مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

زوج کهنسال گنابادی: عشق پیر و جوان ندارد

جام جم سرا:
حال و هوای خانه سالمندان بهلول شهرستان گناباد در طول هفته زن تغییر کرده بود و شور و غوغایی که در مراسم عروسی این زوج در میان سالمندان موج می‌زد هنوز هم روحیه آن‌ها را شاد نگه داشته است.
اسدالله رمضانی که هشتاد و هفتمین بهار زندگی اش، رنگ دیگری به خود گرفته است بعد از ۵۰ سال زندگی در تهران و ۴ سال تنهایی به دلیل فوت همسرش تصمیم گرفت از تلخی تنهایی با رفتن به زادگاهش و ازدواج با زنی از همان دیار بکاهد.
به نقل از ایران، او می‌گوید: «حاصل زندگی من و همسرم تنها یک فرزند بود که حالا بازنشسته شده است. او هم یک فرزند دارد و دوست نداشتم سر بار آن‌ها باشم به همین دلیل تصمیم گرفتم بعد از ۴ سال تنهایی بار دیگر ازدواج کنم تا باقیمانده عمرم را بدون همدم و هم صحبت سپری نکنم. تنها دلیلم برای ازدواج داشتن یک مونس و همراه بود و نمی‌خواستم برای انجام کارهایم یا گرداندن امور خانه برای خود همسری انتخاب کنم به همین دلیل عید نوروز به خانه سالمندان زادگاهم آمدم تا بتوانم از زن سالمندی در این مرکز که با شرایط زندگی من همخوانی داشته باشد، خواستگاری کنم.»

خدیجه خانم که نزدیک به ۷ سال است در این مرکز حضور دارد و به گفته پرسنل تا به حال ملاقات‌کننده‌ای نداشته است کم سن‌ترین سالمند این مرکز است، او هم که از تنهایی و سکوت خسته شده بود پیشنهاد اسدالله را برای ازدواج پذیرفت و حالا نزدیک به یک هفته است که زندگی مشترک‌شان را آغاز کرده‌اند.
او می‌گوید: «پس از سال‌ها زندگی در تهران، به گناباد آمدم تا روز‌های پیری‌ام را در این مرکز و زادگاهم سپری کنم اما دیگر تنهایی این دوران آزارم می‌داد و با خواستگاری اسدالله از من، با این‌که می‌دانستم به دلیل وضع جسمانی‌ام نمی‌توانم جز یک هم صحبت برای او باشم این ازدواج را پذیرفتم تا به این واسطه هر دو از تنهایی و سکوت پیری رها شویم. مهریه هم برایم مهم نبود زیرا من از این ازدواج تنها آرامش و حس زیستن را می‌خواستم نه چیز دیگر.»
از قدیم گفته‌اند دعوای میان زن و شوهر نمک زندگی است، زندگی این زوج سالمند هم بی‌نمک نمانده است.
فرزانه صفری، پرستار این مرکز می‌گوید: «در طول این یک هفته چند بار متوجه بحث آن‌ها شده‌ام اما هر بار پیش از آنکه نیاز باشد نزد آن‌ها بروم تا آشتیشان دهم، آقای رمضانی به سرعت بلند می‌شود و دست خانم را می‌بوسد و از او عذرخواهی می‌کند؛ حتی اگر مقصر هم نباشد. شاید عذرخواهی کردن و غرور خود را شکستن برای مردهای جوان امروز کار سختی باشد اما این مرد ۸۷ ساله با مهربانی و کم توقعی‌اش به همه می‌آموزد که ارزش زندگی بیشتر از این حرف‌هاست و باید برای شاد و آرام بودن در کنار یکدیگر تلاش کرد و گذشت داشت».
نگاه بی‌آلایش و ساده این زوج سالمند به زندگی در طول این یک هفته به جوان‌ترهای این خانه آموخته است که به زندگی امیدوار باشیم و به جای این‌که فقط چشم‌مان را به روی خلأها و کاستی‌ها باز کنیم قدر لحظه‌های با هم بودن را بدانیم و از فرصت زندگی کردن بیشترین بهره را ببریم.

شاید اختلاف سنی ۲۵ ساله میان این زن و شوهر برای جوان‌های امروز قابل درک نباشد اما آن‌ها به خوبی توانسته‌اند با این موضوع کنار بیایند. داماد سرحال است و انجام کارهای عروس خانم را وظیفه خود می‌داند. برایش میوه پوست می‌کند، داروها و لیوان آب را برایش می‌برد، کمکش می‌کند تا روی صندلی بنشیند، دست او را می‌گیرد و با هم در حیاط قدم می‌زنند به راحتی می‌توان شادی و امیدواری را در چهره این زوج سالمند جست‌وجو کرد.
خدیجه خانم می‌گوید: «احساس می‌کنم در طول این یک هفته روحیه شادتری پیدا کرده‌ام و انگیزه‌ام برای زندگی کردن بیشتر شده است. صبح زود از خواب بیدار می‌شوم، رختخوابم را بدون کمک کسی مرتب می‌کنم، کرم مرطوب‌کننده به دست و صورتم می‌زنم همه می‌گویند شادتر و خوش اخلاق‌تر شده‌ام در این چند روز به او وابسته شده‌ام و دوستش دارم. در طول این سال‌ها او تنها کسی بود که در روز زن برایم هدیه، گل و شکلات خریده بود و صبح همان روز نخستین فردی بود که این روز را به من تبریک گفت و خوشحالم کرد برای همین من هم در روز مرد محبت او را جبران می‌کنم.»
هدفش از پوشیدن لباس سپید عروس در روز ازدواج این بوده که نشان می‌دهد شادی و عشق پیر و جوان نمی‌شناسد و برای این‌که روح زندگی را لمس کنی باید میزبان زیبایی‌ها باشی.



لینک منبع :زوج کهنسال گنابادی: عشق پیر و جوان ندارد

Images for زوج کهنسال گنابادی: عشق پیر و جوان ندارد زوج کهنسال گنابادی: عشق پیر و جوان ندارد - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../زوج-کهنسال-گنابادی-عشق-پیر-و-جوان-ندارد‎Cached27 آوریل 2014 ... تصویر زوج کهنسال گنابادی: عشق پیر و جوان ندارد. جام جم سرا: حال و هوای خانه سالمندان بهلول شهرستان گناباد در طول هفته زن تغییر کرده بود و شور و ... زوج کهنسال گنابادی: عشق پیر و جوان ندارد - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../زوج-کهنسال-گنابادی-عشق-پیر-و-جوان-ندارد‎Cached27 آوریل 2014 ... عشق و امید را که در تار و پود جانت راه داده باشی حتی گذر عمر و گرد پیری هم حریفش نخواهد بود. ازدواج اسدالله رمضانی و خدیجه در خانه سالمندان و در سن و ... زوج کهنسال گنابادی: عشق پیر و جوان ندارد | جام جم vista.ir/news/14645092/زوج-کهنسال-گنابادی-عشق-پیر-و-جوان-ندارد عشق و امید را که در تار و پود جانت راه داده باشی حتی گذر عمر و گرد پیری هم حریفش نخواهد بود. ازدواج اسدالله رمضانی و خدیجه در خانه سالمندان و در سن و سالی که جوان‌های ... زوج کهنسال گنابادی: عشق پیر و جوان ندارد ازدواج اسدالله - کلوب www.cloob.com/.../زوج_کهنسال_گنابادی%3A_عشق_پیر_و_جوان_ندارد_ازدواج_اسداللهموسسه‎Cached28 آوریل 2014 ... زوج کهنسال گنابادی: عشق پیر و جوان ندارد ازدواج اسدالله رمضانی و خدیجه در خانه سالمندان و در سن و سالی که جوان‌های امروز حتی نمی‌توانند خود را در این ... زوج کهنسال گنابادی : عشق پیر و جوان ندارد +عکس - پایگاه خبری ... tnews.ir/news/8cd624607297.html‎Cachedحال و هوای خانه سالمندان بهلول شهرستان گناباد در طول هفته زن تغییر کرده بود و شور و ... عروسی این زوج در میان سالمندان موج می زد هنوز هم روحیه آن ها را شاد نگه داشته است. خانواده - جام جم آنلاین 188.75.89.4/Sara/service/07-270/245/خانواده‎Cachedدائم می‌گوید پیر شده‌ام، همه جایم درد می‌کند، خسته‌ام و بی‌حوصله‌ام، دیگر توان ندارم.... تصویر بخند تا ... نداشته باشد. تصویر زوج کهنسال گنابادی: عشق پیر و جوان ندارد ... benyaminabri - benyamin - شبکه اجتماعی وزین فیس نما https://facenama.com/benyaminabri/filter:all/pg:9‎Cachedزوج کهنسال گنابادی: عشق پیر و جوان ندارد ازدواج اسدالله رمضانی و خدیجه در خانه سالمندان و در سن و سالی که جوان‌های امروز حتی نمی‌توانند خود را در این مرحله از زندگی ... من و پیر زن و پسرش | رسانه تی وی basafatarin-blogfa.rasanetv.com/page-807465.html‎Cached6 روز پیش ... من و پیر زن و پسرش یکی تعریف می کرد که تو خیابون یه مرد میانسالی جل. ... بازیگران و هنرمندان زن و مرد معروفی که پیر نمی شوند و پسرش 22 سال دارد 9 استیج .... داستان های شیوانا عشق پیر و جوان . ... زوج کهنسال گنابادی : عشق پیر و افسران جوان - ای وی من dr-it-ba.ivmen.ir/tag/افسران+جوان پیام تبریک مدیر انجمن موسیقیدانان جوان استان خوزستان و معاون انجمن هنرمندان جوان خوزستان ... بفریبد و وانمود کند که از عشق او آب می‌شود و قلبش بدون او تاب و تحمل ندارد… ... که جوان، غذایی تهیه نمود، آن گاه زنبیلی از سقف به زیر آورد و پیرزنی کهنسال را .... دریک روز بارانى پیر ، صبح براى نماز از خانه بیرون امد ،چند قدمى که رفت در چاله ...