مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مسموم نشوید: علائم خراب شدن ماست

جام جم سرا: یک متخصص بهداشت مواد غذایی در پاسخ به این پرسش گفت: «ماست به‌خاطر دو ویژگی خاصی که دارد، فسادش نسبت به سایر مواد غذایی با تاخیر بیشتری صورت می‌گیرد. یکی از این ویژگی‌ها، آن است که شیر مصرفی برای تهیه ماست، باید جوشیده شده باشد و با شیر خام نمی‌توان ماست، درست کرد. دومین ویژگی هم فعالیت میکروارگانیسم‌های غیر بیماری‌زا داخل محیط ماست است. این میکروارگانیسم‌ها یا باکتری‌ها، به‌صورت رقابتی اجازه رشد به سایر باکتری‌ها را نمی‌دهند و به این ترتیب، روند فاسد شدن این محصول لبنی را به تعویق می‌اندازند».

به نقل از سلامانه، دکتر آراسب دباغ‌مقدم با اشاره به این نکته که همین میکروارگانیسم‌ها، باعث تولید اسیدلاکتیک در ماست می‌شوند و وجود این محیط اسیدی هم عامل دیگری برای فساد دیرهنگام ماست است، افزود:‌ «خود اسید لاکتیک باعث کاهش pH ماست می‌شود و جلوی رشد میکروب‌ها در محیط آن را می‌گیرد. بنابراین، تمام این ویژگی‌ها دست به دست هم می‌دهند تا از ماست محصولی بسازند که به‌سادگی فاسد نشود».

وی ادامه داد: «اگرچه بحث مسموم شدن با مصرف ماست، تقریبا منتفی است اما کیفیت این محصول می‌تواند تحت شرایطی به‌شدت پایین بیاید و آن را غیر قابل مصرف کند. اگر ماست در معرض حرارت محیطی بالا، تابش نور آفتاب یا گرمای شدید قرار بگیرد، پروتئین‌هایش هیدرولیز و تجزیه به اسیدهای آمینه‌ای می‌شوند که مزه تلخی دارند. با این حساب می‌توان گفت که تلخ شدن یا کپک زدن ماست نشانه از دست رفتن ایمنی خوراکی آن است و در این شرایط باید ماست را دور بریزید».



لینک منبع :مسموم نشوید: علائم خراب شدن ماست

مسموم نشوید: علائم خراب شدن ماست - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../مسموم-نشوید-علائم-خراب-شدن-ماست‎Cached12 جولای 2014 ... اصلا آیا می‌دانید که نشانه فساد ماست چیست؟ تصویر مسموم نشوید: علائم خراب شدن ماست. جام جم سرا: یک متخصص بهداشت مواد غذایی در پاسخ به این ... Images for مسموم نشوید: علائم خراب شدن ماست مسموم نشوید: علائم خراب شدن ماست - پایگاه خبری زیست آنلاین zistonline.com/article/.../مسموم-نشوید-علام-خراب-شدن-ماست.aspx‎Cachedماست بعد از گذشت تاریخ انقضا طعمی ترش پیدا می‌کند. البته خوردن ماست ترش هیچ ضرری ندارد اما فایده‌ای هم به بدن نمی‌رساند. از ماست ترش‌شده می‌توان برای تهیه دوغ ... مسموم نشوید: علائم خراب شدن ماست 77.104.65.15/sara/.../مسموم-نشوید-علائم-خراب-شدن-ماست‎Cached12 جولای 2014 ... اصلا آیا می‌دانید که نشانه فساد ماست چیست؟ تصویر مسموم نشوید: علائم خراب شدن ماست. جام جم سرا: یک متخصص بهداشت مواد غذایی در پاسخ به این ... مسموم نشوید:علائم خراب شدن ماست - پایگاه خبری اطلاع رسانی شفا آنلاین tnews.ir/news/89e727670665.html‎Cached12 جولای 2014 ... شفاآنلاین-آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که تاریخ مصرف ماست تان بگذرد و ندانید که آیا این اتمام تاریخ مصرف به معنای فاسد شدن آن است یا می ... مسموم نشوید: علائم خراب شدن ماست | آیا تا به حال برایتان پیش - قطره www.ghatreh.com/news/.../مسموم-نشوید-علائم-خراب-شدن-ماست‎Cached Similar12 جولای 2014 ... آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که تاریخ مصرف ماست تان بگذرد و ندانید که آیا این اتمام تاریخ مصرف به معنای فا. آخرین خبر | فوت آشپزی/ آیا ماست هم خراب می شود؟ akharinkhabar.com/Pages/News.aspx?id=1699446‎Cached12 ژوئن 2015 ... مسموم نشوید: علائم خراب شدن ماست آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که تاریخ مصرف ماستتان بگذرد و ندانید که آیا این اتمام تاریخ مصرف به معنای ... علائم خراب شدن ماست - ایمپریا imperia.ir/medicine-and-health/.../signs-of-deterioration-of-our‎Cachedمسموم نشوید: علائم خراب شدن ماست آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که تاریخ مصرف ماستتان بگذرد و ندانید که آیا این اتمام تاریخ مصرف به معنای فاسدشدن آن است ... ماست هم فاسد می شود onvansho.ir/result/ماست-هم-فاسد-می-شود.html آیا ماست هم خراب می‌شود هم می‌دهند تا از ماست محصولی بسازند که به سادگی فاسد نشود . ... مسموم نشوید علائم خراب شدن ماست آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که تاریخ ... آیا ماست هم خراب می‌شود؟ - پرتال اول portalaval.com/magazine/health-beauty/2341‎Cached Similar14 ا کتبر 2014 ... ماست بعد از گذشت تاریخ انقضا طعمی ترش پیدا می‌کند. البته خوردن ماست ترش هیچ ... مسموم نشوید: علائم خراب شدن ماست. آیا تا به حال برایتان پیش ...