مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نقش یک میکروب در چاقی و لاغری

جام جم سرا:
رضا ملک‌زاده در کنفرانسی خبری به اصطلاحی با عنوان فلورمیکروبی طبیعی روده (میکروباتا) اشاره کرد و گفت: این اصطلاح به گروهی از میکروب‌ها گفته می‌شود که به طور طبیعی در دستگاه گوارش از جمله روده بزرگ و کوچک و دهان افراد زندگی می‌کنند. این میکروب‌ها در گذشته خیلی نقش مشخصی نداشته‌اند ولی در طی ۲۰ سال گذشته تحقیقات زیادی انجام شده و مشخص شده میکروب‌هایی که به طور طبیعی در روده ما زندگی می‌کنند نقش خیلی اساسی در سلامت و بیماری دارند.

ملک‌زاده افزود: بنابراین، در چاقی، قند خون، کبد چرب، انواع سرطان‌ها بخصوص گوارش رابطه‌ای با این میکروب‌ها وجود دارد و مهم‌تر اینکه با استفاده از این میکروب‌ها می‌توان کار معالجه را نیز انجام داد.
وی با اشاره به بیماری‌های شایع افزود: بیماری روده تحریک پذیر که تخمین زده شده در تهران ۱۵ تا ۲۰ درصد مردم این کسالت را دارند دارای علائمی چون نفخ، یبوست، دردهای مبهم شکمی و خستگی بوده که درمان آن با استفاده از پروبیوتیک‌ها یا به طور محدود مصرف آنتی بیوتیک‌ها است و همچنین کبد چرب که علامت مهم آن وجود برخی از میکروب‌ها در داخل روده است.

وی با بیان اینکه با شناخت دقیق میکروب‌هایی که در روده هستند و نوع آن‌ها می‌توان آن میکروب را از بین برد و میکروب مناسب را به فرد داد، تصریح کرد: به عنوان مثال ماست را در دنیا از نظر میکروب پروبیوتیک نامگذاری کردند، در واقع بعضی از غذا‌ها نوع میکروب‌های روده‌ را تعیین می‌کند.
رئیس ستاد هفته سلامت دستگاه گوارش گفت: میکروب‌های موجود در بدن ما عمدتاً مفیدند و با شناخت آن‌ها می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را معالجه کرد.

هفته سلامت دستگاه گوارش از اول خرداد آغاز و تا ۸ خرداد ادامه خواهد داشت.



لینک منبع :نقش یک میکروب در چاقی و لاغری

نقش یک میکروب در چاقی و لاغری - شفا نیوز www.shefanews.com/fa/news/29396/نقش-یک-میکروب-در-چاقی-و-لاغری نقش یک میکروب در چاقی و لاغری. رئیس ستاد هفته سلامت گوارش با بیان اینکه ۲۰ درصد تهرانی‌ها به سندرم روده تحریک‌پذیر مبتلا هستند گفت: از دلایل مهم چاقی، قند ... نقش یک میکروب در چاقی و لاغری - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../نقش-یک-میکروب-در-چاقی-و-لاغری‎Cached21 مه 2014 ... تصویر نقش یک میکروب در چاقی و لاغری. جام جم سرا: رضا ملک‌زاده در کنفرانسی خبری به اصطلاحی با عنوان فلورمیکروبی طبیعی روده (میکروباتا) ... ارتباط لاغر بودن با یک میکروب‌ خاص در بدن / نقش وراثت در چاقی و لاغری www.mehrnews.com/.../ارتباط-لاغر-بودن-با-یک-میکروب-خاص-در-بدن-نقش-وراثت-در-چاقی‎Cached Similar10 نوامبر 2014 ... محققان انگلیسی در تحقیقات اخیر خود به این نتیجه رسیده اند که افزایش یا کاهش وزن می‌تواند تحت تاثیر میکروب‌های روده ای باشد. نقش یک میکروب در چاقی و لاغری - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../نقش-یک-میکروب-در-چاقی-و-لاغری نقش یک میکروب در چاقی و لاغری. چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 ساعت 12:51. رئیس ستاد هفته سلامت گوارش با بیان اینکه ۲۰ درصد تهرانی‌ها به سندرم روده تحریک‌پذیر ... درمان باکتری معده، چاقتان می کند - تبیان article.tebyan.net/279663/درمان-باکتری-معده-چاقتان-می-کند‎Cached15 ژوئن 2014 ... هلیکوباکتر پیلوری همچنین نقش مهمی در سرطان های معده دارد. ... پیلوری و کاهش چاقی می تواند دلایل زیادی داشته باشد؛ برای مثال یک فرد مبتلا به ... نقش یک میکروب در چاقی و لاغری | خبر فارسی khabarfarsi.com/ext/9282374 20 مه 2014 ... نقش یک میکروب در چاقی و لاغری. رضا ملک زاده رئیس ستاد هفته سلامت گوارش امروز در کنفرانس خبری بیمارستان شریعتی به اصطلاح ... راز دانش: باکتری ها به جنگ چاقی خواهند رفت؟ - BBC Persian - BBC.com www.bbc.com/persian/science/2013/09/130906_u04_raz_danesh‎Cached9 سپتامبر 2013 ... تاثیر باکتری بر چاقی یا لاغری ... کرده اند که چرا از لحاظ بیولوژیکی به خواب نیاز داریم: چون باعث تکثیر یک نوع سلول مغزی می شود. ... در مطالعات روی موش به دست آمده می تواند به شناخت بهتر نقش خواب در ترمیم و رشد سلول های مغزی ... میکروب هایی که به ارث می‌بریم ممکن است در کاهش وزن موثر باشند - BBC www.bbc.com/persian/.../141117_an_inherited_bugs_weight_loss‎Cached17 نوامبر 2014 ... ... ژنهای بدن با گزینش میکروب های روده روی چاقی و یا لاغری افراد تاثیر می گذارند. ... این لینک‌ها خارج از بی‌بی‌سی است و در یک پنجره جدید باز می‌شود ... باکتری های روده و تاثیر آن بر روی کاهش وزن - پیام سلامت https://www.payamesalamat.com/باکتری-های-روده-و-تاثیر-آن-بر-روی-کاهش-و/‎Cached22 ژانویه 2016 ... خانه پیشگیری و بیماریها وقتی باکتری های روده باعث لاغری می شوند ... داد که یک میکروب به نام Akkermansia muciniphila کمک می کند تا چاقی، ... باکتری ها می توانند عامل لاغر شدن باشند - دکتر عباس دوستی - epage.ir genetic2.epage.ir/.../module.news_Page._TypeId._NewsId.48_Action.NewsBodyView.html‎Cached Similarباکتری های موجود در معده و روده افراد خیلی چاق در مقایسه با افراد معمولی متفاوت است. ... قرار گرفته بودند تغییر زیادی مشاهده نشد، هرچند گروهی که تحت رژیم لاغری قرار ... هنوز به خوبی روشن نیست که میکروب ها چگونه باعث کاهش وزن می شوند اما یک نظریه ...