتری طلای موسوم به ایتالیایی را از طلا فروش خریداری می کنند، اجرت ساخت بالایی از سوی طلا فروش برای آن در نظر گرفته می شود؛ این حالت برای طلاهای هندی بیشتر نمود دارد و در زمان فروش آن توسط مشتری با کمترین قیمت به فروش می رسد.

طی سال‌های اخیر وضعیت تولید طلا در کشور چندان مطلوب نبوده است و با وجود آزاد بودن صادرات طلا به دلیل تحریم هایی که وجود دارد و وضعیت واحدهای تولیدی این کار صورت نگرفته است، این درحالی است که طلای ایرانی با توجه به عیاری که معمولا برای آن در نظر گرفته می شود از کیفیت بالاتری نسبت به طلای خارجی در بسیاری از کشورها برخودار است.

البته برخی طلا فروشان مطرح می کنند که این طلاها ایتالیایی اصل نیستند و به دلیل زیبایی که دارند و دقتی که در ساخت آنها صورت گرفته است، ایتالیایی نامیده می شوند، اما برخی دیگری مدعی هستند که این طلاها ایتالیایی اصل است.

براساس دستورات اتحادیه طلا و جواهر، فروش طلای خارجی در بازار ممنوع است. رئیس اتحادیه طلا وجواهر مطرح کرده است که اگر طلایی ایرانی باشد می توان از لوگوهای حک شده در داخل آن این موضوع را متوجه شد و اگر طلا فاقد این لوگو باشد در کارگاه های دارای تائیدیه اتحادیه تولید نشده است.



لینک منبع :بازار طلا در قرق طلای ایتالیایی

Images for بازار طلا در قرق طلای ایتالیایی بازار طلا در قرق طلای ایتالیایی - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../بازار-طلا-در-قرق-طلای-ایتالیایی‎Cached8 آگوست 2014 ... با پایان یافتن ماه رمضان، بازار طلا با رونق خرید و فروش همراه شده و معاملات این بازار پس از دو ماه رکود جانی تازه به خود گرفته، این در حالی است که ... بازار طلا در قرق طلای ایتالیایی - رهتا www.rahta.com/id/68381/بازار_طلا_در_قرق_طلای_ایتالیایی‎Cachedگردآوری پورتال رهتا : با پایان یافتن ماه رمضان، بازار طلا با رونق خرید و فروش همراه شده و معاملات این بازار پس از دو ماه رکود جانی تازه به خود گرفته، این در حالی است که ... فروش طلای خارجی با عیار غیراستاندارد در بازار/ تفاوت فاحش اجرت ... www.yjc.ir/.../فروش-طلای-خارجی-با-عیار-غیراستاندارد-در-بازار-تفاوت-فاحش-اجرت-طلای-ایرانی-و-خارجی‎Cached Similarبر اساس این گزارش، با گذشته سه سال از تصویب این قانون با گشتی در بازار طلا با اوضاع دیگری مواجه می‌شویم و شاهد جولان طلای ایتالیایی، سوئیسی و یا ترک در ... طلای ایرانی، برچسب ایتالیایی می‌خورد/ جولان طلاهای خارجی ممنوعه در بازار www.eghtesadnews.com/.../110556-طلای-ایرانی-برچسب-ایتالیایی-می-خورد-جولان-طلاهای-خارجی-ممنوعه-در-بازار‎Cached1 فوریه 2015 ... امیرحسین لواسانی: بازار طلا نیز همچون بازارهای دیگر از محصول ایرانی و خارجی ... این فرد در ادامه بیان کرد: طلای ایتالیایی در بازار تهران وجود دارد که عمدتاً به ... این تفاوت قیمت به دلیل هزینه تولید کار و میزان سختی و ظرافت کار است. فرق طلای ایرانی و طلای ایتالیایی | میهن نرخ mihannerkh.ir/news/?tag=فرق-طلای-ایرانی-و-طلای-ایتالیایی‎Cached Similarبرچسب های نوشته ها : فرق طلای ایرانی و طلای ایتالیایی ... محمد کشتی‌آرای با بیان اینکه تنوع در بازار طلا در حال افزایش است و باعث شده اجرت ساخت متفاوتی روی ... فروش طلا ایتالیایی | تبادل نظر نی نی سایت www.ninisite.com/discussion/topic/82641/فروش-طلا-ایتالیایی‎Cachedالان طلا گرمی 75000 هست یعنی باید 22 رو ضربدر 75 کنم یا قانون طلا فرق داره. ... موقع خرید گرونتر از طلای ایرانی میخری چون اجرت ساخت طلای ایتالیایی بیشتره. در بازار ... - طلا - بیشتر بدانیم atbin79.blogfa.com/post/7‎Cached Similarدر بازار ... - طلا - بیشتر بدانیم - کسب و کار، سرمایه گذاری و بازار. ... استاندارد ایران و ایتالیا. طلای ۱۹ عیار. ۷۹۰. طلای ۱۹.۱ .... تفاوت طلای زرد و سفید طلا (درصد طلا ... تجربیاتی برای خرید و فروش طلا - شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز www.tgju.org/news/4021/تجربیاتی-برای-خرید-و-فروش-طلا‎Cached Similar17 ا کتبر 2014 ... به گزارشگروه بازار باشگاه خبرنگاران،بنده تا قبل از ازدواج هیچ گونه ... دقت کنید طلای اصفهان را به اسم طلای ایتالیا به شما نفروشند. (این مورد کاملاً تجربی و شهودی است و آن قدر باید طلا ببینید تا بتوانید فرق آنها را متوجه شوید) نیمی از بازار کشور در قرق طلای خارجی - آپارات ► 4:10www.aparat.com/v/eXVI4/نیمی_از_بازار_کشور_در_قرق_طلای_خارجی Feb 8, 2015 - 4 min رادیو ایران - 19 بهمن 93 - 08:00| با وجود ممنوعیت واردات مصنوعات طلا به کشور ... از طرف دیگر برخی از طلاهایی که در بازار به نام برندهای ایتالیایی ...