مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ایدز به روایت وزیر بهداشت

جام جم سرا:دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه نشست مشترک ستاد مبارزه با مواد مخدر با وزارت بهداشت، با بیان اینکه در این جلسه مجموعه تصمیمات اتخاذ شد، افزود: قرار است راهکارهای اجرایی مربوط به پیشنهادات ارائه شده در راستای پیشگیری و درمان اعتیاد، طی دو هفته آینده مشخص شوند و بتوانیم با عمق و محتوای بیشتری در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد و همچنین مشکل کمپ‌های ترک اعتیاد حرکت کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر با آسیب‌های روحی، روانی و اجتماعی و ناشی از اعتیاد مواجه هستیم و در کنار آن بیماریهای ناشی از اعتیاد بسیار مخرب هستند که این موضوع با توجه به سوءمصرف موادمخدر جدید، پیچیده‌تر شده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه این موضوع معلول بدرفتاری افراد و گاهی اوقات غفلت خانواده‌هاست گفت: البته نقش دولت و مجلس را در این خصوص نفی نمی‌کنیم و گاهی اوقات تصمیمات آنها زمینه‌ساز رفتار غلط می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه در این جلسه تمرکز ما بر روی بیماری ایدز بود، گفت: اعتیاد از جمله عوامل موثر در شیوع ایدز است. درباره پیشگیری از وقوع ایدز در نقاط مختلف کشور در پی اعتیاد نیز تصمیماتی گرفته شده که مراحل اجرایی آن طی دو هفته آینده مشخص می‌شود. باید گفت تجمع معتادان در قالب کمپ‌ها می‌تواند شیوع ایدز را به دنبال داشته باشد.

وی درباره علت ارائه نشدن آمارهای دقیق از ایدز و اعتیاد در کشور، افزود: آمارهایی که اعلام می شود، دقیق هستند. در حال حاضر آمار ایدز 27 هزار نفر در کشور است که معمولا آن را به علت پنهان‌کاری مردم، ضرب‌ در 4 می‌کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: آمار ایدز نسبت به چند سال گذشته افزایش یافته اما باید گفت مخفی‌کاری در این خصوص در میان نبوده و باید راهکارهایی پیدا شود که این بیماری بیش از این گسترش نیابد.(مهر)



لینک منبع :ایدز به روایت وزیر بهداشت

Images for ایدز به روایت وزیر بهداشت ایدز به روایت وزیر بهداشت - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../ایدز-به-روایت-وزیر-بهداشت‎Cached4 جولای 2014 ... وزیر بهداشت از افزایش آمار ایدز خبر داد و گفت: اعتیاد به موادمخدر یکی از عوامل موثر در شیوع ایدز است. مسئله جدی شد: هشدار وزیر بهداشت درباره گسترش ایدز - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../مسئله-جدی-شد-هشدار-وزیر-بهداشت-درباره-گسترش-ایدز‎Cached7 سپتامبر 2014 ... مسئله جدی شد: هشدار وزیر بهداشت درباره گسترش ایدز ... وزیر بهداشت که به‌نظر می‌رسد تمایلی به انتشار جزئیات بیشتری از این ... به روایت آمار. هشدار وزیر بهداشت نسبت به گسترش ایدز - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/271144/Health/publichealth‎Cached7 سپتامبر 2014 ... فتانه انفرادی: تنها یک روز پس از آنکه عضو کمیته کشوری ایدز از رشد خزنده نوع جنسی این بیماری در ایران خبر ... وزیر بهداشت که به‌نظر می‌رسد تمایلی به انتشار جزئیات بیشتری از این گفت‌وگو نداشته به خبرگزاری ... به روایت آمار. ایدز به روایت وزیر بهداشت - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../ایدز-به-روایت-وزیر-بهداشت‎Cached4 جولای 2014 ... وزیر بهداشت از افزایش آمار ایدز خبر داد و گفت: اعتیاد به موادمخدر یکی از عوامل موثر در شیوع ایدز است. هشدار وزیر بهداشت نسبت به گسترش ایدز www.akharinnews.com/.../65533-هشدار-وزیر-بهداشت-نسبت-به-گسترش-ایدز.html‎Cached7 سپتامبر 2014 ... این تنها گسترش ایدز در زندان‌ها نیست که موجب نگرانی کارشناسان شده، روز گذشته عضو ... هشدار وزیر بهداشت نسبت به گسترش ایدز ... به روایت آمار ابتلا به ایدز از راه روابط جنسی در ایران به ۳۳ درصد رسید - BBC Persian www.bbc.com/persian/iran/.../130428_l57_iran_aids_newdata_sex‎Cached28 آوریل 2013 ... وزیر بهداشت وقت ایران هم در آذرماه ۱۳۹۱ اعلام کرده بود که شمار مبتلایان به ویروس عامل ایدز از طریق روابط جنسی، در آن زمان تقریبا دوبرابر شده و به ۲۱ ... وزارت بهداشت: برای مبارزه با بیماری ایدز به سرمایه‌گذاری بیشتر نیاز ... www.bbc.com/persian/afghanistan/.../151201_k05_hiv_afghanistan‎Cached1 دسامبر 2015 ... وزارت بهداشت افغانستان گسترش بیماری ایدز را در این کشور کند توصیف کرده و افزوده که نیاز است برای مبارزه با این بیماری سرمایه‌گذاری ... وزیر بهداشت: ایدز نژاد و سیاست نمی شناسد - سلامت آنلاین www.salamatonline.ir/news/.../وزیر-بهداشت-ایدز-نژاد-و-سیاست-نمی-شناسد 4 دسامبر 2016 ... سلامت آنلاین- وزیر بهداشت با بیان این که نزدیک به ۲۳ دستگاه در امر پیشگیری از ایدز همکاری می کنند، گفت: یک زمانی تلاش می شد نگاهی سیاسی ... روش جدید برای مقابله با ایدز - پیشگیری - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/212127/روش-جدید-برای-مقابله-با-ایدز‎Cached3 مه 2017 ... سلامت نیوز:اولین‌بار مرضیه وحیددستجردی، وزیر بهداشت دولت دهم چنان ... به گفته رئیس اداره ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت، تمام این ...