مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دارویی خوشمزه‌ برای درمان بیخوابی

جام جم سرا:

متخصصان دانشگاه ایالت لوئیزیانا دریافتند نوشیدن دو وعده آب‌آلبالو در روز برای مدت دو هفته مدت زمان خواب افراد مسن مبتلا به بی‌خوابی را تا 90 دقیقه در هر شبانه روز افزایش می‌دهد. بی‌خوابی مشکل شایعی در میان افراد بزرگسال است که حدود 23 تا 34 درصد از جمعیت افراد 65 و مسن‌تر را درگیر می‌کند. بی‌خوابی می‌تواند برای برخی افراد آزاردهنده باشد اما بی‌خوابی‌های طولانی‌مدت تاثیر منفی و جدی بر سلامت بدن می‌گذارد. همچنین بی‌خوابی با شیوع بیشتر دردهای مزمن،‌ ابتلا به فشارخون بالا و دیابت نوع 2 و افت عملکرد شناختی یا زوال عقلی مرتبط است.
به نقل از ایسنا، «فرانک ال گرینوی» یکی از محققان این مطالعه گفت: افراد جوان مبتلا به بی‌خوابی برای رفع این مشکل به قرص‌های خواب روی می‌آورند اما برای افراد مسن این داروها خطر زمین خوردن را در آنان چهار برابر می‌سازد که به شکستگی لگن و مرگ زودرس منجر می‌شود.
در این بررسی از هفت فرد بزرگسال با متوسط سن 68 سال که از بی‌خوابی رنج می‌بردند درخواست شد مدت دو هفته و روزی دو بار آب‌آلبالو بنوشند. پس از آن از آنان درخواست شد از نوشیدنی مشابه مصرف کنند. این متخصصان دریافتند شرکت‌کنندگان هنگامی‌ که از آب‌آلبالو مصرف کرده بودند هر شب یک ساعت بیشتر از مواقع دیگر می‌توانستند بخوابند.
به گزارش روزنامه دیلی‌میل، آلبالوی ترش منبع طبیعی از هورمون ملاتونین است که به تنظیم چرخه خواب - بیداری کمک می‌کند.



لینک منبع :دارویی خوشمزه‌ برای درمان بیخوابی

داروی خوشمزه‌ برای درمان بی‌خوابی - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../داروی-خوشمزه‌-برای-درمان-بی‌خوابی‎Cached Similarداروی خوشمزه‌ برای درمان بی‌خوابی. نتایج یک آزمایش جدید نشان داد نوشیدن آب آلبالوی ترش‌مزه در صبح و عصر کمک می‌کند که شب‌ها بهتر بخوابید. امتیاز خبر: 96 از 100 ... دارویی خوشمزه‌ برای درمان بی‌خوابی - پارس نیوز www.parsnews.com/بخش.../212778-دارویی-خوشمزه-برای-درمان-بی-خوابی 30 آوریل 2014 ... به گزارش پارس به نقل از ایسنا، متخصصان دانشگاه ایالت لوئیزیانا دریافتند نوشیدن دو وعده آب آلبالو در روز برای مدت دو هفته مدت زمان خواب افراد مسن ... الف - دارویی خوشمزه‌ برای درمان بی‌خوابی www.alef.ir/vdci55arrt1ary2.cbct.html?224742 دارویی خوشمزه‌ برای درمان بی‌خوابی. تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۱. نتایج یک آزمایش جدید نشان داد نوشیدن آب آلبالوی ترش‌مزه در صبح و عصر ... داروی خوشمزه‌ برای درمان بی‌خوابی | Esfahanemrooz www.esfahanemrooz.ir/fa/.../داروی-خوشمزه‌-برای-درمان-بی‌خوابی.html‎Cachedداروی خوشمزه‌ برای درمان بی‌خوابی. نتایج یک آزمایش جدید نشان داد نوشیدن آب آلبالوی ترش‌مزه در صبح و عصر کمک می‌کند که شب‌ها بهتر بخوابید. دارونما | اخبار پزشکی سلامت | داروی خوشمزه‌ برای درمان بی‌خوابی darunama.com/DarunamaArticleNews/.../داروی-خوشمزه--برای-درمان-بی-خوابی دارونما سایت جامع رایگان اطلاعات دارویی و مشخصات داروها ، قیمت بیمه ای ، ارائه اخبار و مقالات پزشکی و سلامت و علمی ، اطلاعات تخصصی ، گروه دارویی ، لیست الفبایی ... داروی خوشمزه‌ برای درمان بی‌خوابی | نتایج یک آزمایش جدید نشان داد ... padsha.com/داروی-خوشمزه‌-برای-درمان-بی‌خوابی‎Cachedبی‌خوابی می‌تواند برای برخی افراد آزاردهنده باشد اما بی‌خوابی‌های طولانی‌مدت ... داروی گیاهی برای بی خوابی نوزاد , داروی گیاهی برای درمان سوختگی , داروی گیاهی برای روش های درمان بی خوابی - علمی سرا elmisara.ir/tag/روش-های-درمان-بی-خوابی.html داروی خوشمزه‌ برای درمان بی‌خوابی فرانک ال گرینوی» یکی از محققان این مطالعه گفت: افراد جوان مبتلا به بی‌خوابی برای رفع این مشکل به قرص‌های خواب روی می‌آورند اما ... دارویی خوشمزه‌ برای درمان بیخوابی - ایمپریا imperia.ir/various/family/.../tasty-drug-for-the-treatment-of-insomnia‎Cachedدارویی خوشمزه‌ برای درمان بیخوابی. نتایج یک آزمایش جدید نشان داد نوشیدن آب آلبالوی ترش‌مزه در صبح و عصر کمک می‌کند که شب‌ها بهتر بخوابید. نتایج یک آزمایش ... یک داروی خوشمزه‌ برای درمان بی‌خوابی | هشترود نیوز www.8roodnews.com/?tag=یک-داروی-خوشمزه‌-برای-درمان-بی‌خوابی مطالب برچسب گذاشته شده با نام : 'یک داروی خوشمزه‌ برای درمان بی‌خوابی' ..... هشترود نیوز ، رییس شبکه بهداشت و درمان هشترود گفت: حدود دو تن مواد غذایی فاسد و تاریخ ... درمان بی‌خوابی با این خوراکی های خوشمزه | | روزنامه پزشکی ایران www.iran.pezeshk.us/archives/60998 خانه / روی خط خبرگزاری ها / درمان بی‌خوابی با این خوراکی های خوشمزه ... دخانیات و مصرف برخی داروها ممکن است برای فرد ایجاد شود می‌توان از نسخه طب سنتی کمک گرفت.