مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شیوع کمخوابی در بزرگسالان

جام جم سرا: این مرکز با اعلام آمار فوق افزود: اخیرا کارشناسان سلامت مدام هشدار می‌دهند که نداشتن خواب کافی می‌تواند به بروز مشکلات جدی جسمی و روانی منجر شود.

«سفوان بدر»، رئیس سابق آکادمی طب خواب در آمریکا گفت: تغذیه، ورزش و خواب به عنوان سه فاکتور مهم سلامتی و آسایش شناخته می‌شود. همچنین این سه عامل با یکدیگر ارتباط دارند به گونه‌ای که با کمبود خواب فرآیند کاهش وزن نیز به سختی انجام می‌شود. علاوه بر این افرادی که میزان خواب کافی نداشته باشند از تغذیه مناسب هم بی‌بهره‌اند و به دلیل خستگی ناشی از کمبود خواب فرد به سختی می‌تواند فعالیت بدنی داشته باشد.

به نقل از ایسنا، کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا اظهار کرده‌اند که کمبود خواب می‌تواند خطر ابتلا به برخی مشکلات جسمی همچون فشارخون بالا، سکته قلبی، افسردگی، چاقی، دیابت نوع دو و سکته را افزایش دهد.

«تیموتی مورگنتالر»، مشاور مرکز پزشکی مایوکلینیک نیز گفت: یکی از فرضیه‌های اصلی این است که خواب به از بین بردن مواد زائد متابولیک که در پی فرآیند ذهنی در مغز تولید می‌شوند، کمک می‌کند. خواب این مواد زائد را پاکسازی و انرژی را داخل سلول‌های مغزی تجدید می‌کند. زمانی که فرد به میزان کافی نمی‌خوابد به سلول‌های مغز خود آسیب می‌رساند.

به نقل از ساینس ورلد ریپورت، در حال حاضر به افراد بزرگسال توصیه می‌شود در شبانه روز بین هفت تا 9 ساعت بخوابند.



لینک منبع :شیوع کمخوابی در بزرگسالان

شیوع کمخوابی در بزرگسالان - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../شیوع-کمخوابی-در-بزرگسالان‎Cached26 ژوئن 2014 ... تصویر شیوع کمخوابی در بزرگسالان. جام جم سرا: این مرکز با اعلام آمار فوق افزود: اخیرا کارشناسان سلامت مدام هشدار می‌دهند که نداشتن خواب کافی ... شیوع کمخوابی در بزرگسالان - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../شیوع-کمخوابی-در-بزرگسالان‎Cachedشیوع کمخوابی در بزرگسالان. پنج شنبه 5 تیر 1393 ساعت 10:18. گزارش جدید مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا حاکی از آن است که 28 درصد از بزرگسالان این ... نگرانی از شیوع کم خوابی و کار زیاد انسان ها در دنیای مدرن و پیامدهای ... rooziato.com/1396112968/اپیدمی-کم-خوابی-و-کار-زیاد-انسان-ها/‎Cachedنگرانی از شیوع کم خوابی و کار زیاد انسان ها در دنیای مدرن و پیامدهای ناگوار آن ... در دنیای مدرن، دلایل گوناگونی برای کم خوابی بزرگسالان وجود دارد که از جمله ی آن ها می ... بی خوابی| چرا بی خوابی به سراغتان می آید؟ - نمناک namnak.com/بی-خوابی-به-سراغتان-می-آید؟.p14882‎Cachedفرد بزرگسال به حدود 9-7 ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارد. ... بی خوابی و خواب آلودگی مباحث جداگانه ای هستند که شیوع هر دوی آنها در دوران سالمندی بیشتر از سایر دوره ... شیوع کمخوابی در بزرگسالان - سلامتی | دمادم https://damadam.ir/news/شیوع-کمخوابی-در-بزرگسالان/4104204 گزارش جدید مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا حاکی از آن است که ۲۸ درصد از بزرگسالان این کشور در شبانه روز کمتر از شش ساعت می‌خوابند. این مرکز با ... شیوع کمخوابی در بزرگسالان | گزارش جدید مرکز کنترل و پیشگیری www.ghatreh.com/news/nn34383374/شیوع-کمخوابی-بزرگسالان 31 ا کتبر 2016 ... گزارش جدید مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا حاکی از آن است که 28 درصد از بزرگسالان این کشور در شبانه روز کمتر اØ. vistar | بیدارخوابی های شبانه vistar-co.com/بیدارخوابی-های-شبانه/‎Cached7 ژانویه 2016 ... وی می افزاید: با وجود شیوع فراوان اختلالات خواب، متاسفانه اهمیت آن در جامعه ... می یابد و تقریباً یک سوم افراد بالای ٦٥ سال، کم و بیش از بی خوابی رنج می برند.‏ ... افراد بزرگسال به طور متوسط به ٧ تا ٩ ساعت خواب در شبانه روز نیاز ... گزارش آماری اختلالات خواب(اخبار) - ایران سلامت forum.iransalamat.com/...خواب.../گزارش-آماری-اختلالات-خواب-اخبار-27985/‎Cached Similarاختلالات خواب از شیوع قابل توجهی برخوردار بوده و اغلب قابل درمان است ولی از آنجا که ... ۳۰ تا ۴۵ درصد افراد بزرگسال در تمام دنیا از بی خوابی رنج می‌برند کم خوابی شبانه باعث پرخاشگری،تحریک پذیری و افت کارکردهای آموزشی می‌شود. بی خوابی از علائم شایع کم خونی - اقتصاد نیوز www.eghtesadnews.com/.../164064-بی-خوابی-از-علائم-شایع-کم-خونی‎Cached27 مارس 2017 ... تحقیقات نشان داده است که کم خونی فقر آهن و بی خوابی با یکدیگر مرتبط هستند. ... بی خوابی در نوزادان، کودکان، نوجوانان، زنان باردار و بزرگسالان اغلب به کمبود ... آهن، با کم خونی یا بدون آن، به شیوع RLS در افراد مسن کمک کرده است. میهن مگ - نگرانی از شیوع کم خوابی و کار زیاد انسان ها در دنیای مدرن و ... https://mihanmag.com/.../نگرانی_از_شیوع_کم_خوابی_و_کار_زیاد_انسان_ها_در_دنیای_مدرن_و_پیامدهای_ناگوار_آن‎Cached10 جولای 2017 ... در دنیای مدرن، دلایل گوناگونی برای کم خوابی بزرگسالان وجود دارد که از .... نگرانی از شیوع بیماری بی خوابی و خستگی انسان در جهان مدرن پیامدهای ...