مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

گوشش نه ...گوشی اش را بگیر

جام جم سرا: بله. واقعیت این است که خریدن سیم‌کارت و گوشی همراه برای فرزندان همان و خارج شدن آنها، دست کم تا حد زیادی، از حیطه کنترل و نظارت شما همان.

بنابراین، اگر واقعا به دنبال کاستن آسیب‌ها هستید، بهترین راه ممنوع کردن استفاده از گوشی همراه تا قبل از رسیدن به سنی است که وی بتواند مدیریت ارتباطاتش و نیز محتوایی که به واسطه دوربین، اینترنت، بلوتوث و ... در معرض آنها قرار می‌گیرد را برعهده بگیرد.

به بیان دیگر، عدم استفاده، بهترین راهکار است. اما متأسفانه در حال حاضر، بسیاری از کودکان حتی در سنین پایین، گوشی همراه دارند و از آن استفاده می‌کنند. در این موارد هم باز، می‌توان در حدی محدود، اقدامات پیشگیرانه‌ای را انجام داد. آموزش و برقراری ارتباط نزدیک با فرزندان، کلید موفقیت در این راه است.

امین حرف دل فرزندتان باشید

مدرسه، کلاس‌های زبان، هنری و ورزشی، سرویس مدرسه و ... پر از فرصت‌های گوناگون برای رد و بدل کردن انواع اطلاعات بین بچه‌هاست. با در دست داشتن یک گوشی همراه که می‌تواند صدا و تصویر پخش کند، حجم اطلاعاتی که منتقل می‌شود بیشتر می‌شود و رنگ و روی دیگری هم به خود می‌گیرد.

بهترین راه برای مصون نگه‌داشتن فرزندتان از مواجهه با بسیاری از اطلاعات و بهتر از آن، مصون ماندن از تأثیرات آنها، این است که سعی کنید رابطه خوبی با فرزند خود داشته باشید.

امین فرزند خود باشید تا در مواقع لازم، او قبل از هر کسی، نزد شما بیاید و با شما صحبت کند. دلسوزی، تدبیر و تجربه شما به طور حتم از دوست او بیشتر خواهد بود. برای برقراری رابطه بهتر، باید تلاش کنید. می‌توانید از کتاب‌های راهنمای والدین بهره بگیرید یا به متخصصین روانشناس کودک مراجعه کنید. هر چه زودتر اقدام کنید، جلوترید. سن که بالاتر می‌رود، رابطه نامناسب مانند دیواری می‌شود که کج گذاشته شده باشد. اصلاح آن سخت‌تر و دور از دسترس‌تر می‌شود.

گوش به زنگ باشید

اگر متوجه رفتار مشکوکی شدید، از ترس این که با چیزی مواجه شوید که خوشایندتان نیست، چشمانتان را روی واقعیت‌ها نبندید. در مورد رفتار فرزند خود حساس باشید.

تلفن‌زدن‌های یواشکی، پچ‌پچ حرف زدن، تا دیروقت اس.ام.اس بازی کردن، شماره عوض کردن، بیشتر از یک شماره داشتن، به صفحه تلفن موبایل خیره شدن، لبخندهای ناخودآگاه، ترک کردن محل یا صحبت به طور ناگهانی، حساس بودن روی صدای گوشی همراه، گوشی همراه را همه جا حتی در حمام با خود بردن، رمز و قفل و ... برای ورود به گوشی گذاشتن و ... همه و همه مواردی است که نه لزوما، اما در موارد بسیاری باید پیگیری شوند.

در پیگیری خود البته فراموش نکنید که باید به فرزند خود احترام بگذارید، طوری رفتار نکنید که احساس کند به حریم خصوصی‌اش حمله کرده‌اید، قضاوت بدون دلیل نداشته باشید و ادب و احترام را فراموش نکنید.

همچنین تهاجمی رفتار نکنید و یا او را با تهدیدهای نامناسب بمباران نکنید. در غیر این صورت بعد از این که موضوع فروکش کرد، تنها اتفاقی که می‌افتد این است که این بار به جای شما، فرزندتان گوش به زنگ خواهد بود و بهتر یاد می‌گیرد چه طور همه چیز را از شما مخفی کند تا طوفان قبلی دوباره به پا نشود.

شبکه اجتماعی فرزندتان را بشناسید

بچه‌ها در مدرسه و انواع کلاس‌هایی که شرکت می‌کنند، همسایه‌ها و حتی در دنیای مجازی، از انواع چت روم‌ها و فروم‌ها گرفته تا سایت‌های اجتماعی، شبکه‌ای اجتماعی دارند که بیشترین ارتباط را با آنها دارند. سعی کنید با آنها ارتباط خوبی برقرار کنید.

اگر دخترتان با دختر همسایه دوست شده و این دوستی مضر نیست به خاطر این که از رنگ‌هایی که مادرش می‌پوشد متنفرید، از آنها فاصله نگیرید. اگر پسرتان در مدرسه با پسری دوست شده که خوب، مؤدب و فهیم است، به خاطر این که پدر یا مادرش به اندازه شما از موضوعات اقتصادی سر در نمی‌آورد یا زیادی ساده است و حوصله شما را در گپ زدن سر می‌برد، او و ارتباطش با پسرتان را نادیده نگیرید.

سعی کنید به خاطر فرزندتان افرادی که در شبکه اجتماعی او در هر حدی وارد شده‌اند را بشناسید و با آنها ارتباط خوبی داشته باشید. با این کار به فرزندتان نشان می‌دهید قضاوت‌های بی‌منطق ندارید و به سلایق و خواسته‌های او هم احترام می‌گذارید. در این شرایط، اگر در موردی هم با دلایل کافی، با یکی از روابط او مخالف باشید، با احتمال بالاتری حرف شما را خواهد پذیرفت، چون حرف شما از اعتبار کافی برخوردار است.

به علاوه، به‌روز باشید، از امکانات مجازی که فرزندتان استفاده می‌کند استفاده کنید و در آنها فعال باشید. بدین ترتیب، هم فرزندتان احساس می‌کند در این موارد می‌تواند با شما هم، صحبت کند و شما در عهد گذشته سیر نمی‌کنید و هم می‌توانید از بسیاری از اتفاقات باخبر باشید.(دخت ایران)



لینک منبع :گوشش نه ...گوشی اش را بگیر

Images for گوشش نه ...گوشی اش را بگیر گوشش را نه، گوشی‌اش را بگیر :: تلنگر talangoor.blog.ir/1395/10/06/گوشش-را-نه،-گوشی-اش-را-بگیر گوشش را نه، گوشی‌اش را بگیر. ... گوشش را نه، گوشی‌اش را بگیر. ۹۵/۱۰/۰۶ موافقین ۰ مخالفین ۰. azadeahmad. نظرات (۰). هیچ نظری هنوز ثبت نشده است. ارسال نظر آزاد ... انجمن راسخون - گوشش را نه، گوشی‌اش را بگیر rasekhoon.net/forum/thread/1075985‎Cached1 آگوست 2017 ... گوشش را نه، گوشی‌اش را بگیر چهارشنبه 7 مرداد 1394 10:20 ب.ظ. چطور از فرزندمان در برابر تب گوشی همراه محافظت کنیم؟ اگر به دنبال پاسخ به این ... اسم خواننده یا آهنگ رو نمی دونید؟ shazam کنید! - پارسیش parsish.com/introduction/.../dont-know-song-or-singer-use-shazam/‎Cached Similar18 نوامبر 2013 ... شازم (shazam) نام یک اپلیکیشن برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها است که با ... و منتظر شویم تا برنامه آهنگ را گوش کرده و اطلاعات دریافت شده از آن را از طریق ... ببخشید من از یه کلیپی خوشم اومده آهنگش و میخوام نه اسم خوانندش و میدونم نه ... پاسخ سوالات خود در زمینه "گوش، حلق و بینی" را اینجا مشاهده کنید www.yjc.ir/.../پاسخ-سوالات-خود-در-زمینه-گوش-حلق-و-بینی-را-اینجا-مشاهده-کنید‎Similar16 فوریه 2014 ... اما پاسخ سوالات برخی از کاربران درخصوص "گوش، حلق و بینی" که توسط ..... سرش بابینی اش احساس کشیدگی ودرد میکند چگونه میتوانددرمان کند. این 8 گوشی را هرگز از بازار نخرید! (به روز رسانی: 93/4/14) - آی‌تی‌رسان itresan.com/32985/dont-buy-these-phones-from.../.html‎Cached5 جولای 2014 ... شاید قیمت گذاری گوشی‌های این کمپانی، یکی از دلایل اصلی همین سقوط باشد! ... این محصول ال‌جی را بایستی یکی از منحصر به فردترین گوشی‌های تولید ... پ نه پ داداش ه جای گوشی با کیفیت آیفون برن سامسونگ پلاستیکی بی ... آخه نویسنده کجا گفت آیفون نخر برو سامسونگ بخر یا اینو جای اون و اونو جای این بگیر؟ مشخصات فنی و قیمت گوشی سامسونگ گلکسی ای 3 (2017) | Samsung ... www.gsm.ir/item/mobile/.../موبایل-Samsung-Galaxy-A3-(2017)/‎Cachedمشخصات فنی کامل گوشی سامسونگ گلکسی ای 3 (2017)،قیمت گوشی Samsung Galaxy A3 (2017) به همراه گالری عکس، ویدیو، بررسی تخصصی جی‌اس‌ام و نظرات ... چگونه شوهر خود را حرف گوش کن کنیم!؟؟ - اکباتان آنلاین www.ekbatanonline.com/fa/news/1775‎Cached Similar22 ژانویه 2014 ... خانم‌هایی که از آشپزخانه، پشت سر هم صحبت می‌کنند و می‌خواهند همه‌ موضوعات را کنار هم و به صورت معجونی به خورد همسرشان دهند و مردانی که مقابل بازی ... اپلیکیشن آیفون: ۲۰ اپ که حسادت کاربران اندروید را برمی‌انگیزد https://www.digikala.com/.../اپلیکیشن-آیفون-حسادت-اندروید/‎Cached1 جولای 2016 ... اپلیکیشن Paper مفهوم یادداشت‌برداری کردن توسط گوشی موبایل را ... Overcast بهترین اپلیکیشن آیفون برای گوش دادن به پادکست‌هاست و به لطف ... گوشی‌های مفقودی و دزدیده شده را با کم‌ترین هزینه ردیابی کنید www.khabaronline.ir/detail/318190/ict/comunication‎Cached Similar19 ا کتبر 2013 ... اگر شخصی معتقد باشد که گوشی او دزدیده شده باید به کلانتری و با ... مشترکین همراه اول برای ردیابی گوشی مفقود یا دزدیده شده خود می‌توانند از روش‌های زیر استفاده کنند: .... خاموش کنین رو پرده نور نندازین فقط من گوش کردم نمیدونم چیشد بیرون .... این کارا رو وقتی انجام میدن که گوشی آدم دستش باشه نه این که وقتی دزد ...