مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

از صابون آنتی باکتریال استفاده نکنید

جام جم سرا: این متخصص گفت: «صابون‌های آنتی‌باکتریال بر ضد باکتری هستند، بنابراین اگر فردی به بیماری دچار است که نیاز دارد باکتری‌های سطح پوست او برطرف شود و عفونت باکتریایی دارد یا به یک عفونت فولیکولیک یا التهاب پیاز مو مبتلا شده باید از صابون‌های آنتی باکتریال استفاده کند.»

ندا ادیبی افزود: «در صورتی که یک شخص سالم از صابون‌های آنتی باکتریال استفاده کند فلور طبیعی پوست او به هم می‌ریزید و باکتری‌هایی که به طور معمول در سطح پوست زندگی می‌کنند و هم زیست طبیعی بدن هستند از بین می‌روند با نابودشدن این باکتری‌ها پوست مستعد یکسری از بیماری‌ها می‌شود و هم زیست‌های طبیعی بدن تغییر می‌یابد به اضافه این صابون‌های آنتی باکتریال چربی سطح پوست را از بین برده و موجب خشکی پوست ما می‌گردند.»

وی تصریح کرد: «علت اینکه نباید صابون‌های آنتی باکتریال را به صورت معمول استفاده کنیم این است که هیچ دارویی را نیز نباید تا بیمار نشدیم مصرف کنیم چون صابون‌های آنتی باکتریال صابون‌های دارویی هستند پس فقط باید وقتی که فرد مشکلی دارد که نیاز است یکسری از باکتری‌های اضافه از سطح پوست او از بین بروند به کار برده شوند. کسانی که به بیماری تیرویید مبتلا هستند پوست خشکی دارند و نباید از صابون‌های آنتی باکتریال استفاده کنند زیرا که پوست آن‌ها را خشک‌تر می‌کند.»

به گفته وی در شرایط عادی استفاده از صابون یا مایع دستشویی برای شستن دست‌ها کافی است اما کسانی که در کارهای بیمارستانی کار می‌کنند و با خون و ترشحات بیمار در ارتباط هستند، مانند پرستار و پزشک باید علاوه بر صابون از محلول‌های ضد عفونی کننده نیز استفاده نمایند. (سینا)



لینک منبع :از صابون آنتی باکتریال استفاده نکنید

از صابون آنتی باکتریال استفاده نکنید - سلامتی salamati.ir/2016/11/06/از-صابون-آنتی-باکتریال-استفاده-نکنید/‎Cached6 نوامبر 2016 ... به گفته متخصص پوست و مو از صابون آنتی باکتریال فقط وقتی باید با توصیه متخصص استفاده شود که فردی مشکلی دارد و نیاز است یکسری از ... از صابون آنتی باکتریال استفاده نکنید - جام جم آنلاین 188.75.89.4/sara/.../از-صابون-آنتی-باکتریال-استفاده-نکنید 7 آگوست 2014 ... به گفته متخصص پوست و مو از صابون آنتی باکتریال فقط وقتی باید با توصیه متخصص استفاده شود که فردی مشکلی دارد و نیاز است یکسری از ... چرا نباید از صابون های آنتی باکتریال استفاده کنیم؟ - شفاف www.shafaf.ir/.../چرا-نباید-از-صابون-های-آنتی-باکتریال-استفاده-کنیم‎Cached Similar27 جولای 2014 ... در شست‌وشوی دست‌ها استفاده از صابون یا مایع دستشویی به تنهایی کافی ... از صابون آنتی‌باکتریال استفاده نکنید زیرا تحقیقات نشان داده باعث ... چرا نباید از صابون های آنتی باکتریال استفاده کنیم؟ - نیک صالحی ... www.niksalehi.com/.../چرا-نباید-از-صابون-های-آنتی-باکتریال-اس.html 27 جولای 2014 ... از صابون آنتی‌باکتریال استفاده نکنید زیرا تحقیقات نشان داده باعث مشکلات تیروئیدی، حساسیت، اضافه وزن و تضعیف کارکردهای عضلانی بدن ... از صابون آنتی باکتریال استفاده نکنید | سلامتی vista.ir/news/31430364/از-صابون-آنتی-باکتریال-استفاده-نکنید‎Cachedبه گفته متخصص پوست و مو از صابون آنتی باکتریال فقط وقتی باید با توصیه متخصص استفاده شود که فردی مشکلی دارد و نیاز است یکسری از باکتری‌های اضافه ... ژل و صابون آنتی باکتریال مفیدند یا مضر؟ www.tebyan.net/QuranIndex.aspx/social/house.../1/index.aspx?... 10 ا کتبر 2015 ... بهتر است هنگام شستشوی دست چه با صابون های معمولی و چه آنتی باکتریال آب گرم استفاده نکنید، چون آب گرم با حل چربی روی پوست باعث خشکی ... صابون عطری استفاده نکنید - تبیان article.tebyan.net/264131/صابون-عطری-استفاده-نکنید‎Cached1 دسامبر 2013 ... نباید به صورت روزمره (چند نوبت در روز) از مواد شوینده حاوی آنتی باکتریال استفاده کرد، زیرا این گونه مواد با از بین بردن فلور طبیعی پوست ... فواید صابون های آنتی باکتریال - مجله اینترنتی دلگرم www.delgarm.com/.../157035-خطر-صابون‌های-آنتی-باکتریال-برای-سلامتی-مقاومت-در-برابر-باکتری‌ها‎Cached7 جولای 2017 ... بهتر است هنگام شستشوی دست چه با صابون های معمولی و چه آنتی باکتریال آب گرم استفاده نکنید، چون آب گرم با حل چربی روی پوست باعث خشکی ... باید و نبایدهای صابون‌های آنتی‌باکتریال | امروز آنلاین www.emruzonline.com/.../باید-و-نبایدهای-صابون‌های-آنتی‌باکت/‎Cached18 ا کتبر 2015 ... آیا استفاده از صابونهای آنتی باکتریال بر صابون معمولی برتری دارد؟ ... چه با صابون های معمولی و چه آنتی باکتریال آب گرم استفاده نکنید، چون آب ... طبیب من » دلتان را به صابون‌های «آنتی‌باکتریال» خوش نکنید! www.tabibman.com/6327/دلمان-را-به-صابون‌های-آنتی‌باکتریا.html‎Cachedشوینده‌های ضد باکتری برای جلوگیری از انتقال عوامل بیماری‌زا استفاده می‌شوند و ... شستن دست با صابون های آنتی باکتریال آنچنان که تصور می‌کنید موثر نیست و به ...