مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کودک درون

جام جم سرا: کودکان به طور طبیعی می‌دانند وقتی موضوعی ناراحتشان کرد چگونه خود را آرام کنند، اما بزرگسالان بیشتر مواقع استراتژی‌های دوران کودکی‌شان را فراموش می‌کنند و به دنبال روش‌های جدیدی برای رسیدن به آرامش هستند، اما فواید کودک درون چیست؟

خیالپردازی

کودکان خیلی راحت در ذهنشان داستانسرایی می‌کنند و با خیالپردازی‌های مورد علاقه‌شان از لحظه‌هایشان لذت می‌برند. آنها می‌توانند اتاقشان را همچون مزرعه‌ای زیبا ببینند و حتی از بوییدن گل‌های خوش عطر شادمان شوند. کودک درون می‌تواند این خلاقیت را در وجودتان حفظ کند و هر زمان که به آرامش نیاز داشتید به کمک‌تان بیاید. درحقیقت با تصور شرایط ایده‌آل از اضطراب‌تان بکاهید.

خواب راحت

کودکان براحتی خوابشان می‌‌برد و هرازگاهی در بین روز چرت می‌زنند. ممکن است در بزرگسالی این گونه خوابیدن را تنبلی بدانید، اما چرت زدن‌های کوتاه می‌تواند خستگی را از تن‌تان دور کرده و آرامش را به شما برگرداند. به این ترتیب کارایی و سلامت جسمی و روحی‌تان نیز افزایش می‌یابد. کودک درونتان می‌تواند چنین کار ارزنده‌ای برایتان انجام دهد.

در آغوش کشیدن

هرگاه کودکان از چیزی ناراحت می‌شوند براحتی به آغوش مادر یا هر کس دیگری که دوست دارند، پناه می‌برند و این کار حالشان را بهتر می‌کند و احساس امنیت بیشتری می‌کنند. ما بزرگسال‌ها قدرت تماس و حمایت اجتماعی را فراموش می‌کنیم و در روزهای سخت زندگی یادمان می‌رود از افراد نزدیک یا دوستانمان حمایت عاطفی طلب کنیم.

بازی کردن

کودکان همیشه بازی می‌کنند و از زندگی‌شان لذت می‌برند. ما بزرگسال‌ها چنان گرفتار مسائل روزمره می‌شویم که به طور کل بازی کردن را فراموش می‌کنیم یا این کارها را خاص دوران کودکی می‌دانیم، اما باید یادآور شد بازی می‌تواند ذهن را از توجه به موضوعات اضطراب‌آور رها کند. بنابراین از کودک درون‌تان پیروی کنید و از بازی کردن خجالت نکشید.

نقاشی کردن و مجسمه‌سازی

همه ما زمانی درکودکی نقاشی کرده‌ایم یا با خمیرهای مجسمه‌سازی اشکال مختلف درست کرده‌ایم. در هر حال ابراز درون با کمک قلم و مدادهای رنگی خاص کودکان نیست و بزرگسالانی که از این ویژگی پیروی کرده‌اند، اکنون به هنرمندان موفقی تبدیل شده‌اند. هر وقت از کار روزانه خسته می‌شوید لحظه‌ای به خود استراحت دهید و نقاشی بکشید یا مجسمه بسازید. با این کار خیلی زود به آرامش می‌رسید.(sterss.about/مترجم: نادیا ذکاوند)

Share



لینک منبع :کودک درون

Images for کودک درون تست خودشناسی: کودک درون شما سالم است یا بیمار؟! - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/1987841880130054938‎Cached Similar20 ژوئن 2015 ... کودک درون دیگر چه جور آدمی است؟! احتمالاً تا به حال از زبان روان‌شناسان شنیده‌اید یا در مجلات روان‌شناسی خوانده‌اید که اگر به نیازهای اصلی یک کودک، در ... میگنا - آشتی با کود‌ک د‌رون www.migna.ir/vdcci0qs.2bqxe8laa2.html‎Cached Similar«کودک درون» اصطلاحی است که بسیار شنیده ایم و هر چند بیشتر به شوخی و طنز از آن استفاده می کنیم، اما مبحثی مهم در روان شناسی است که حتی در درمان رفتارهای ناهنجار ... 8 راه برای ارتباط دوباره با کودک درونمان! - بیتوته www.beytoote.com/.../zendegi.../communicate3-child-inside.html‎Cached Similarکودک درون، بخش شاد درون ماست، بخشی که اکثر ما گمش کرده ایم، بخشی که به ما انرژی و انگیزه و نیروی حیات می بخشد و زندگی ما را سرشار از طراوت و حس ناب زیستن می ... تمرین های کتاب شفای کودک درون - پنا new.behravanpana.com/tabid/74/language/fa-IR/Default.aspx‎Cached Similar2- با دست مسلط حال کودک درون را بپرسیم و با دست غیر مسلط از جانب کودک درون صحبت کنیم. از حالش و از کارهایی که دوست دارد بکند بپرسیم. هنر , زبان مشترک تمام ... کودک درون و انواع آن - روان شناسی.دلهره.خشم.افسردگی .وسواس.اختلالات ... robabnaz.persianblog.ir/tag/کودک_درون_و_انواع_آن‎Cached Similarکودک درون آن بخش از وجود ماست که دوست دارد کودکی کند؛ یعنی اینکه درست مثل یک بچه سرزنده و با هیجان باشد. کودک درون ماست که ما را وا می‌دارد شعر بگوییم، شوخی ... شفای کودک درون دنیای روانشناسی | روانشناسی psychology https://psyworld.ir/شفای-کودک-درون/‎Cachedدر این نوشته با راه هایی برای شفای کودک درون خود آشنا شوید. تست روانشناسی کودک درون https://psychologicaltest.psyworld.ir/test.php?...تست%20روانشناسی%20کودک%20درون‎Cachedتست روانشناسی کودک درون | تست کودک درون | تست روانشناسی | تست آنلاین کودک درون. کودک درون چیست؟ - روانشناسی www.ravanpsy.loxblog.com/post/33/کودک%20درون%20چیست؟‎Cached«کودک درون» اصطلاحی است که بسیار شنیده ایم و هر چند بیشتر به شوخی و طنز از آن استفاده می کنیم، اما مبحثی مهم در روان شناسی است که حتی در درمان رفتارهای ناهنجار ... تولدی دوباره - (جلسه 56 ) کشف کودک درون thewitch151.blogfa.com/category/57‎Cached Similarکودک درون آن بخش از وجود ماست که مانند کودک احساس می کند و شاید سبب شود به شیوه ای کودکانه یا کودک وار رفتار کنیم. (در نظر اریک برن در همین پست توضیح بیشتری در ...