مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ایجاد انگیزه در زندگی

جام جم سرا: در هر صورت، انگیزه است که همچون مشعلی درخشان، می‌تواند راه موفقیت و پیروزمندی را برای هر فردی روشن کند.

مریم ایزانلو، کارشناس ارشد روان‌شناسی بالینی درباره انگیزه و روش‌های شناسایی و به کار بستن آن می‌گوید: انگیزه همان نیرویی است که ما را در رسیدن به اهدافمان یاری می‌کند و موجب می‌شود برای این که به رویاهایی که در سر می‌پرورانیم، جامه عمل بپوشانیم، حداکثر استعدادهای بالقوه‌ خود را به ‌فعلیت درآوریم. درون هر یک از ما، گنجینه‌ای گرانبها وجود دارد که نظیر آن پیدا نمی‌شود؛ بنابراین ما باید آن را از اعماق وجود خود درآوریم و به‌کار بیندازیم. در این راه، به این سه گام توجه داشته باشید:

1‌ ـ علایق خود را کشف کنید: به چه چیزهایی عشق و علاقه دارید که با فکر کردن به آن، شور و حرارت را در وجود خود حس می‌کنید؟ از خود بپرسید: «اگر مانع خاصی بر سر راهم نباشد و محدودیت‌های مادی و معنوی نداشته باشم، دوست دارم چه کارهایی انجام بدهم؟»

2 ـ اهدافتان را طرح‌ریزی کنید: برگه‌ای بردارید و بر روی آن بنویسید که سال‌ها پیش چه رویاها و اهدافی در سر داشتید، الان کجا هستید و خیال دارید چند سال بعد، در زمینه‌های مختلف به کجا برسید.

3 ـ مسائل شخصی خود را پرورش دهید: چه علومی را باید یاد بگیرید؟ چه درمان‌های جسمی باید انجام دهید و چه ترس‌ها و محدودیت‌هایی هست که باید آنها را پشت‌سر بگذارید؟ چه مهارت‌هایی را باید فراگیرید؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در آغاز یک کار، انرژی و انگیزه زیادی داشته‌اید، اما در طول زمان این انرژی کم و کمتر شده است. مثل دانش‌آموزی که در ابتدای سال تحصیلی پر از امید و انگیزه است که خوب درس بخواند و شاگرد اول شود، اما با گذشت چند هفته، دیگر از آن انگیزه و شور و نشاط برای درس خواندن خبری نیست. ایزانلو در پاسخ به این پرسش که چگونه انگیزه‌ها را پویا و فعال در خود نگه داریم؟ نکات زیر را خاطرنشان می‌کند:

از اشتباه کردن، کوچک‌ترین ترسی به دل راه ندهید: بدانید در پس هر اشتباهی، تجربه‌ای با ارزش نهفته است که به آگاهی شما کمک خواهد کرد تا در آینده، راه صحیح‌تری را در پیش بگیرید. البته این به آن معنا نیست که اشتباه خوب است.

شاد باشید و شادمانی را به دیگران انتقال دهید: زیرا افراد خوشحال، پرانگیزه‌ترند. از این گذشته، سعی کنید حداقل روزانه یک زمان کوتاه را به رشد و پرورش روحیه‌ خود اختصاص دهید و در این راه، از کتاب‌ها، نوارها و دوستان مثبت‌اندیش خود کمک بگیرید و از همه مهم‌تر، راز و نیاز با خدای مهربان را فراموش نکنید. معنویت جایگاه ویژه‌ای در حس و حال خوب ما دارد. راحت‌طلبی و زندگی یکسان و یکنواخت، برای شما انگیزه به‌همراه نمی‌آورد و شما را دچار روزمرگی و کسالت می‌کند.

به خود یادآوری کنید که کاری را که شروع می‌کنید، باید به سرانجام برسانید: برای هر هفته، از قبل برنامه‌ریزی داشته باشید و زمان تعیین کنید. مهارت مدیریت زمان را بیاموزید. هرگز اجازه ندهید موانع، شما را دلسرد کنند و در مأیوس‌کننده‌ترین لحظات نیز مطمئن باشید که موفقیت، بزودی خودش را به شما نشان خواهد داد. (ضمیمه چاردیواری)



لینک منبع :ایجاد انگیزه در زندگی

آشنایی با 25 راه ساده برای ایجاد انگیزه - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/133127‎Cached Similar23 آوریل 2011 ... آشنایی با 25 راه ساده برای ایجاد انگیزه. زندگی > مهارت‌ها - معصومه پیروزبخت: آیا بیشتر اوقات احساس می‌کنید که انگیزه‌‌ای ندارید؟ همه ما گاهی دچار ... ۶ راه افزایش انگیزه در بی‌حوصلگی | چطور chetor.com/6841-6-راه-افزایش-انگیزه-در-بی‌حوصلگی/‎Cached Rating: 87% - 464 votes خبر خوب بعدی اینکه راه‌هایی هم برای خلاص شدن از شر رکود و برای ایجاد انگیزه وجود دارد. ... انگیزه. علل بروز رکود در زندگی شما ممکن است یکی از موارد زیر باشد:. 7 راه برای ایجاد انگیزه در زندگی - موفقیت 1start.ir/7-راه-برای-ایجاد-انگیزه-در-زندگی/‎Cached9 دسامبر 2016 ... تعداد خیلی کمی از ما به‌طور غریزی می‌دانیم در زندگی خود چه کارهایی انجام دهیم. اهداف ما در زندگی تغییر می کنند. روزهایی هستند که وقتی از خواب بیدار ... چگونه به خودمان انگیزه بدهیم؟ - بیتوته www.beytoote.com/psychology/.../motivate1-ourselves.html‎Cached Similarدر این مطلب 10 راه موثر برای ایجاد انگیزه در خود را برایتان نام برده ایم تا کمک ... ناراحتی بزرگ زندگی در رنجی که می کشیم نیست در چیزهایی است که از دست می دهیم. راه های ایجاد انگیزه در زندگی - آپارات ► 3:35www.aparat.com/v/wVikR/راه_های_ایجاد_انگیزه_در_زندگی Oct 20, 2013 - 4 min آیا تا به حال شده که پیش خود فکر کنید هیچ انگیزه ای برای هیچ کاری ندارید؟ نه برای درس، نه برای کار، نه برای تفریح، نه برای نماز، نه برای زندگی و ... تعریف انگیزه - هدف در زندگی purpose-life.ir/تعریف-انگیزه/‎Cached6 مارس 2017 ... در این مقاله می خواهم شما را با ۳ تکنیک فوق العاده مهم ایجاد انگیزه برای زندگی آشنا کنم که اگر آنها را به کار بگیرید چراغ انگیزه در شما هیچگاه خاموش ... چگونه با انگیزه بمانیم www.yadbegir.com/main/improove/keep_motivated.htm‎Cached Similarو دلیلی که شما دارید از نگرش شما به زندگی ناشی می شود. بنابراین چشم انداز شما باید به اندازه کافی بزرگ باشد. تا برای شما ایجاد انگیزه و شور شوق نماید. بگذارید ... نسبت به زندگی بی انگیزه شدم ... | پرسمان دانشجویی - تربیتی و مشاوره moshavereh.porsemani.ir/content/نسبت-به-زندگی-بی-انگیزه-شدم‎Cached Similarمن کلاً ادم درون گرا و بی حوصله ایی هستم، اما جدیداً نسبت به زندگی بی انگیزه شدم. ... زیرا اگر انسان هدف مشخصی داشته باشد همواره آن هدف برای او ایجاد انگیزه می کند. چگونه انگیزه را ایجاد و آن را حفظ کنیم؟ - دانشجو آنلاین daneshjooonline.com/newsDetails.php?newsId=2417‎Cached Similarانگیزه معمولا بر اساس یک نیاز که ارضا نشده، ایجاد می شود. به عبارت دیگر، افراد معمولا در برهه های مختلفی از زندگی شان دچار نیازهای متفاوتی می شوند که این نیاز ها در ... اهمیت ایجاد انگیزه در زندگی - تبیان article.tebyan.net/288922/اهمیت-ایجاد-انگیزه-در-زندگی‎Cachedامروزه معنا و مفهوم واژه انگیزه، برای همه ما مشخص شده است. برای درک بهتر آن، می‌توانیم دانشجویی را ببینیم که در تمامی جلسات کلاس‌هایش حاضر می‌شود، هیچ نکته‌ای از ...