مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

عمر مفید ساختمان چند سال است؟

جام جم سرا:
یک مهندس عمران گفت: عمر مفید یک ساختمان ۳۰ تا ۲۰ سال است و صاحبان این اماکن بعد از این زمان باید نسبت به نوسازی آن اقدام کنند تا بار هزینه‌ها کاهش یابد.
«محمد حبیبی‌وند» تصریح کرد: عمر ساختمان به کیفیت ساخت و مصالح بستگی دارد و کیفیت ساخت در سازه ساختمان دخیل است و به شرایط بهره‌برداری آن نیز بستگی دارد و عمر مفید یک ساختمان را معمولاً ۲۰ تا ۳۰ سال در نظر می‌‎گیرند.
وی خاطرنشان کرد: عمر یک ساختمان در اصل بستگی به سازنده و هدفی که او در نظر گرفته است دارد، به‌ طور مثال یک ساختمان اداری که ساخته می‌شود زود‌تر نیاز به نوسازی پیدا می‌‎کند. متاسفانه در مواردی، افرادی که به کار ساخت و ساز مشغول هستند، توجه زیادی به کیفیت کار نداشته و بنای بی‌کیفیت تحویل مصرف‌کننده می‌دهند. این موضوع باعث کاهش عمر ساختمان می‌شود.

حبیبی‎وند یادآور شد: امروزه وضعیت ساختمان‎سازی نسبت به ۱۵ سال پیش بهتر شده است و بناهایی که ساخته می‌شود هر روز بهتر و با کیفیت بالا بوده و کنترل‎‌ها نیز بیشتر شده است. یکی از مواردی که باید مهندسان به آن توجه داشته باشند این است که ساخت بنا هزینه‌بر است و باید به‌گونه‌ای فضا‌ها، طراحی و ساخته شود که دارای عمر متوسط بوده و به صاحب آن هزینه‌ای تحمیل نشود.

این کار‌شناس عمران خاطرنشان‌کرد: با نهادینه شدن این تفکر شاهد کاهش هزینه‌ها و ساخت بناهایی با کیفیت بالا و عمر متوسط برابر استاندارد‌ها خواهیم بود. (ایسنا)



لینک منبع :عمر مفید ساختمان چند سال است؟

عمر مفید ساختمان در ایران چند سال است؟ | اقتصاد آنلاین www.eghtesadonline.com/.../209800-عمر-مفید-ساختمان-در-ایران-چند-سال-است‎Cached3 آگوست 2017 ... حمید رضا عباسیان کارشناس مسکن با اشاره به اینکه عمر مفید ساختمان‌ها در کشور‌های توسعه یافته حدود ۱۰۰ سال است، گفت: متأسفانه در ایران عمر ... عمر مفید ساختمان در ایران چند سال است؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../عمر-مفید-ساختمان-در-ایران-چند-سال-است‎Cached22 جولای 2017 ... عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تخریب کمتر ساختمان‌ها نشان دهنده موفقیت بیشتر در این برهه است و هراندازه که عمر مفید ساختمان بالای ۱۰۰ سال ... عمر مفید یک ساختمان چند سال است؟ - صبحانه آنلاین | Sobhanehonline ... sobhanehonline.com/fa/news/.../عمر-مفید-یک-ساختمان-چند-سال-است‎Cachedیک مهندس عمران گفت: عمر مفید یک ساختمان 30 تا 20 سال است و صاحبان این اماکن بعد از این زمان باید نسبت به نوسازی آن اقدام کنند تا بار هزینه‌ها کاهش یابد. عمر مفید ساختمان در ایران چند سال است؟ - افکار نیوز www.afkarnews.ir/.../639409-عمر-مفید-ساختمان-در-ایران-چند-سال-است‎Cached23 جولای 2017 ... عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تخریب کمتر ساختمان‌ها نشان دهنده موفقیت بیشتر در این برهه است و هراندازه که عمر مفید ساختمان بالای ۱۰۰ سال ... عمر مفید ساختمان در ایران چند سال است؟ www.entekhab.ir/fa/news/.../عمر-مفید-ساختمان-در-ایران-چند-سال-است‎Cached3 آگوست 2017 ... یک کارشناس مسکن گفت: عمر مفید ساختمان‌ها در تهران به ۳۰ سال می‌رسد، این در حالی است که در کشور‌های توسعه یافته ۱۰۰ سال محاسبه شده است. عمر ۲۰ ساله ساختمان‌های نوساز - بنانیوز، اخبار صنعت ساختمان و مسکن https://www.bananews.ir/.../19928-عمر-مفید-یک-ساختمان-چند-سال-است؟.html‎Cachedاین در حالی است که یک آپارتمان نوساز در کشورهای پیشرفته حداقل تا ۹۰ سال به ... تعمیرات جزئی نیاز دارند اما متوسط عمر ساختمان در ایران حداکثر یک چهارم تا یک سوم ... عمر مفید ساختمان در ایران، چند سال است؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../عمر-مفید-ساختمان-در-ایران-چند-سال-است‎Cached3 آگوست 2017 ... یک کارشناس مسکن گفت: عمر مفید ساختمان‌ها در تهران به ۳۰ سال می‌رسد، این در حالی است که در کشور‌های توسعه یافته ۱۰۰ سال محاسبه شده است. جهان نیوز - عمر مفید ساختمان در ایران چند سال است؟ jahannews.com/news/535055/عمر-مفید-ساختمان-ایران-چند-سال‎Cached22 جولای 2017 ... عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تخریب کمتر ساختمان‌ها نشان دهنده موفقیت بیشتر در این برهه است و هراندازه که عمر مفید ساختمان بالای ۱۰۰ سال ... عمر مفید ساختمان در ایران چند سال است؟ - بیتوته www.beytoote.com/news/economy-news/fanews4721.html‎Cached3 آگوست 2017 ... به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حمید رضا عباسیان کارشناس مسکن با اشاره به اینکه عمر مفید ساختمان‌ها در کشور‌های توسعه یافته حدود ۱۰۰ سال ... عمر مفید ساختمان در ایران چند سال است؟ - بلاگ تحلیلی ملک رادار https://melkradar.com/.../عمر-مفید-ساختمان-در-ایران-چند-سال-است؟/‎Cached25 ژوئن 2017 ... آمارهای مختلفی برای عمر مفید ساختمان در ایران بیان شده است، با وجود تفاوت ها در ارقام اعلام شده، همه این آمارها متفق القول هستند که عمر مفید ساختمان در ...