مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

۹ عامل بروز اختلال‌های جنسی

جام جم سرا: یک متخصص جراحی کلیه و مجاری ادرار اختلالات جنسی را به دو دسته اختلالات ارگانیک و غیر ارگانیک تقسیم کرد و اظهار داشت: کاهش اختلالات هورمونی بعد از سن یائسگی در زنان و مردان به عنوان شایع‌ترین اختلال ارگانیک منجر به ابتلای مشکلات جنسی می‌شود.

دکتر آتوسا شاداب عفونت‌های لگنی، واژینال و رحم را عامل ایجاد درد حین نزدیکی دانست که درد ناشی از آن عاملی برای کاهش میل و اختلال جنسی می‌شود.

عضو جامعه جراحان ایران و اروپا تصریح کرد: افرادی که از نظر روانی تمایل به انجام فعالیت جنسی دارند اما به ارگاسم (اوج لذت جنسی) نمی‌رسند حاکی از علت غیر ارگانیک است نه ارگانیک که به عنوان یکی از عوامل اختلالات جنسی محسوب می‌شود.

به نقل از سلامانه، شاداب افزود: برخی افراد با کاهش میل جنسی، از شروع روابط جنسی متنفرند، زیرا این افراد وابسته به یکسری اختلالات ارگانیک یا غیر ارگانیک هستند. برای نمونه فردی که در گذشته مورد سو استفاده یا تجاوز جنسی قرار گرفته و یا از نظر جسمانی مناسب نیست از این گروه افراد هستند.

وی اظهار داشت: از آنجا که در کشورهای خاورمیانه، نقاطی از افریقا، برخی مناطق جنوب ایران، کردستان و بلوچستان، کلیتوریس دختران زیر ۵ سال را از نظر اخلاقی برای جلوگیری از خیانت آن‌ها به خانواده‌هایشان می‌برند این امر در بزرگسالی عامل بروز اختلال جنسی آنان به شمار می‌رود.

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادرار مصرف داروهای فشار خون، ضد افسردگی، ضد استرس و آرامبخش‌ها را عوامل ایجاد کننده اختلالات جنسی بر شمرد و بیان کرد: علت اصلی تجربه تماس جنسی دردناک برای خانم‌ها ابتلا به عفونت‌های لگنی است حال آنکه یکسری از اعمال جراحی مانند عمل‌های ترمیمی که منجر به تنگی واژن می‌شود عامل ایجاد تماس‌های جنسی دردناک و به دنبال آن اختلالات جنسی می‌شود.

به گفته شاداب زخم‌های ناحیه تناسلی نیز از دیگر علل تماس جنسی دردناک محسوب می‌شود.
عضو انجمن جراحان ایران و اروپا گفت: ۱۰۰ درصد عامل سفت و جمع کردن واژن حین دخول اضطراب است، به ویژه در زنانی که به تازگی وارد رابطه زناشویی شده‌اند یا در گذشته مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: به دنبال چنین حالاتی در یک زن، او حین نزدیکی به طور ناخودآگاه واژن را سفت و جمع می‌کند که این امر منجر به بروز اختلال جنسی می‌شود. بنابراین باید زوج درمانی انجام شود و رفتار صحیح جنسی به زن و مرد آموزش داده شود.

متخصص کلیه و مجاری ادرار هشدار داد: شرم و حیا نباید عامل جلوگیری از حل اختلالات جنسی افراد شود زیرا این امر منجر به سستی اساس و بنیان خانواده و حتی فروپاشی آن می‌شود.



لینک منبع :۹ عامل بروز اختلال‌های جنسی

9 عامل بروز اختلال های جنسی در زنان - زنان - خانواده - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../9-عامل-بروز-اختلال-های-جنسی-در-زنان‎Cached12 جولای 2014 ... متخصص جراحی کلیه و مجاری ادرار اختلالات جنسی را به دو دسته اختلالات ارگانیک و غیر ارگانیک تقسیم کرد و به تشریح علل بروز اختلالات جنسی ... ۹ عامل بروز اختلال‌های جنسی - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../۹-عامل-بروز-اختلال‌های-جنسی‎Cached14 جولای 2014 ... به طور معمول مردان و زنان به علت شرم و حیا از بیان اختلالات جنسی سر باز می‌زنند در حالی که برای حل آن باید مانند سایر بیماری‌ها اطلاعاتی کسب کرد تا ... Images for ۹ عامل بروز اختلال‌های جنسی ۹ عامل بروز اختلال‌های جنسی - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../۹-عامل-بروز-اختلال‌های-جنسی‎Cached14 جولای 2014 ... به طور معمول مردان و زنان به علت شرم و حیا از بیان اختلالات جنسی سر باز می‌زنند در حالی که برای حل آن باید مانند سایر بیماری‌ها اطلاعاتی کسب کرد تا ... 10 علت مهم مشکلات جنسی در مردان - نمناک namnak.com/مشکلات-جنسی-در-مردان.p21426‎Cachedاختلال جنسی در مردان و مشکلات جنسی و مشکلات جنسی مردان و اختلالات جنسی ... گاهی اوقات این مشکلات از طرف زن بوده و گاهی نیز مردان عامل بروز این مشکلات هستند. عواملی که منجر به بروز اختلال نعوظ در آقایان می شود - بیتوته www.beytoote.com/wedlock/.../factors3-dysfunction2-causes.html‎Cachedافرادی که دچار بیماری پارکینسون می شوند، در معرض اختلال نعوظ قرار دارند. عوامل موثر در بروز مشکلات جنسی آقایان اختلالات نعوظی از جمله مشکلات رایج جنسی آقایان ... همجنس‌گرایی و روان‌شناسی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/همجنس‌گرایی_و_روان‌شناسی‎Cached Similarدر نسخهٔ I این راهنما مورخ سال ۱۹۵۲ اختلالی به نام آشفتگی گرایش جنسی گنجانده شده بود .... هر چند تاکنون هیچ ژن جداگانه‌ای به عنوان عامل ایجاد همجنس‌گرایی شناسایی نشده است. ... از دلایل افزایش احتمال بروز اختلال‌های روانی میان همجنس‌گرایان می‌توان به این ... اختلال کم‌توجهی - بیش‌فعالی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/اختلال_کم‌توجهی_-_بیش‌فعالی‎Cached Similarعامل ژنتیکی این عارضه بیشتر در پدران کودکانی که دچار بیش فعالی هستند ... مقایسه فراوانی بروز اختلال نقص توجه، بیش فعالی و تکانشگری و اختلال ... ۶ تا ۹ سال بالا و برای سنین ۱۴تا ۱۵ سال پایین است؛ اگرچه میزان بروز ADHD در پسرها ۹ درصد است. .... اختلال بلوغ جنسی · جهت‌یابی جنسی اگودیستونیک · اختلال رابطه جنسی ... نقش عوامل روانشناختی در اختلال‌های کنشی جنسی - Iranian Journal of ... ijpcp.iums.ac.ir/browse.php?a_id=198&sid=1&slc_lang=fa‎Cached Similarدوره ۹، شماره ۱ - ( تابستان ۱۳۸۲ ) جلد ۹ شماره ۱ صفحات ۴-۱۱ | برگشت به فهرست نسخه ها ... هدف: در پژوهش حاضر عوامل روانشناختی تأثیرگذار در اختلال‌های کنشی جنسی مورد ... (عوامل زمینه‌ساز، آشکارساز و نگهدارنده) در بروز و تداوم اختلال‌های جنسی نقش دارند. آیا تربیت خانوادگی می تواند باعث بروز اختلالات جنسی شود ... ► 1:07https://www.youtube.com/watch?v=ydAoMlwEW-8 Jan 12, 2017 - 1 min - Uploaded by Tavaana2010 آیا تربیت خانوادگی می تواند باعث بروز اختلالات جنسی شود؟ جواب: در بروز اختلالات جنسی عوامل مختلفی دخیل هستند: عوامل بیولوژیکی، عوامل روحی ...