مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

از خار پاشنه چه می‌دانید؟

جام جم سرا: دکتر احمد باقری مقدم افزود: «گاهی غشای کف پا به دلیل کشیدگی طولانی‌مدت در محل اتصال خود به پاشنه پا دچار التهاب می‌شود. سپس این التهاب به‌مرور زمان، استخوانی‌شکل می‌شود و در نمای رادیوگرافی، شکل خار پیدا می‌کند.»
وی تاکید کرد خارپاشنه، نتیجه مشکلات بیومکانیکی در ناحیه کف پا است، علایم آن به‌صورت درد نقطه‌ای در ناحیه کف پا خودش را نشان می‌دهد و بیماران مبتلا، بیشترین درد را صبح‌ها و بعد از بیدار شدن از خواب تجربه می‌کنند.
به نقل از سلامانه، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: ‌«برای درمان خارپاشنه می‌توان از روش‌های توان‌بخشی کمک گرفت. مشورت با پزشک برای مشاوره و معاینه می‌تواند به اصلاح بیومکانیک کف پا، منجر شود. استفاده از کفی‌ها و کفش‌های مناسب بیماران مبتلا به خارپاشنه می‌تواند در درمان این بیماری بسیار موثر باشد. در ‌‌نهایت هم می‌توان از درمان‌های مداخله‌ای مانند تزریق موضعی، کمک گرفتن از روش شوک‌ویو، ورزش‌های کششی و غلطک‌های کف پا هم استفاده کرد.»



لینک منبع :از خار پاشنه چه می‌دانید؟

از خار پاشنه چه می‌دانید - سلامتی salamati.ir/2016/10/31/از-خار-پاشنه-چه-می‌دانید/‎Cached31 ا کتبر 2016 ... به گفته یک متخصص پزشکی ورزشی، خار پاشنه، اصطلاحی عامیانه برای مشکلاتی است که در پاهای خیلی سخت یا خیلی نرم ایجاد می‌شود. این مشکل ... از خار پاشنه چه می‌دانید؟ - نامه نیوز namehnews.ir/fa/news/148696/از-خار-پاشنه-چه-می‌دانید 1 جولای 2014 ... یک متخصص پزشکی ورزشی در تعریف خار پاشنه می‌گوید: «خار پاشنه، اصطلاحی عامیانه برای مشکلاتی است که در پاهای خیلی سخت یا خیلی نرم ایجاد ... از خار پاشنه چه می‌دانید | سلامتی vista.ir/cdn/31335677‎Cached31 ا کتبر 2016 ... به گفته یک متخصص پزشکی ورزشی، خار پاشنه، اصطلاحی عامیانه برای مشکلاتی است که در پاهای خیلی سخت یا خیلی نرم ایجاد می‌شود. این مشکل ... از خار پاشنه چه می دانید؟ - سلامت وب پورتال جامع ایرانیان salamatweb.ir/از-خار-پاشنه-چه-می-دانید؟/‎Cached9 جولای 2016 ... به زایده ای استخوانی که در استخوان پاشنه پا پدید می آید خار پاشنه می گویند . استخوان پاشنه بزرگترین استخوان مچ پا می باشد این زایده استخوانی در ... از خار پاشنه چه می‌دانید؟ - راسخون rasekhoon.net/news/show/759496/از-خار-پاشنه-چه-می‌دانید/‎Cached29 سپتامبر 2013 ... زنانی‌که دچار افزایش وزن هستند و اشخاصی که مشاغل ایستاده و سرپایی دارند از شایع‌ترین مبتلایان به خار پاشنه یا التهاب زیر قوزک پا هستند. از خار پاشنه چه می‌دانید - سلامتی | دمادم https://damadam.ir/news/از-خار-پاشنه-چه-می‌دانید/4104356 به گفته یک متخصص پزشکی ورزشی، خار پاشنه، اصطلاحی عامیانه برای مشکلاتی است که در پاهای خیلی سخت یا خیلی نرم ایجاد می‌شود. این مشکل به‌صورت برجستگی ... علت درد پاشنه پا چیست. خار پاشنه چه نوع بیماری است - ایران ارتوپد www.iranorthoped.com/.../علت-درد-پاشنه-پا-چیست-خار-پاشنه-چه-نوع-بیماری-است‎Cachedعلت درد پاشنه پا چیست، خار پاشنه چیست، درمان خار پاشنه چگونه است، درمان درد پاشنه پا به چه طریقی است، علائم خار پاشنه پا چیست، درمان و علائم درد پاشنه پا به علت ... خار پاشنه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/خار_پاشنه‎Cached Similarخار پاشنه (به انگلیسی: Calcaneal Spur ) یا خار زیرین پاشنه یکی از ریشه‌های برجسته دردهای پیرامون پاشنه است خود این خار در حالت سرشتی، به گونه برجستگی ... از خار پاشنه چه می‌دانید؟ | جامعه صنعت کفش ایران sanatekafsh.ir/post/6532‎Cachedاز خار پاشنه چه می‌دانید؟ ارسال شده در تاریخ تیر ۱۰, ۱۳۹۳. http://www.salamaneh. com/page.php?news_id=12697. 468 ad ... خار پاشنه - طب سنتی www.telemediran.com/ComDisease/ComDisease-467.aspx‎Cachedآیا می دانید چگونه می توانید بیماری خود یا عزیزانتان را تشخیص و برای آنها دارو ... خار پاشنه یا Calcaneal Spur عموما ضایعه ای است در فاسیای پلانتار کف پا که از علل مهم ... با شدت گرفتن ماده و علائم خار پاشنه ،امکان دارد یک یا چند علل زیر در بروز این ...