مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پوشش رنگین

جام جم سرا:حتی شرایط اقلیمی هم در سلیقه مردم یک منطقه تأثیر می‌گذارد، بنابراین البسه و پوشاک، معرف قومیت،‌ نژاد، فرهنگ و اقلیم محل زندگی اشخاص هر مرز و بومی است. کسانی که به کشور مسلمانی چون مالزی سفر کرده‌اند، می‌دانند در این کشور، خانم‌های محجبه در محافل عمومی از لباس‌هایی متشکل از شال‌های بزرگ و پیراهن‌هایی با دامن‌های گشاد و بلند، اما با رنگ‌های بسیار شاد استفاده می‌کنند. انتخاب پوشش‌هایی با رنگ‌های شاد از سوی خانم‌های مسلمان این کشور که در بسیاری از دیگر کشورهای مسلمان دیده نمی‌شود به دلیل بافت فرهنگی و ارزش‌های آن جامعه است. به بیان دیگر، باور عمومی مردم در آن جامعه چنین پوششی را می‌پذیرد. حتی در بعضی جوامع، خانم‌ها لباس‌های رنگ روشن و سفید می‌پوشند و در مراسم عزا یا خاکسپاری شرکت می‌کنند. این پوشش به دلیل بافت فرهنگی و ارزشی آن جامعه است و اگر کسی خلاف آن عمل کند عملی ضدارزش‌های آن جامعه را انجام داده است، اما درباره لباس اقوام ایرانی، قبل و بعد از اسلام باید گفت ساختار آن به گونه‌ای طراحی می‌شده که علاوه بر کاربردی بودن، عاری از ابتذال و برهنگی نیز باشد. همچنین آب و هوا، شرایط منطقه و شیوه زندگی عامل تعیین‌کننده در نوع لباس و جنس آن بوده است.

در حقیقت، پوشاک مورد استفاده در یک جامعه، مجموعه‌ای است که تعیین‌کننده، نشان‌دهنده و حافظ هویت، حریم، روحیات و سبک زندگی افراد در یک فرهنگ است. پوشاک بومی ایران بخوبی این ویژگی‌ها را دارد، بویژه مردم هرمنطقه با توجه به مواد اولیه‌ای که خود تولید و محیطی که در آن زندگی می‌کرده‌اند، جنس پوشاک را تعیین و آن‌ را مزین می‌کردند. در جامعه ایرانی در شهرستان‌ها و روستاها نیز از قدیم تاکنون از همین قاعده پیروی می‌شود، اما در شهر‌های بزرگ بیشتر این باور در جامعه حاکم است که از لباس‌های تیره در مکان‌های عمومی و اداری و کمتر از لباس‌های رنگی در این مکان‌ها استفاده شود. براساس این باور، زمانی که خانمی با لباسی با رنگ خیلی روشن وارد یک محیط رسمی و اداری شود به نظر می‌رسد که خارج از عرف و ارزش‌های فرهنگی آن سیستم عمل کرده است. چون عرف جامعه، لباس‌های رسمی و تیره را بیشتر می‌پسندد و کمتر از رنگ‌های بسیار روشن استقبال می‌کند و این مساله بخصوص در محیط‌های رسمی مثل دانشگاه و محیط‌های اداری بیشتر مورد پذیرش واقع می‌شود.

اصل حجاب با بهره‌گیری از رنگ مغایرتی ندارد

اما آنچه از نقطه نظر فرهنگی و دینی اهمیت دارد رعایت اصل عفاف و حجاب در زندگی است که این عوامل مانعی برای نوآوری در طراحی لباس و پوشش دختران و زنان در شرایط فعلی جامعه ما محسوب نمی‌شود. به بیان دیگر در جامعه جوان امروز ما نباید ذوق، سلیقه و نیاز زنان و دختران را به ایجاد نوآوری در طراحی لباس نادیده گرفت.

نکته اینجاست که می‌توان با حجاب و در عین حال خوشپوش بود و بهترین‌ها را استفاده کرد، ولی نباید هر پوششی را در مکان‌های عمومی استفاده کرد. اعتقادات ما محدوده‌ای را برای استفاده از لباس‌های خاصی طرح کرده، اما آنها را منع نکرده است.

در دین ما داشتن حجاب به معنای حضورنداشتن در اجتماع نیست. به بیان دیگر، وقت آن رسیده متفکران ما شرایط بهتری را برای طراحان داخلی با توجه به شرایط جامعه فراهم کنند که اصل دین در این زمینه زیرسوال نرود و لباس‌هایی متناسب با فرهنگ ایرانی ـ اسلامی تهیه و از آن استفاده شود.

رنگ‌ها خلق‌تان را بهبود می‌بخشد

شواهد نشان می‌دهد که رنگ‌های شاد نه‌تنها خلق افراد را بالا می‌برد، بلکه به افزایش سلامت روان در آنها نیز منجر می‌شود. حتی در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) به رنگ سبز و تاثیر خوب آن بر افزایش نور چشم اشاره شده است که خود مصداقی برای اثربخشی رنگ‌ها روی افزایش خلق و کارکرد بهتر مکانیسم مغز است. بنابراین می‌توان با استفاده از رنگ‌های شاد به نوعی جوانان را به استفاده از پوشش‌هایی با رنگ متنوع و شاد تشویق کرد و آنها را به سمت حجاب با رنگ‌های شاد سوق داد.(دکتر زهرا غلامی حیدرآبادی/روان شناس)



لینک منبع :پوشش رنگین

Images for پوشش رنگین رنگین پوشش www.ranginpooshesh.com/‎Cached Similarخدمات رنگین پوشش. مشاوره، طراحی، ساخت و راه‌اندازی کلیه فرآیندهای آبکاری. طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی سیستم‌های تصفیه پساب آبکاری. ارائه خدمات آبکاری روی، ... شرکت رنگین پوشش - گروه طراحان عرفان www.erfangroup.com/Customers/شرکت-رنگین-پوشش‎Cached... اطلاعات تماس · سفارش طراحی · درباره ما · وبلاگ · مشتریان ما · خدمات · هدایای تبلیغاتی · نمونه کارها · صفحه نخست. صفحه نخست / مشتریان / شرکت رنگین پوشش ... استخدام در شرکت رنگین پوشش شیراز | ایران استخدام iranestekhdam.ir/استخدام-در-شرکت-رنگین-پوشش-شیراز/‎Cached23 آگوست 2016 ... شرکت رنگین پوشش شیراز واقع در ۳ کیلومتری بعد از پلیس راه پل فسا به افراد ذیل نیازمند است: فرز کار ماهر یک نفر; راننده مینی بوس با مدارک ... پوشش رنگین - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/1564509120401286151/پوشش-رنگین 12 جولای 2014 ... اگر قرار باشد ارتباط رنگ با ماهیت حجاب یا پوشش را مورد تحلیل قرار دهیم، ناگزیریم به ساختار و باور فرهنگی و دینی جوامعی که حجاب جزو باورهای ... استخدام شرکت رنگین پوشش در شیراز - «ای استخدام» - 1063938 www.e-estekhdam.com/استخدام-شرکت-رنگین-پوشش-در-شیراز/‎Cached18 ژوئن 2017 ... شرکت رنگین پوشش در شیراز به ۲ نفر جوشکار co2 و ۱ نفر تراشکار آقا و ۱ نفر فرزکار آقا نیازمند است. متقاضیان واجد شرایط میتوانند با شماره ... رنسانس در پوشش های ایرانی از دیرباز و تا کنون: Ronesans dar ... - Google Books Result https://books.google.com/books?isbn=0692799567 Homa Barazandeh kar, هما برازنده کار - ‎2017 - History تره را در حالت عادی می بندند و برای شرکت در مراسم جشن و سرور، نوعی از آن را به نام ( گل ونی) که رنگین است روی تره می بندند. تصویر ۸۴ تصویر ۸۶- پوشش لباس لری ...رنگین پوشش - Avesta System .:. اوستا سیستم behrouzkam.ir/AvestaSystem/main.php?Pages...‎Cachedگروه صنعتی رنگین پوشش شیراز یکی از فعالترین واحدهای صنعتی استان فارس می باشد که در زمینه تولید تجهیزات آشپزخانه و آبکاری فلزات فعالیت دارد. این گروه ... شرکت رنگین پوشش پودر www.ranginpushesh.com/‎Cachedرنگ پودری رنگپاش رنگ پودری الکترو استاتیک رنگپاش الکترو استاتیک تجهیزات رنگ پودری خط رنگ پودری خط رنگ الکترو استاتیک گان پاشش گان رنگپاش ... اثر پوشش های آنتی میکروبی در افزایش ماندگاری ماهی قزل آلای رنگین ... fsct.modares.ac.ir/article_149.html‎Cachedچکیده مطالعه حاضر جهت بررسی اثر پوشش های آنتی میکروبی بر ماندگاری فیله قزل آلای رنگین کمان انجام شد. این پوشش با افزودن اسانس دارچین در پوشش کیتوزانی ...