مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

میگرن دارید؟ مواظب «سکته مغزی خاموش» باشید

جام جم سرا:
محققان هشدار داده‌اند که این آسیب‌های مغزی فاکتور خطرزایی در بروز سکته‌های مغزی دیگر در فرد به حساب می‌آید.
دکتر «تشامائی مونتیت» از دانشکده پزشکی دانشگاه میامی میلر و محقق ارشد این مطالعه گفت: اعتقاد ندارم که مبتلایان به میگرن خیلی نگران باشند؛ زیرا خطر سکته مغزی ایسکمیک در مبتلایان به میگرن تا حدودی پایین است. هرچند لازم است افرادی که به میگرن و فاکتورهای خطرزای عروقی مبتلا هستند توجه بیشتری به تغییر سبک زندگیشان داشته باشند و با ورزش کردن و مصرف غذاهایی با چربی پایین این خطر را از خود دور کنند. در این بررسی بیش از 100 نفر که سابقه میگرن داشتند و حدود 450 نفر دیگر که به میگرن مبتلا نبودند مورد آزمایش قرار گرفتند. سپس محققان با استفاده از MRI، مغز دو گروه شرکت کننده را بررسی کردند.
محققان آمریکایی پس از انجام بررسی‌های لازم دریافتند احتمال بروز سکته مغزی خاموش در مبتلایان به میگرن نسبت به گروه دیگر دو برابر بیشتر بوده است. اگرچه در مطالعات پیشین عارضه میگرن با وجود ناهنجاری‌هایی در رگ‌های کوچک خون در مغز مرتبط دانسته شده بود در بررسی جدید این تغییرات مشاهده نشد.
به گزارش هلث دی نیوز، به گفته محققان این مطالعه درمان عارضه میگرن ممکن است به کاهش خطر سکته مغزی در بیمار کمک کند.(آرمان)



لینک منبع :میگرن دارید؟ مواظب «سکته مغزی خاموش» باشید

میگرن دارید؟ مواظب «سکته مغزی خاموش» باشید - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../میگرن-دارید؟-مواظب-سکته-مغزی-خاموش-باشید‎Cached19 مه 2014 ... نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد افراد مسنی که به میگرن مبتلا هستند ممکن است دو برابر بیشتر در معرض خطر سکته مغزی خاموش باشند. سکته ... میگرن دارید؟ مواظب «سکته مغزی خاموش» باشید - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../میگرن-دارید؟-مواظب-سکته-مغزی-خاموش-باشید‎Cachedنتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد افراد مسنی که به میگرن مبتلا هستند ممکن است دو برابر بیشتر در معرض خطر سکته مغزی خاموش باشند. سکته مغزی خاموش جراحت‌های ... میگرن دارید؟ مراقب این بیماری وحشتناک باشید! | بروز برخی - قطره www.ghatreh.com/news/.../میگرن-دارید-مراقب-این-بیماری-وحشتناک-باشید 17 مارس 2017 ... مطالب مرتبط: مراقب این بیماری خطرناک شیطانی باشید ... احتمال خطر سکته مغزی در مبتلایان به میگرن ... این بیماری خاموش را جدی بگیرید ... پونیلا - میگرن دارید؟ مواظب... ponila.com/post/397727/ مواظب «سکته مغزی خاموش» باشید. ۰ پسند. like. ۰ نظر. cmt. ۰ گردآوری. rpt. ادامه مطلب · میگرن دارید؟ مواظب... نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد افراد مسنی که به میگرن ... 10 عامل خطر ابتلا به سردردهای میگرنی را بشناسید - بیماری - مراقبت ... www.salamatnews.com/.../10-عامل-خطر-ابتلا-به-سردردهای-میگرنی-را-بشناسید‎Cached18 ژوئن 2016 ... قرار داشتن در معرض سکته مغزی: اگر حملات میگرن برای شما غیر معمول است می تواند ... و اگر شما به کافئین عادت کرده باشید، باید مصرف آن را آهسته و ... سکته مغزی و عوارض آن را بشناسید - کلینیک 1 clinic1.ir/سکته-مغزی-و-عوارض-آن-را-بشناسید/2564 16 فوریه 2017 ... به یاد داشته باشید اگر شخصی به سکته مغزی دچار شده باشد، ممکن است برخی ... این نوع سکته را سکته مغزی خاموش می نامند زیرا علائم قابل تشخیصی ندارند ... وزن خود را در حد متعادل نگه دارید. میگرن و سکته مغزی. سکته مغزی0. میگرن و سکته مغزی دارای علائم مشابه زیادی هستند و گاهی اشتباه به جای هم گرفته می شوند. میگرن دارید؟ مراقب این بیماری وحشتناک باشید! - مدیکال نیوز - انجمن ... olomepezeshki.ir/اخبار.../میگرن-دارید؟-مراقب-این-بیماری-وحشتناک/ مراقب این بیماری وحشتناک باشید! ... محققان با بررسی دقیق تر الگوی میگرن مرتبط با پارگی عروق و سکته مغزی دریافتند ... این بیماری خاموش را جدی بگیرید. دارچین زیر ذره بین! / آرشیو www.farspage.com/w/17/adjo6‎Cachedسونوگرافی از زمانی که خبردار می شوید مسافر کوچکی در راه دارید، سوال ها و اما و اگرهای بسیاری در ذهن شما ایجاد می شود. ... میگرن دارید؟ مواظب «سکته مغزی خاموش» باشید. راهی برای بهبود سرماخوردگی / آرشیو farspage.com/w/16/qom01‎Cachedمیگرن دارید؟ مواظب «سکته مغزی خاموش» باشید ... سفر هوایی برای بیشتر شیرخواران ایمن است اما پیش از سفر به این موارد توجه داشته باشید ▫ سن پزشک ممکن است در ... سردرد دارید؟ از ظروف پلاستیکی است - جام جم آنلاین 188.75.89.4/sara/.../سردرد-دارید؟-از-ظروف-پلاستیکی-است 4 دسامبر 2013 ... تصویر سردرد دارید؟ از ظروف ... برچسب‌ها : ظروف پلاستیکی سردرد میگرن اخبار سلامت تحقیقات پزشکی درد .... مواظب «سکته مغزی خاموش» باشید ...