مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نقش قرص گوجه فرنگی در تقویت قلب

جام جم سرا: محققان در تازه‌ترین مطالعه خود، با تهیه نوعی قرص تهیه شده از گوجه فرنگی و مقایسه تأثیر مصرف آن در مقابل یک دارونما در ۷۲ فرد بزرگسال متوجه شدند، خوردن روزانه یک قرص گوجه فرنگی عملکرد رگ‌های خونی را بهبود می‌بخشد.

به نقل از ایسنا، گوجه فرنگی حاوی لیکوپن، نوعی آنتی‌اکسیدان طبیعی است که موجب قرمز شدن رنگ آن می‌شود. کارشناسان پیش از این بر تأثیر لیکوپن در پیشگیری از بیماری‌هایی همچون برخی سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی- عروقی اشاره کرده بودند. همچنین شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه داشتن یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای حاوی مقدار قابل توجهی گوجه فرنگی برای سلامتی مفید است.

در این بررسی از ۳۶ داوطلب مبتلا به بیماری قلبی و ۳۶ فرد سالم درخواست شد از قرص گوجه فرنگی یا دارونما یکی را مصرف کنند. همچنین شرکت تولیدکننده این قرص در مورد محتویات آن به هیچ‌یک از محققان و داوطلبان اطلاعاتی ندادند. متخصصان پس از اتمام آزمایش به اندازه‌گیری جریان خون در ساعد که فاکتور پیش‌بینی کننده احتمال ابتلای فرد به بیماری‌های قلبی است، پرداخته و دریافتند که در بیماران قلبی، قرص گوجه فرنگی به میزان چشمگیر جریان خون در ساعد را بهبود داده در حالی‌ که این وضعیت در مصرف‌کنندگان دارونما مشاهده نشد.

به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، دکتر «جوزف چریان»، متخصص ارشد این مطالعه گفت: هرچند مصرف روزانه قرص گوجه فرنگی نمی‌تواند جایگزینی برای شیوه‌های درمانی اصلی باشد اما در کنار دیگر داروها و روش‌های درمانی موثر است.

Share



لینک منبع :نقش قرص گوجه فرنگی در تقویت قلب

نقش قرص گوجه فرنگی در تقویت قلب - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../نقش-قرص-گوجه-فرنگی-در-تقویت-قلب‎Cached12 ژوئن 2014 ... متخصصان قلب در انگلیس با انجام آزمایشهایی به این نتیجه رسیده‌اند که مردم با خوردن روزانه یک قرص گوجه فرنگی می‌توانند از ابتلا به برخی ... نقش قرص گوجه فرنگی در تقویت قلب - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../نقش-قرص-گوجه-فرنگی-در-تقویت-قلب‎Cached12 ژوئن 2014 ... متخصصان قلب در انگلیس با انجام آزمایشهایی به این نتیجه رسیده‌اند که مردم با خوردن روزانه یک قرص گوجه فرنگی می‌توانند از ابتلا به برخی ... نقش قرص گوجه فرنگی در تقویت قلب - رهتا www.rahta.com/id/71758/نقش_قرص_گوجه_فرنگی_در_تقویت_قلب گردآوری پورتال رهتا : متخصصان قلب در انگلیس با انجام آزمایشهایی به این نتیجه رسیده‌اند که مردم با خوردن روزانه یک قرص گوجه فرنگی می‌توانند از ابتلا به برخی ... قرصی از گوجه فرنگی برای قلب - مجله اینترنتی شیثار https://shissar.ir/fa/News/974/قرصی-از-گوجه-فرنگی-برای-قلب/‎Cachedاز گوجه فرنگی هم قرصی برای تقویت قلب ساخته شده است لبه گوجه فرنگی و ... داوطلب مبتلا به بیماری قلبی و ۳۶ فرد سالم درخواست شد از قرص گوجه فرنگی یا دارونما ... تقویت قلب با مصرف روزانه گوجه فرنگی - سلامت - زندگی سالم - سلامت ... www.salamatnews.com/.../تقویت-قلب-با-مصرف-روزانه-گوجه-فرنگی‎Cached19 آگوست 2014 ... مصرف روزانه گوجه فرنگی به طور قابل توجهی عملکرد رگ‌های خونی را در بیماران قلبی بهبود می‌بخشد. کمک می‌کند. ویتامین قرمز قلب! | میهن پست https://mihanpost.com/ویتامین-قرمز-قلب/‎Cached10 ژوئن 2014 ... ... که مصرف روزانه یک عدد قرص گوجه فرنگی در پیشگیری از بیماری قلب موثر است. ... قرص گوجه فرنگی با یک دارونما در 72 فرد بزرگسال مشخص شد قرص گوجه فرنگی عملکرد رگ‌های خونی را بهبود می‌دهد. ... تقویت سیگنال مودم‌ Wi-Fi ... قرص آترونون یا قرص گوجه اختراع شد! - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/28186_قرص-آترونون-یا-قرص-گوجه-اختراع-شد.html/‎Cached Similar10 ژوئن 2014 ... لیکوپن کپسول آترونون قرص گوجه فرنگی قرص آترونون سکته ها و حملات ... موجب تقویت سلامت رگ های خونی در بیماران نجات یافته از حملات قلبی، ... مواد غذایی مفید برای قلب - تبیان article.tebyan.net/87084/مواد-غذایی-مفید-برای-قلب‎Cached12 مارس 2009 ... این نکته را از فراموش نکنید که سس گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی به همان ... اسفناج غنی از آهن می باشد و برای تقویت قلب و فشار خون مفید است. آشنایی با خواص و مضرات گوجه فرنگی - هفت گنج 7ganj.ir/آشنایی-با-خواص-و-مضرات-گوجه-فرنگی/‎Cached Similar-گوجه‌فرنگی داروی مناسبی برای رفع عصبانیت‌های افراد است. مصرف مداوم گوجه فرنگی همراه با غذا و به صورت سالاد، سیستم عصبی بدن را تقویت کرده و ‌آرامش را به همراه ... خواص گوجه‌فرنگی – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=85618‎Cachedو مصرف زیاد لیکوپن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، پوکی استخوان و حتی سرطان‌ها را کاهش می‌دهد. به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، لیکوپن در گوجه فرنگی و در محصولات ... ۶- گوجه‌فرنگی داروی مناسبی برای رفع عصبانیت‌های افراد است. ... ۷- ویتامین A موجود در گوجه فرنگی، سبب تقویت بینایی و سلامت پوست، مخاط و ...