مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

لکنت زبان خود را پنهان نکنید

جام جم سرا: لکنت زبان مسئله‌ای است که می‌تواند درمان شود، البته به سن فرد و علت بروز آن نیز بستگی دارد اما به طور کلی دانستن این نکات می‌تواند راه گشا باشد:

۱ - اینکه می‌گویید وقتی تند حرف می‌زنید دچار لکنت می‌شوید می‌تواند نشأت گرفته از اضطراب شما باشد. لازم است بررسی کنید که آیا در مواجهه با افراد یا موقعیت‌های خاصی دچار لکنت می‌شوید و یا این امر کلی و همه جایی است. به عبارت دیگر نیاز است دلایل لکنت خود را بررسی کنید، چرا که لکنت دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد. آنچه واضح و مبرهن است این است که هر چه بیشتر سعی کنید آن را از دیگران پنهان کنید اضطرابتان افزایش می‌یابد و به دنبال آن لکنتتان تشدید خواهد شد.

۲ - لکنت زبان یک مشکل قابل حل است و درمان خاص خود را دارد که با مراجعه به روان‌شناس خبره در این زمینه یا گفتار درمانگر قادر خواهید بود آن را کنترل و برطرف کنید، بنابراین هر اندازه که دیدگاه‌تان را به سمت قبول لکنت به عنوان یک نقص رهنمون سازید احتمال اینکه اعتماد به نفس، احساس خود ارزشمندی و آرامش روحی خود را تخریب کنید بیشتر خواهد بود که نتیجه‌ای جز بد‌تر شدن اوضاع ندارد.

۳ - لازم است درباره این فکر ناکارآمد و پیش داوری غیر منطقی خود کمی تجدید نظر کنید: «اگر به شخص مورد علاقه‌ام بگویم که لکنت دارم و او مرا رد کند افسرده خواهم شد». مادامی که این باور غیر منطقی با شما باشد، از جانب خواستگاران خود رد و به دنبال آن افسرده خواهید شد، چرا که ما به آنچه باور داریم، عمل می‌کنیم. نیاز شما به کسب مهارت‌هایی چون اعتماد به نفس، تمرکز بیشتر، عزت نفس، رسیدن به خود تمایز‌گری به معنای قدرت تفکیک میان فکر و احساس، خودآگاهی نسبت به نقاط قوت و ضعف و کنترل اضطراب قابل توجه است. در ‌‌نهایت توصیه می‌کنم از مشاوره تخصصی روان‌شناس در این زمینه بهره ببرید. (پریسا غفوریان – کار‌شناس ارشد روان‌شناسی بالینی/خراسان)



لینک منبع :لکنت زبان خود را پنهان نکنید

لکنت زبان خود را پنهان نکنید - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../لکنت-زبان-خود-را-پنهان-نکنید لکنت زبان خود را پنهان نکنید. شنبه 11 مرداد 1393 ساعت 13:24. «دختری ۱۷ ساله با چهره معمولی و در حال تحصیل هستم. وقتی تند صحبت می‌کنم، لکنت می‌گیرم». لکنت زبان خود را پنهان نکنید چاپ - نسخه های درمانی noskha111.blogsky.com/1393/05/11/post.../لکنت-زبان-خود-را-پنهان-نکنید لکنت زبان خود را پنهان نکنید چاپ. تاریخ : شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1393 در ساعت 06:25 ب.ظ. لازم است درباره این فکر ناکارآمد و پیش داوری غیر منطقی خود کمی تجدید نظر ... Images for لکنت زبان خود را پنهان نکنید لکنت زبان خود را پنهان نکنید www.taamolnews.ir/fa/news/75636/لکنت-زبان-خود-را-پنهان-نکنید 2 آگوست 2014 ... لکنت زبان خود را پنهان نکنید. دختری ۱۷ ساله با چهره معمولی و در حال تحصیل هستم. وقتی تند صحبت می کنم، لکنت می گیرم دختری آرام و کم حرف ... familweb.com - لکنت زبان خود را پنهان نکنید familweb.com/post/2111-لکنت+زبان+خود+را+پنهان+نکنید.php‎Cachedلکنت زبان خود را پنهان نکنید. لکنت زبان خود ... به عبارت دیگر نیاز است دلایل لکنت خود را بررسی کنید، چرا که لکنت دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد. آنچه واضح و ... لکنت زبان، گوشه‌گیرم کرده - مجله خبر روز |خبر آنلاین khabrroz.ir/لکنت-زبان،-گوشه‌گیرم-کرده/ جام جم سرا- مردی ۳۰ ساله‌ام که به واسطه لکنت زبان معمولاً در جمع صحبت نمی‌کنم چون ... بنابراین به دنبال پنهان کردن این وضعیت نباشید؛ زیرا در این صورت همیشه ترس ... در زمان صحبت کردن هیچ‌گاه روی لکنت خود تمرکز نکنید و صرفاً به دنبال انتقال ... پنهان کردن لکنت زبان باعث تشدید آن می‌شود - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../پنهان-کردن-لکنت-زبان-باعث-تشدید-آن-می‌شود‎Cached12 آگوست 2013 ... دبیر انجمن گفتار درمانی ایران مهمترین مسئله در درمان لکنت را پذیرش لکنت توسط خود فرد دانست و گفت: این دسته از افراد باید لکنت خود را ... درمان لکنت زبان - دانلود | نصب برنامه اندروید | کافه بازار https://cafebazaar.ir/app/ir.shaprek.loknatzaban/?l=fa‎Cached Rating: 5 - 2 votes - Free - Android - Business/Productivity آیا باید کودک مبتلا به لکنت را مثل سایر کودکان خود تربیت کنیم؟ نقش والدین در درمان لکنت زبان ... لکنت زبان خود را پنهان نکنید مشکلات یک ناهنجاری گفتاری درمان لکنت زبان | گروه تحقیقاتی عباس منش https://abasmanesh.com/fa/aghlekol-question/درمان-لکنت-زبان/‎Cached۴) سعی نکنید لکنت خود را از دیگران پنهان کنید. ... دوست عزیز اول از همه باید این رو باور کنید که لکنت زبان شما قابل درمانه و این توانایی رو شما دارید و بهترین راه اینه ... درمان لکنت زبان در بزرگسالان - دکتر نجفی توانا متخصص روانشناس www.drnajafitavana.com/درمان-لکنت-زبان-در-بزرگسالان/‎Cached18 ژوئن 2016 ... لکنت زبان، نوعی اختلال ارتباطی است که باعث ایجاد وقفه در توانایی فرد برای شکل دهی کلمات و ... ۴) سعی نکنید لکنت خود را از دیگران پنهان کنید.