مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

اسکانیا مناسب تردد شهری نیست

جام جم سرا:

سرهنگ جمال بذرافشان اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که شرکت واحد اتوبوسرانی تهران باید انجام دهد کنترل اتوبوس های بخش خصوصی است. متاسفانه رانندگان این بخش به دلیل این که می خواهند سرویس های بیشتری بروند تا پول بیشتری به دست آورند بیش از سرعت مجاز رانندگی می کنند. همین علت باعث می شود احتمال خطر افزایش یابد.

وی ادامه داد: رانندگان اتوبوس در خط ویژه با ذهنیتی که دارند فکر می کنند این خطوط کانالیزه شده و می توانند با سرعت بروند. این در حالی است که عابر پیاده و مردم وارد ایستگاه شده و در این خطوط تردد می کنند. متاسفانه میزان تصادفات منجر به فوت عابران و موتور سواران غیرمجاز در خط ویژه کم نیست.

این کارشناس عالی تصادفات در خصوص حادثه روز گذشته در اتوبان آزادگان گفت: راننده اتوبوس در حال طی مسیر به سمت جنوب بزرگراه بود که یک دستگاه پژو پارس از اتوبوس سبقت می گیرد و راننده برای اینکه از وقوع تصادف جلوگیری کند به سمت خروجی شهید حکیم منحرف می شود که پس از برخورد با گاردریل به علت این که اتوبوس در سر پیچ قرار داشته است واژگون می شود.

بذرافشان با اعلام اینکه اگرچه این تیپ از اتوبوس اسکانیا برای شهرها طراحی و ساخته شده است تاکید کرد: قسمت اعظم این اتوبوس را شیشه تشکیل داده است و لازم است که این قسمت از استحکام لازم برخوردار باشد تا به راحتی از جا خارج نشود. متاسفانه شیشه های این اتوبوس استحکام لازم را ندارد.

به گفته وی، در حادثه اتوبان آزادگان هنگامی که این اتوبوس واژگون می شود شیشه ها از جایشان کنده و مسافران به بیرون پرت و زیر اتوبوس گرفتار می شوند که همین امر باعث مرگ 7 نفر از آنها شده است.

بذرافشان تاکید کرد: سازندگان این اتوبوسها باید فکری به حال شیشه آن کنند تا به راحتی شکسته نشود. در اتوبوسهای قبلی شرکت واحد اندازه شیشه ها به این میزان نبود و عایقی فلزی محافظ شیشه ها بود و شکسته شدن شیشه در اتوبوس های قبلی تاثیری در پرت شدن افراد نداشت. اتوبوس اسکانیا ایراداتی دارد و شیشه آن به راحتی می شکند. در مورد این حادثه البته به نظر می رسد سرعت اتوبوس هم بیش از حد مجاز بوده است و باعث می شود هنگام گردش به راست واژگون شود.

وی افزود: کنترل و بررسی جی پی اس اتوبوس می تواند در مشخص شدن زوایای دیگر حادثه موثر باشد. شرکت واحد اتوبوسرانی باید بازرسی هایش را از شرکتها افزایش داده و علاوه بر رانندگان ایمنی خودروها را نیز کنترل کند.(مهر )



لینک منبع :اسکانیا مناسب تردد شهری نیست

Images for اسکانیا مناسب تردد شهری نیست جزئیات جدید حادثه اتوبان آزادگان / اتوبوس اسکانیا مناسب تردد شهری ... www.mehrnews.com/.../جزئیات-جدید-حادثه-اتوبان-آزادگان-اتوبوس-اسکانیا-مناسب-تردد‎Cached29 آوریل 2014 ... کارشناس عالی تصادفات گفت: این مدل از اتوبوس اسکانیا مناسب تردد در شهر نیست و در حادثه اتوبان آزادگان به علت کنده شدن شیشه ها مسافران در زیر ... اسکانیا مناسب تردد شهری نیست - ایمپریا imperia.ir/various/read/news-and.../scania-is-suitable-for-urban-traffic یک کارشناس عالی تصادفات گفت: این مدل از اتوبوس اسکانیا مناسب تردد در شهر نیست و در حادثه اتوبان آزادگان به علت کنده شدن شیشه ها مسافران در زیر خودرو گرفتار ... علت واژگونی اتوبوس درون‌شهری اسکانیا - ایسنا www.isna.ir/news/.../علت-واژگونی-اتوبوس-درون-شهری-اسکانیا‎Cached24 ژوئن 2014 ... ... معتقد است: در حادثه واژگون شدن اتوبوس درون ‌شهری اسکانیا، علت اصلی نه ... شده در جاده منتهی به تهران از نوع درون ‌شهری بوده و مناسب استفاده برون ‌شهری نیست. ... وضعیت صندلی‌ها و کمربند ایمنی مناسب تردد در جاده‌های بین شهری است. 7 کشته در واژگونی اتوبوس در بزرگراه آزادگان / بازداشت راننده متخلف ... www.iranpn.com/view/40814.html‎Cachedاتوبوس اسکانیا مناسب تردد شهری نیست. سرهنگ جمال بذرافشان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که شرکت واحد اتوبوسرانی تهران باید ... حوادث - روزنامه اعتماد old.etemadnewspaper.ir/Released/93-02-10/97.htm‎Cached Similarبا شرایط فعلی ، اسکانیا مناسب حمل و نقل درون شهری نیست ... روزهای اخیر در حوزه استحفاظی خوی تردد داشته است، که مراتب به طور ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. شهروندان در خطر: ۳ هزار بمب مهیب در تهران - جام جم آنلاین 188.75.89.4/sara/.../شهروندان-در-خطر-۳-هزار-بمب-مهیب-در-تهران 30 آوریل 2014 ... تشکری‌هاشمی از تردد سه‌هزار اتوبوس درون‌شهری در شهر سخن می‌گفت که در حکم بمب‌هایی مهیبند. .... تصویر اسکانیا مناسب تردد شهری نیست ... جنجال پیرامون استاندارد اسکانیا در ایران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/.../جنجال_پیرامون_استاندارد_اسکانیا_در_ایران‎Cached Similarجنجال پیرامون استاندارد اسکانیا در ایران پس از حوادث متعدد اتوبوس اسکانیا در جاده‌های ایران ... این شرکت سهم خود را در میان اتوبوس‌های مسافری بین شهری ایران حدود ۴۰ درصد ... که این کار خوبی نیست» هرچند محمود براتی مدیر شرکت عقاب افشان می‌گوید: «در ... صورت وضعیت اتوبوسها در پایانه‌های کشور بدون بررسی مناسب و با فشار مدیران ... پرشین خودرو | علت واژگونی اتوبوس درون‌شهری اسکانیا www.persiankhodro.com/.../علت-واژگونی-اتوبوس-درون‌شهری-اسکانیا‎Cached24 ژوئن 2014 ... پرشین خودرو: دبیر انجمن کاربری‌سازان معتقد است: در حادثه واژگون شدن اتوبوس درون ‌شهری اسکانیا، علت اصلی نه مسائل فنی اتوبوس بلکه استفاده ... اتوبوس‌های مدرن شهری عقاب - اسکانیا در خیابان‌های اصفهان www.donyayekhodro.com/.../اتوبوس‌های-مدرن-شهری-عقاب-اسکانیا-در/‎Cached14 دسامبر 2016 ... اتوبوس‌های مدرن شهری عقاب – اسکانیا در خیابان‌های اصفهان ... واقعیت قضیه این است که در حال حاضر وضعیت ناوگان اتوبوسرانی در شهر اصفهان مناسب نیست و ما ... دستگاه اتوبوس در سطح شهر اصفهان تردد دارند که یک هزار دستگاه از این ...