مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فواید قهوه

با این همه، قهوه می‌تواند برای ما مفید هم باشد و تاثیرات مثبت فراوانی روی بخش‌های گوناگون بدن بگذارد. در زیر مواردی از فواید قهوه را به گزارش مجله پریونشن بخوانید:

سلامت روان: محققان دانشکده سلامت عموم دانشگاه هاروارد می‌گویند خطر بروز افسردگی در زنانی که روزانه چهار فنجان قهوه می‌نوشند به میزان 20 درصد کاهش خواهد یافت. کافئین موجود در قهوه می‌تواند بر مواد شیمیایی مغز، مانند سراتونین و دوپامین تاثیرات مطلوب بگذارد.

قلب: نوشیدن 200 تا 300 میلی‌گرم قهوه در روز می‌تواند جریان خون را هنگام استراحت بهبود بخشد و از این طریق، سبب عملکرد بهتر قلب شود.

انرژی: نوشیدن سه تا چهار فنجان قهوه یک ساعت پیش از آغاز فعالیت‌های ورزشی کمک می‌کند به میزان بیشتری ورزش کنید.

کاهش خطر دیابت: شش فنجان قهوه در روز می‌تواند حدود 33 درصد از خطر ابتلا به دیابت نوع 2 بکاهد.

حافظه: نوشیدن 200 میلی‌گرم قهوه در روز می‌تواند سبب تقویت حافظه طولانی‌مدت شود.

پوست: زنانی که بیش از سه فنجان قهوه در روز می‌نوشند، به میزان قابل توجهی کمتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به سرطان سلول‌های بنیادی قرار خواهند گرفت.

کبد: نوشیدن بیش از دو فنجان قهوه در روز می‌تواند در برابر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سیروز، از کبد شما محافظت کند.

پا: نوشیدن شش فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به نقرس را به میزان 59 درصد در مردان کاهش خواهد داد. به نظر می‌رسد این نوشیدنی می‌تواند میزان اسیداوریک موجود در خون افراد را نیز کاهش دهد.(جام جم/ضمیمه سیب/مسعود ایثاری)



لینک منبع :فواید قهوه

خواص قهوه - ۲۴ خاصیت قهوه برای سلامتی، مو و پوست • نوآورد www.noavard.co/خواص-قهوه-28-خاصیت-قهوه-برای-مو-پوست/‎Cached13 آوریل 2016 ... این مقاله به بررسی خواص قهوه پرداخته شما را با مهم ترین خواص قهوه برای لاغری و کاهش وزن، قهوه برای مو و پوست، انواع اسکراب و ماسک های قهوه و خواص ... خواص قهوه ، مضرات قهوه انواع قهوه - انواع نوشیدنی - آکاایران www.akairan.com/ashpazi/drink/10693.html‎Cached Similarاما مهم ترین نکته آن است که هر روز ما تأثیرات جدیدی را در زمینه عادت به نوشیدن قهوه می شنویم. البته در برخی از خبرها از فواید آن صحبت می شود، اما در برخی دیگر از ... 7 فایده قهوه در مقابل 6 ضرر آن - پارسینه www.parsine.com/fa/news/118836/7-فایده-قهوه-در-مقابل-6-ضرر-آن‎Cached Similar13 ژوئن 2013 ... از همین رو قصد داریم تا در ادامه شما را با فواید و مضرات آن آشنا کنیم. ... سلام:فواید قهوه برای اضطراب برای کسایی که استرس دارن و ناراحتی اعصاب با ... فواید مصرف قهوه - تبیان article.tebyan.net/64482/فواید-مصرف-قهوه‎Cached7 آوریل 2008 ... نوشیدنی محبوب اغلب ما ایرانی‌ها، چای است، اما به تازگی قهوه هم دارد جای خودش را در بین ما باز کرده است... فواید و خواص و مضرات قهوه چیست؟ - کوکا www.coca.ir/benefits-harms-coffee/‎Cached Similarقهوه برای پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع 2، سرطان پروستات، پارکینسون و بیماری های کبد بسیار مفید می باشد، نوشیدن قهوه در دوران بارداری، کافئین، اضطراب . خواص قهوه - دکتر دانیال نصیرزاده - متخصص تغذیه و رژیم درمانی drnasirzadeh.com/articles/97-coffee-benefits‎Cached Similarمقالات زیادی درباره خواص قهوه و همچنین مضرات آن نوشته شده و همین مسئله باعث سردرگمی بسیاری شده که بالاخره قهوه مفید است و یا مضر؟ اولین نکته که باید در نظر. قهوه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/قهوه‎Cached Similarتحقیقات ۹ ساله دانشمندان ژاپنی نشان می‌دهد مصرف منظم قهوه به دلیل دارا بودن اسید کلروژونیک، خطر ابتلاء به سرطان کبد را تا ۴۹ درصد و ... آشنایی با قهوه و خواص و مضرات آن – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=17122‎Cached Similarآشنایی با قهوه. درخت قهوه که برگ هایی همیشه سبز و زیبا دارد، گیاهی است از تیره Coffee که دانه های آن را به صورت های مختلف همچون پودر و خرده های ریز ودرشت به فروش می ... بالاخره قهوه برای سلامت بدن مفید است یا مضر - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/20757_بالاخره-قهوه-برای-سلامت-بدن-مفید-است-یا.html/‎Cached Similarقهوه یکی از نوشیدنی هایی است که امروزه در سرتاسر طرفداران بسیاری دارد قهوه است. ... فواید قهوه درمان بیماری های کبد با قهوه چگونه از کبد خود محافظت کنیم چرا باید. مضرات و فواید مهم مصرف قهوه!! - پارس ناز www.parsnaz.com/news_detail_5914.html‎Cachedاما فواید قهوه به این موارد خلاصه نمی‌شود. در واقع، قهوه حاوی آنتی اکسیدان های متعدد، خصوصاً پلی فنول است. آنتی اکسیدان ها بدن را در مقابل اکسیداسیون محافظت می‌کنند.