مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دندان‌های خودترمیم‌گر

جام جم سرا: یکی از بخش‌های بدن انسان که در طول زمان با توجه به نوع نگهداری و بهداشت دچار مشکلات فراوانی می‌شود، دندان است.

دندان یکی از کلیدی‌ترین قسمت‌های بدن است و ظرفیت بالایی برای خرابی دارد. اوضاع زمانی بد می‌شود که خرابی دندان‌ها به ریشه و عصب رسیده و در نهایت بعد از مدتی نیاز به جایگزین کردن آن احساس شود.

تعدادی از محققان موسسه هاروارد ویس موفق شده‌اند با طراحی روشی خاص که در آن از لیزر استفاده می‌شود، عاج دندان را ترمیم کنند.

بخش بزرگی از دندان انسان‌ها توسط عاج آن تشکیل شده است. محققان توانسته‌اند با استفاده از لیزری ضعیف عاج دندان را هدف قرار داده و در ادامه سلول‌های بنیادی این بخش را فعال کنند تا عملیات بازیابی و ترمیم دندان شروع شود.

طبق آزمایش‌هایی که از سوی محققان موسسه هاروارد ویس روی موش‌ها انجام شده، به نظر می‌رسد ترمیم بافت‌های داخلی دندان امکان‌پذیر است. در مرحله فعلی تعدادی موش مورد آزمایش قرار گرفتند و در دندان‌های آنها سوراخ‌هایی ایجاد شد.

در ادامه با هدف قرار دادن لیزری ضعیف به بخش داخلی دندان، پروتئینی خاص در دندان فعال و از سلول‌های بنیادی برای ترمیم عصب و دندان استفاده شد.

محققان اعتقاد دارند ساختار دندان موش و انسان شباهت بسیاری به یکدیگر دارد و می‌توان از این روش روی دندان انسان نیز استفاده کرد. شاید در آینده‌ای نزدیک دیگر به روش‌هایی همچون عصب‌کشی، کاشت دندان یا کشیدن آن نیازی نباشد.(محمد طالبیان/ضمیمه سیب)

Share



لینک منبع :دندان‌های خودترمیم‌گر

دندان‌های خودترمیم‌گر - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/1528589603614593458/دندان‌های-خودترمیم‌گر دندان‌های خودترمیم‌گر. جمعه 23 خرداد 1393 ساعت 00:10. ایده ترمیم بخش‌های مختلف بدن سال‌هاست در فیلم‌های سینمایی مختلف محوریت داستان را شکل می‌دهد، اما اکنون به نظر ... دندان‌های خودترمیم‌گر - آفتاب www.aftabir.com/lifestyle/view/183842/دندان-های-خودترمیم-گر 15 ژوئن 2014 ... دندان‌های خودترمیم‌گر. ایده ترمیم بخش‌های مختلف بدن سال‌هاست در فیلم‌های سینمایی مختلف محوریت داستان را شکل می‌دهد، اما اکنون به نظر می‌رسد ترمیم ... Images for دندان‌های خودترمیم‌گر دانستنی های بهداشت | دانستنی‌های پزشکی | دهان و دندان | صفحه ۶ - آفتاب www.aftabir.com/.../دانستنی-های-دانستنی-های-پزشکی-دهان-و-دندان?...‎Cachedدندان‌های خودترمیم‌گر. ایده ترمیم بخش‌های مختلف بدن سال‌هاست در فیلم‌های سینمایی مختلف محوریت داستان را شکل می‌دهد، اما اکنون به نظر می‌رسد ترمیم بدن دیگر یک ایده ... مسواکی که در شش ثانیه دندان‌ها را تمیز می‌کند! - بیتوته www.beytoote.com/scientific/.../cleans2-teeth1-seconds.html‎Cachedعلمی و آموزشینوآوری و کشفیات علمیمسواکی که در شش ثانیه دندان‌ها را تمیز می‌کند! ... چون این مسواک به اندازه دندان‌های کاربر است، شش ثانیه برای رفع تمامی جرم‌های دندان و لثه کافی است. .... تولید عضله مصنوعی خودترمیم‌گر با عملکرد واقعی. تولید عضله مصنوعی خودترمیم‌گر با عملکرد واقعی - هوپا hupaa.com/.../تولید-عضله-مصنوعی-خودترمیم‌گر-با-عملکرد-واقعی 5 آوریل 2014 ... تولید عضله مصنوعی خودترمیم‌گر با عملکرد واقعی ..... دندان‌پزشکی را فراموش کنید؛ دندان‌ها خودشان ترمیم خواهند شد! ○ پانصدمین لافراری با قیمتی ... زنده‌ترین اندام مصنوعی چگونه تولید می‌شوند ؟ + عکس - تاپ پرشین forum.topersian.ir/showthread.php?tid=5780‎Cached3 فوریه 2013 ... این کارشناسان همچنین ابزار ارتودنسی، دندانهای مصنوعی کامل و جزئی، تاج ... تولید عضله مصنوعی خودترمیم‌گر با عملکرد واقعی · TaraneH BahaR · 0 ... دندان شما به 7 دلیل صدمه دیده است - دنیای سرگرمی www.pdag.ir/post/446‎Cachedدرد دندان ممکن است درمان راحت یا سختی داشته باشد بنابراین همیشه بهترین روش برای درمان آن ... اگر این درد به صورت…,دندان شما به 7 دلیل صدمه دیده است,دنیای سرگرمی | عکس، خبر جالب و خواندنی. ... تولید عضله مصنوعی خودترمیم‌گر با عملکرد واقعی تولید عضله مصنوعی خودترمیم‌گر با عملکرد واقعی - دنیای سرگرمی pdag.ir/post/343‎Cachedتولید عضله مصنوعی خودترمیم‌گر با عملکرد واقعی آسیبهای جدی ورزشی و بیماریها می‌تواند به عضلات انسان صدمه زده و بر کیفیت زندگی وی تاثیر بگذارد اما دانشمندان ... کمیته تحقیقات دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود mrcshmu.blogsky.com/‎Cached Similarچرا باید دندان عقل را کشید ؟ سنگ کیسه صفرا ... تولید عضله مصنوعی خودترمیم‌گر با عملکرد واقعی · عضله,عضله مصنوعی,عضله مصنوعی خودترمیم‌گر. تولید عضله ...