مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نقش انگور در پیشگیری از پرفشاری خون

جام جم سرا:
در این بررسی که در موسسه تحقیقاتی سلامت قلب در دانشگاه میشیگان انجام شد، انواع انگور سبز، قرمز و بنفش مورد مطالعه قرار گرفتند و مشخص شد که این میوه در پیشگیری از بیماری های قلبی- عروقی نقش موثری ایفا می کند. برای انجام این تحقیق رژیم غذایی موش های آزمایشگاهی به مدت 18 هفته تحت کنترل قرار گرفت. نتایج نشان داد در موش هایی که روزانه انگور مصرف کرده بودند، فشارخون کاهش یافته و عملکرد سیستم قلبی- عروقی با بهبود قابل ملاحظه ای همراه بوده است.

این اثر به ترکیباتی موسوم به فلاونوئید که به وفور در انگور و سایر میوه ها و سبزیجات یافت می شود، نسبت داده شده است. علاوه بر میوه ها و سبزیجات، کاکائو، قهوه و چای سبز نیز حاوی فلاونوئیدها می باشند.

پرفشاری خون که یکی از بیماری های شایع و کشنده در عصر حاضر می باشد، به فشارخون بالاتر از 14 بر روی 9 اطلاق می شود. اصلاح شیوه زندگی به معنی پیروی از الگوی تغذیه مناسب، پیشگیری از چاقی، ورزش و تحرک مداوم و منظم، پرهیز از مصرف سیگار و الکل و مدیریت استرس، مهم ترین گام در پیشگیری و کنترل بیماری پرفشاری خون به شمار می رود.(آریا)

Share



لینک منبع :نقش انگور در پیشگیری از پرفشاری خون

نقش انگور در پیشگیری از پرفشاری خون - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../نقش-انگور-در-پیشگیری-از-پرفشاری-خون‎Cached3 ژوئن 2014 ... بررسیها و تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد برخی خواص انگور می‌تواند از پرفشاری خون پیشگیری کرده، به سلامت قلب و عروق کمک کند. انگور، ضد فشار خون - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/422519/انگور-ضد-فشار-خون‎Cachedتحقیقات نشان می دهند که انگور از پرفشاری خون پیشگیری نموده و به سلامت قلب و ... شد که این میوه در پیشگیری از بیماری های قلبی- عروقی نقش موثری ایفا می کند. نقش انگور در پیشگیری از پرفشاری خون - سلامتی salamati.ir/2016/10/.../نقش-انگور-در-پیشگیری-از-پرفشاری-خون/‎Cached30 ا کتبر 2016 ... بررسیها و تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد برخی خواص انگور می‌تواند از پرفشاری خون پیشگیری کرده، به سلامت قلب و عروق کمک کند. در این بررسی ... انگور از پرفشاری خون پیشگیری می کند - ایران ناز www.irannaz.com/grapes-can-help-prevent-hypertension.html‎Cachedتحقیقات نشان می دهند که انگور از پرفشاری خون پیشگیری نموده و به سلامت قلب و ... شد که این میوه در پیشگیری از بیماری های قلبی- عروقی نقش موثری ایفا می کند. درمان فشارخون با انگور - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/67115‎Cached Similar1 نوامبر 2008 ... همشهری آنلاین: می‌توان با خوردن انگور، فشار خون را کاهش داد و به بهبود کار قلب کمک کرد. انگور به سلامت قلب و عروق کمک می کند – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=30458‎Cached Similar... که مصرف انگور از پرفشاری خون پیشگیری نموده و به سلامت قلب و عروق کمک می کند ... که این میوه در پیشگیری از بیماری های قلبی- عروقی نقش موثری ایفا می کند. انگور می تواند موجب افزایش فشار خون شود – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=30280‎Cached Similarخانه / اخبار تغذیه / انگور می تواند موجب افزایش فشار خون شود ... و تداخلات دارویی و حتی غذایی گسترده باعث می‌شود از انتخاب‌های آخر برای درمان افسردگی باشندذ. مصرف انگور از پرفشاری خون پیشگیری می کند - سازمان تامین اجتماعی www.tamin.ir/News/Item/21757/79/21757.html به گزارش روابط عمومی اداره کل درمان استان تهران؛ تحقیقات نشان می دهند که انگور از پرفشاری خون پیشگیری نموده و به سلامت قلب و عروق کمک می کند. پرفشاری خون که ... انگور تنظیم کننده قند و کنترل کننده فشار خون - پارسی طب fa.parsiteb.com/انگور-تنظیم-کننده-قند-و-کنترل-کننده-فشا/‎Cached Similarوی با اشاره به اینکه این میوه برای درمان بیماری های یبوست، عوارض روماتیسم، کم خونی و حتی پیشگیری از سرطان سودمند است، افزود: انگور، پتاسیم زیادی دارد که به ... نقش انگور در پیشگیری از پرفشاری خون - پونیلا ponila.com/post/393862/ بررسیها و تحقیقات دانشمندان نشان می دهد برخی خواص انگور می تواند از پرفشاری خون پیشگیری کرده، به سلامت قلب و عروق کمک کند.