مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چما؛ غاری یخی برای سفرهای تابستانی+عکس

جام جم سرا: غار یخی چما به بزرگ‌ترین منبع آب شیرین ایران و سردترین نقطه خاورمیانه در تابستان نیز شهرت دارد.

فاصله غار از شهرکرد 92 کیلومتر است و تقریبا در 20 کیلومتری جاده چلگرد به سمت روستای سرآقاسید قرار دارد. در مسیر روستای شیخ علی خان و آبشار آن هم دیدنی است. شهرستان کوهرنگ تابستان‌ها میزبان عشایر است پس اگر می‌خواهید سیاه‌چادرها و گله‌ها را در مسیر ببینید تابستان بهترین زمان است، آن وقت ممکن است در راه شاهد مراسم عروسی یا عزا باشید. این‌گونه برنامه‌ها معمولا با شلیک هوایی تیر همراه است.

تقریبا 12 کیلومتر از مسیر خاکی است که از سرعت شما می‌کاهد اما این فرصتی است برای اینکه با دقت به طبیعت زیبای زاگرس و زندگی عشایری نگاه کنید. آنجا عشایر میزبان شما هستند: چادر اجاره می‌دهند، دوغ محلی و سبزی‌های کوهی خشک‌شده و عسل می‌فروشند.

در زمستان بادی که از روی برف و یخ عبور می‌کند منطقه را به شدت سرد می‌کند. برای رسیدن به غار باید از رودخانه عبور کنید که البته عمق کمی دارد.کسانی که می‌خواهند بخشی از وسعت یخچال را ببینند باید از کوه بالا بروند. ارتفاع زیاد نیست و برای افرادی که مشکل جسمی خاصی ندارند کار سختی نیست.

در دره آن سوی کوه می‌توانید روی برف‌های فشرده‌شده راه بروید. اگر چه ارتفاع 50 متر هم از ضخامت برف در دره گزارش شده اما به کناره‌ها نزدیک نشوید و مراقب بچه‌ها باشید.

دهانه غار همسطح زمین است. برای بازدید، داشتن کفش مناسب برای اینکه لیز نخورید و به جریان آب نزدیک صفر درجه نیفتید لازم است. بدون امکانات هم می‌توانید چند متر ابتدایی آن را ببینید و از آن لذت ببرید. اما برای ورود به اعماق غار باید تجهیزات کامل و ضدآب داشته و دوره‌های آموزشی لازم را گذرانیده باشید.(دنیای اقتصاد)



لینک منبع :چما؛ غاری یخی برای سفرهای تابستانی+عکس

Images for چما؛ غاری یخی برای سفرهای تابستانی+عکس چما؛ غاری یخی برای سفرهای تابستانی+عکس - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../چما؛-غاری-یخی-برای-سفرهای-تابستانی-عکس‎Cached15 جولای 2014 ... غار یخی چما واقع در استان چهارمحال و بختیاری در واقع یک یخچال طبیعی و دائمی و جایی دیدنی برای سفرهای تابستانی است که با ذوب برف‌ها و جاری ... چما؛ غاری یخی برای سفرهای تابستانی+عکس - جام جم آنلاین 188.75.89.4/sara/.../چما؛-غاری-یخی-برای-سفرهای-تابستانی-عکس‎Cached15 جولای 2014 ... غار یخی چما واقع در استان چهارمحال و بختیاری در واقع یک یخچال طبیعی و دائمی و جایی دیدنی برای سفرهای تابستانی است که با ذوب برف‌ها و جاری ... غار یخی چما یکی از اعجاب‌انگیزترین غارهای استان چهارمحال و بختیار www.beytoote.com/iran/tafrihi/ice2-cave-chma.html‎Cached Similarغار یخی چما,غار یخی چما در استان چهارمحال و بختیاری عکس غار یخی چما تصاویر غار ... در تابستان، باعث فرسایش قسمت پایین برفها شده و به تدریج تشکیل یک غار ... سفری هیجان انگیز به غار یخی چلگرد - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/462813/society/tourism‎Cached Similar30 سپتامبر 2015 ... اگر در یک روز تابستانی از گرمای شدید به ستوه آمدید و رویای دیدن برف و ... برای رسیدن به این غار یخی که از نادرترین غارهای ایران ولی نمونه های .... و بر عکس احتمالا با خود خواهیدگفت : «این خانه که از ماست چه زیبا است» .... این غار به جاده اصلی کوهرنگ، از متغیرهای اثرگذار بر سفر به این غار در چند سال اخیر بوده است. غار یخی چما | معرفی جاذبه های گردشگری ایران seeiran.ir/غار-یخی-چما/‎Cached Similarغار یخی چما در مقابل دشت چما واقع شده و شبیه تنگه‌ای بزرگ و یک انباری پربرف است که ارتفاع برف‌های آن تا 50 متر نیز می‌رسد. لایه‌های یخی این غار در فصول گرم و ... غار یخی چما - چلگرد - چهارمحال و بختیاری - جاذبه تفریحی - همگردی hamgardi.com/place/13131‎Cached Similarصفحه اصلی مکان‌ها گردش و سفر جاذبه تفریحی غار یخی چما ... سرگرمی جوانان و نوجوانان عشایری منطقه چما شده که علاوه بر این، در سال‌های اخیر مسابقات اسکی تابستانه ... غار یخی چما؛ گردشگری زمستانی در چله تابستان + فیلم - فارس fars.iribnews.ir/.../غار-یخی-چما-گردشگری-زمستانی-در-چله-تابستان-فیلم‎Cached9 ساعت قبل ... غار یخی چما در چهارمحال و بختیاری در چله تابستان هوایی زمستانی را به ... می رسد؛ این یخچال طبیعی و دائمی جایی دیدنی برای سفرهای تابستانی است. وب سایت پیام آنلاین - اخبار > غار یخی «چما» سردترین نقطه در خاورمیانه tct.ir/?fkeyid=&siteid=2&pageid=570&newsview=70688‎Cachedغار یخی «چما» سردترین نقطه خاور میانه در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. ... چهارمحال و بختیاری در واقع یک یخچال طبیعی جای دیدنی برای سفرهای تابستانی است. سردترین نقطه خاورمیانه کجاست؟/تصاویر www.fardanews.com/.../سردترین-نقطه-خاورمیانه-کجاستتصاویر‎Cachedغار یخی «چما» سردترین نقطه خاور میانه در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. ... چهارمحال و بختیاری در واقع یک یخچال طبیعی جای دیدنی برای سفرهای تابستانی است.